USAfun.be

Florida oktober 2013

Jaar 2013
Periode Van zat 26 oktober tot woe 06 november.
Touroperator Alles zelf geboekt.
Airline Air Lingus

11 Di 05-11 Orlando → Dublin       Link naar foto's van dag 11
12 Wo 06-11 Dublin → Brussel       Link naar foto's van dag 12
  Totaal:     / /

Dag 1 za 26/10 We hebben om 7u15 afgesproken in de aankomsthal van Brussels Airport met Ronny & Sandra, onze 2 reisgezellen. Wanneer we elkaar gevonden hebben gaan we in een keer onze koffers inchecken. Onze eerste vlucht van dag zal ons naar Dublin brengen, het is de eerste keer dat we vliegen met Air Lingus.
Om 10u50 plaatselijke tijd komen we aan in Dublin waar we reeds door de pre-clear US Customs and Immigrations kunnen gaan zodat we eens aangekomen in de US dit niet meer hoeven te doen.
Om 12u40 begint de oversteek van de grote plas richting Florida, waar we omstreeks 16u50 op de lichthaven van Orlando ( MCO ) aankomen. Het is even wachten op de koffers maar uiteindelijk zijn ze allemaal terecht. Nu is het nog enkel de huurwagen ophalen bij Dollar Rent a Car, in no time kunnen we op weg naar ons eerste hotel van de reis:
Hotel: The Floridian Hotel and Suites, 7531 Canada Avenue, Orlando FL 32819.
Dag 2 zo 27/10 Vandaag gaan we op weg naar Titusville waar we het Kennedy Space Center bezoeken.
In de namiddag rijden we door naar Merrit Island waar we de Blackpoint Wildlife Drive afrijden.
Rond 17u is het dan tijd om terug te rijden richting Orlando waar we ’s avonds de dag afsluiten met een minigolf bij Pirate’s Cove Adventure Golf.
Dag 3 ma 28/10 Dagje Disney World met bezoek aan Epcot.
Een attractie op zich is gaan eten bij Cici’s Pizza ;-).
’s Avonds gaan we nog even langs de Premium Outlets.
Dag 4 di 29/10 We staan vroeg op omdat we vandaag van Orlando naar Fort Myers rijden en we onderweg nog enkele stops willen houden.
Onze eerste stop is in Lakeland, hier bezoeken we het Florida Air Museum.
Vooraleer we naar ons hotel op Fort Myers Beach rijden stoppen we nog even bij de Tanger Outlets in Fort Myers waar we weeral een paar broeken en t-shirts scoren.
In de vooravond arriveren we aan ons 2de hotel:
Hotel:  Lani Kai Beachfront Resort, 1400 Estero Blvd, Fort Myers Beach, FL 33931.
Na het inchecken en het inspecteren van het appartement maken we nog een strandwandeling naar Times Squares waar straatartiesten optreden en we genieten van de gezellige sfeer.
Afsluiten doen we bij Hooters…
Dag 5 wo 30/10 We hebben een hotel/appartement aan het strand, dus hoe kan het ook anders, de ochtend beginnen we met een verfrissende strandwandeling.
Ontbijten doen we in een typisch Amerikaans restaurant uit de 50’s, namelijk Mel’s Diner.
We rijden verder door naar het Zuid-Oosten naar de Tamiami Trail, op deze weg bevindt zich immers Corey Billie’s Airboat Rides. Elke 15 minuten vertrekt er hier een propellerboot dewelke door de Everglades klieft. Een must do wanneer je in Florida bent.
In de namiddag besluiten we om op tijd terug te keren naar Fort Myers waar we de Edison & Ford Winter Estates gaan bezoeken.
Deze leuke dag sluiten we af met een gezellig etentje in het restaurant van het hotel hetwelk zich op het dak bevindt zodat we tevens kunnen genieten van de mooie zonsondergang.
Dag 6 do 31/10 Mooie liedjes duren niet lang, vandaag rijden we terug naar Orlando maar vooraleer we vertrekken maken we wederom eerst een strandwandeling.
We hebben geen tijd te verliezen want om 10u worden we verwacht aan Babcock Wilderness Adventures in Punta Gorda. We hebben gereserveerd voor een tour met een van de swamp bussen.
Iets na de middag rijden we richting Tampa en stoppen we onderweg aan de Skyway Bridge waar we een van de vispieren bezoeken. Van hieruit heb je een goed zicht op de brug.
In de late namiddag komen we aan bij ons 3de hotel wat eigenlijk ook ons eerste hotel was:
Hotel: The Floridian Hotel and Suites,7531 Canada Avenue, Orlando FL 32819.
Nadat we onze koffers naar de kamer gebracht hebben rijden we nog naar Downtown Disney voor de Halloween viering.
Dag 7 vr 01/11 Dolfijnen en orka’s kijken in Seaworld.
’s Avonds shoppen (window) bij de Premium Outlets.
Dag 8 za 02/11 En het is nog niet gedaan met de pretparken, vandaag immers dag 1 van Universal Studio’s op het programma.
Eten doen we in het Hard Rock Café en de dag eindigen we met een bezoek aan Ripley’s Believe It or Not.
Dag 9 zo 03/11 We starten de dag met een buffet ontbijt bij Ponderosa. All you can eat ontbijt voor een schappelijke prijs. Om de overtollige calorieën snel weer weg te werken maken we een  rustige wandeling door Celebration, we genieten van de ochtendzon aan het meer.
Rond 11u gaan we onze inkomtickets voor Titanic afhalen bij het Maple Leaf Visitor Center.  Even verderop is de Maingate Fleamarket gelegen waar we ook even binnen gaan kijken.
In de namiddag gaan we meer dan 100 jaar terug in de tijd en gaan we boord van de Titanic in Titanic The Experience. Na de gezonken boot verlaten te hebben wandelen we nog even langs International Drive.
Heel veel tijd hebben we echter niet over want we moeten op tijd aan het kasteel van Pirates Dinner Adventure Show zijn, we hebben tickets voor de show van 19u30 maar best dat we hier een half uur op voorhand paraat staan :-).
Dag 10 ma 04/11

Onze laatste volledige dag in Florida brengen we voornamelijk door in Universal Studios  waar we Island of Adventure bezoeken met oa:

• The Wizarding World of Harry Potter!
  • The Amazing Adventures of Spider-man.
  • Jurassic Park River Adventure.

’s Avonds rijden we nog naar de Florida Mall waar we de M&M store opzoeken en nog een bezoekje brengen aan de Apple store.
Afsluiten doen we in Waffle House 😉

Dag 11 di 05/11 We blijven iets langer in bed liggen omdat vandaag de lange terugreis wacht. Na het inpakken van de koffers en het uitchecken rijden we naar de winkel van Theme Park Connection waar ze memorabilia uit de verschillende pretparken van Orlando verkopen.
’s Middags eten we in de grootste Mac Donalds van de wereld aan Sand Lake Road. Onze laatste uurtjes buiten de luchthaven brengen we door in de Premium Outlets waar we nog wat cadeautjes kopen voor de thuisblijvers.
Om 16u30 vertrekken we dan uiteindelijk naar de luchthaven van Orlando (MCO) waar we eerst de huurwagen inleveren bij Dollar-Rent-a-Car.
Nadien checken we in bij Air Lingus voor onze eerste vlucht dewelke ons naar Dublin zal brengen.
Iets over 19u vertrekt deze vlucht die ongeveer 8u25 zal duren…
Dag 10 wo 06/11 Om 8u35 plaatselijke tijd komen we aan in Dublin. Onze volgende vlucht naar Brussels Airport vertrekt vanaf dezelfde terminal, we hebben dus tijd genoeg om nog even langs de winkeltjes te wandelen hier.
12u45: vertrek van onze vlucht naar Brussels Airport die 1u35m duurt.
Iets voor halfvier landen we in Zaventem, gaan we op zoek naar onze koffers en nemen we iets later afscheid van onze reisgezellen Ronny & Sandra.
Zelf moeten we nog even wachten op onze chauffeur maar om 16u kunnen we ook naar huis vertrekken waar we rond 16u30 aankomen.
En zo komt ook aan deze fantastische reis een einde… tot de volgende… 🙂
Fotolink naar het reisverslag van Florida oktober 2013.

Klik op foto
voor het reisverslag van oktober 2013…