USAfun.be

USA West 2018 Dag 11 (Din 10 April ): Yosemite –> Los Angeles

Wakker worden met het geluid van een kolkende rivier op de achtergrond, en dat voor de tweede dag op rij, het is toch iets speciaals, een beetje zoals kamperen maar dan net niet ;-). Vandaag de laatste grote verplaatsing van deze reis, in totaal moeten we ongeveer vijf uur en een half rijden en als we op tijd in LA willen geraken moeten we toch een beetje voortdoen. Na het douchen pakken we de koffers verder in en controleren we nog een laatste keer de kamer zodat we zeker niets achter laten. Om 8u10 staan we al aan de lobby om uit te checken. Het uitchecken verloopt soepel zodat we snel op weg kunnen naar onze eerste tussenstop en dat is in Mariposa, het eerste echte dorpje dat we tegenkomen op weg naar LA.

Na ongeveer 40 minuten rijden komen we aan in Mariposa waar we eerst gaan tanken zodat we de rest van de dag hier niet meer aan hoeven te denken. We tanken voor 30$, aan 3,399$/gallon geeft ons 8,8 gallon benzine. Na het tanken rijden we even verder door waar we de wagen parkeren voor het Sugar Pine Café, op internet hadden we gelezen dat dit een typisch Amerikaans ontbijtrestaurant is en waar ze goed en redelijk goedkoop eten serveren. En dat is niet gelogen, de porties zijn groot, het ontbijt en de koffie zijn best te smaken en last but not least, de prijs valt ook nog goed mee. Zeker een aanrader,

Na 45min gaan we terug op weg, ongeveer 1,5u later komen we aan in Fresno waar we een bezoek brengen aan het Woodward Park, een mooi natuurpark met een groot meer en tal van recreatiemogelijkheden maar het mooiste in dit park moet toch wel de Shinzen Friendship Garden zijn, een mooie botanische tuin die vandaag blijkbaar gesloten is 🙁   De tuin is enkel open van woensdag tot zondag. Dat heb ik dus niet gelezen op de site… We gaan dan maar een kijkje nemen aan het meer en aan mountain view, maar al snel houden we het hier voor bekeken en verlaten het park, ondertussen is het ook zeer warm geworden, maar daar hoor je ons niet over klagen hoor…

Onze volgende halte is het Vista Del Lago Visitor Center en ligt op ongeveer 2u40min rijden vanaf het Woodward Park, maar omdat het zo warm is en we geen drinken meer hebben in de auto gaan we na ongeveer anderhalf uur even van de snelweg af om drinken en snacks te kopen, veel tijd verspelen we hier niet mee want na 10min zijn we al terug aan het rijden. Omstreeks 14u45 komen we aan in het Visitor Center, waar alles in het teken staat van het water tekort waar Californië mee te kampen heeft. Het Visitor Center ligt boven Pyramid Lake in Los Angeles County. Het biedt een zeer mooi uitzicht over het meer en je kan er met de wagen tot aan het water rijden wanneer de weg er naartoe niet is afgesloten maar… vandaag was deze dus WEL afgesloten… damned 2x keer pech dus! We bezoeken dus enkel het Visitor Center waardoor we na ongeveer een half uur al terug in de wagen zitten.

Omdat we goed voorliggen op schema besluiten we om eerst nog even naar de Walmart en naar een Best Buy te rijden vooraleer we naar het hotel rijden. De dichtstbijzijnde Walmart ligt op ongeveer 30min rijden, Hier slaan we nog wat extra drank en snacks in. Even verderop ligt een Best Buy waar we een nieuwe MP3 speler kopen voor Bryan en 2 stappentellers voor de dochters. Iedereen blij dus! 🙂 Dit was onze laatste tussenstop voor vandaag, nu is het in een trek richting het vijfde en laatste hotel van deze reis.

Om iets voor 19u komen we aan in het Quality Inn hotel op de La Brea Avenue. Inchecken verloopt snel en we zijn tevreden met de kamer die op het eerste verdiep gelegen is. Niet al te groot, maar heel proper met een ijskast, microgolfoven en koffiezet in. Hier gaan we onze 4 laatste nachten doorbrengen zonder zorgen. En ook het internet wordt direct getest vermits dit in het hotel in Yosemite wel wat problemen gaf.  De koffers worden uitgepakt en we verfrissen ons even.

We moeten echter nog wel eten en dat doen we bij Johnny Rockets, hiervoor moeten we een deel van de Hollywood Blvd over, maar omdat het hotel zo dichtbij deze boulevard gelegen is hoeven we zelfs niet met de auto te gaan, en te voet kunnen we in een keer nog enkele leuke avondfoto’s maken. In nog geen 15 minuten wandelen zijn we al aan het restaurant waar we eindelijk aan tafel kunnen schuiven na een lange autoreis. En zo komt ook aan deze dag een rustig einde, morgen meer…