USAfun.be

Florida 2005

Jaar 2005
Periode Van zon 30 oktober tot zon 13 november.
Touroperator Vliegtuigtickets + hotel Orlando zelf, rest Jetair.
Airline Martinair.
Vlucht heen Schiphol (Ams) – Miami.
Vlucht terug Orlando – Schiphol.
Autoverhuur Alamo.

Dag 1 zo 30/10
Vandaag trekken we voor de zesde keer naar de Sunshine State. Bryan gaat net als vorig jaar ook mee. Als babysitter gaan deze keer de ouders van Karin mee ( bomma en bompa ). Om 6.20 was onze chauffeur er al. Valiezen in de koffer, bomma en bompa ophalen en verder rijden richting Schiphol. Het verkeer viel reuze mee, geen files, dus arriveerden we goed op tijd op de luchthaven. Na het inchecken zijn we maar direct richting douane gegaan want daar stond wel een hele file. Om de tijd wat te slijten hebben we op de luchthaven wat magazines gekocht en Bryan, die heeft zich geamuseerd met de lopende transportband. Rond 14h zette ons vliegtuig koers voor een 9 uur en 35 min durende vlucht naar Miami.

Bij aankomst in Miami airport was het aanschuiven bij de douane omdat bij iedereen 2 vingerafdrukken en een oogscan werd genomen. Hierdoor hadden we wel het geluk dat we niet op onze koffers moesten wachten en we direct in het busje van Alamo konden stappen dat ons naar het verhuurcentrum bracht. Er was weinig volk maar hebben toch nog een tijdje moeten wachten omdat de elektriciteit nog maar net hersteld was. De wagen zelf, een chevrolet Malibu, viel wat tegen. We kregen al onze koffers niet in de kofferbak waardoor 1 koffer mee op de achterbank moest wat toch niet al te comfortabel is. Uiteindelijk alles en iedereen in de wagen gekregen en op weg naar ons eerste hotel, Holiday Inn in South Beach. Door orkaan Wilma waren er vele verkeersborden weggewaaid waardoor we in eerste instantie uiteraard verkeerd reden. In het hotel aangekomen
zijn we na het inchecken rechtstreeks naar onze kamers gegaan die mooi en verzorgd zijn. Er is zelfs een koffieapparaat, strijkplank met strijkijzer en haardroger aanwezig in de kamer. Er is nog altijd veel wind maar het is niet echt koud. Na deze vermoeiende dag kruipen we vroeg onder wol.

Dag 2 ma 31/10
Om 4h ’s nachts was Bryan al wakker geworden, hij is uiteindelijk toch terug in slaap gevallen waar wij heel blij om waren. Benny en Bompa zijn om 7.30 een ochtendwandeling gaan maken op de boardwalk. Het waait nog altijd redelijk hard. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Miami Seaquarium maar omdat Wilma zoveel schade had gemaakt was deze niet open. Bryan was erg teleurgesteld, hij keek hier echt naar uit. Dan zijn we maar verder gereden naar de tenniscourts van Crandon, waar elk jaar de Miami Open wordt gehouden. Hier ook veel schade te zien. Doordat we nog veel tijd overhadden zijn we naar Bayside Marketplace gegaan om daar wat rond te kuieren en iets te eten. Achteraf zijn we naar de Dolphin Mall gereden. Dit is een shoppingcomplex met vele winkels en eetstandjes. Het is vandaag Halloween dus de Mall liep vol met verklede kinderen en zelfs volwassenen. Omdat dit in België niet echt de gewoonte is, hebben we voor Bryan een Spiderman masker en een emmertje gekocht zodat hij zoals de andere kinderen mee kon gaan trick and treaten. Dit vond hij eerst niet zo leuk maar toen hij merkte dat je snoep kreeg kon hij er niet genoeg van krijgen. Normaal gezien stonden Bayside en Dolphin Mall voor morgen op het programma dus wat we nu morgen gaan doen is nog een vraagteken. Iets vinden doen we heus wel.
Dag 3 di 01/11
Wat een nacht, Bryan is vannacht om 3h wakker geworden en deze keer hadden we niet zo veel geluk want Bryan is niet terug in slaap gevallen. Hij heeft deze keer veel moeite om aan het amerikaanse uur gewoon te worden. Na een ochtendwandeling over de boardwalk en een stop bij een winkeltje om ons ontbijt te kopen hebben we beslist om een bezoek te brengen aan Hollywood Blvd en Hollywood Beach. In Hollywood Beach is veel schade te zien, ze zijn zelfs het hele strand terug aan het aanleggen met bulldozers. In een klein restaurantje langs de kust hebben we wat gegeten en gedronken. Na het eten zijn we naar het strand gegaan waar Benny en Bryan in de zee zijn gaan spelen en we samen wat schelpen hebben geraapt. We waren al redelijk vroeg terug in het hotel waar Benny direct zijn natte kleren uittrok en Bryan een bad wou om al het resterende zand van zijn lichaam te krijgen.

Rond 16.30h zijn we naar Lincoln Rd gewandeld om daar in een Mc Donalds te gaan eten. We waren eerst niet zo tevreden over deze Mc Donalds omdat deze geen Big Mac had en bij Bryans Happy Meal zelfs geen speelgoedje zat. We zijn dan te weten gekomen dat dit kwam door Wilma, hierdoor konden er geen leveringen plaatsvinden en zaten zij zonder stock dus moest je tevreden zijn met wat ze nog konden aanbieden. Kan je hen dan ook niet kwalijk nemen. Op de terugweg naar het hotel zijn we nog naar een paar winkeltjes gegaan en zijn dan onze koffers gaan inpakken voor de reis naar Key West morgen. Nog wat tv kijken en dan slapen.

Dag 4 wo 02/11
Bryan heeft de hele nacht doorgeslapen en is fris en monter, hopelijk heeft hij zich eindelijk aangepast aan het Amerikaanse uur. Vandaag vertrekken we naar Key West voor 2 nachten. Onderweg maken we een tussenstop bij het Alligator Farm in de Everglades. We konden direct naar de eerste voorstelling, alligatorfeeding, lunch time!!! Vanuit hier was het rechtstreeks naar de proppellerboot voor een tochtje door de Everglades. Zo’n tochtje moet je toch zeker eens gedaan hebben. Hier kregen we zelfs wat voer dat we aan de vogels mochten geven die het gewoon uit je hand komen halen. Zoals de meeste tochten begint en eindigt het rustig maar de tijd tussenin gaat het wild en snel. Je wordt dus nat, pas op voor je camera of fototoestel. Er is ook een snakeshow, hier laten ze je verschillende slangen zien die je kan terugvinden in Florida. Je krijgt ook de mogelijkheid om er 1 rond je nek te leggen. Bryan en ik (Karin) hebben dit gedaan, valt heus goed mee. Benny werd daarentegen uit het publiek gehaald samen met een dame om vooraan te komen staan en zij moesten hun ogen dichtdoen en handen vooruit steken. Zij kregen een heel grote wit/gele Albino Python in hun handen gelegd. Wel even schrikken als je je ogen terug opendoet. Een half uurtje later was de volgende show Alligatorwrestling. Je krijgt uitleg over de alligator en na de show krijg je de kans om een jonge alligator vast te nemen, uiteraard met zijn bek dichtgeplakt. Iedereen heeft hem vastgenomen behalve de bomma, die durfde dat niet.

Na enkele ( lees: zeer veel ) miles over de vele bruggen richting zuiden zijn we in Key West gearriveerd en na even zoeken vonden we ons hotel, The Doubletree Grand Resort Hotel. Dit hotel is echt een luxueus hotel, in het midden van de inkomhal staat een groot aquarium centraal. Nog even iets gaan eten en dan terug naar het hotel om te slapen.

Dag 5 do 03/11
Benny,Bryan en Bompa waren al vroeg op om samen een ochtendwandeling te maken waar ze tot nu toe al een gewoonte van gemaakt hebben. Rond 8.30h zijn we vertrokken naar Duval Street en Mallory Square. Eerst wilden we met de Conch Tour Train een rondrit maken maar,$25/persoon vonden we toch wat veel dus zijn we naar het Key West Aquarium geweest. Dit ter compensatie voor Bryan omdat Miami Seaquarium gesloten was. Benny en ik ( Karin ) zijn naar de toren gegaan aan het Shipwrecked Museum waar je een prachtig uitzicht hebt op de haven en Key West. We hebben nog wat winkeltjes gedaan en zijn daarna even terug naar het hotel gegaan om ons wat te verfrissen en wat te eten om dan ’s avonds terug naar Mallory Square te gaan waar we naar de prachtige sunset hebben gekeken en genoten hebben van de straatanimatie. Een echte must do. Op de terugweg nog lekkere chocolate chip cookies gekocht. Hier in Key West hebben ze ook veel schade geleden. Langs de weg zie je hopen vuil, kapotte ijskasten, wasmachines, enz en zelfs af en toe een boot. Morgen wordt een lange rit naar Ft Myers. Dus kruipen we nu lekker in ons bedje.
Dag 6 vr 04/11
Vandaag een lange rit voor de boeg, van Key West naar Ft Myers aan de Golf van Mexico. De mannen zijn bezig aan hun ochtendritueel ( ochtendwandeling ) terwijl ik nog eens nakijk of alles ingepakt is en klaarstaat. Rond 8.30h zijn we vertrokken langs de North 1 en dan via Florida Turnpike naar de W41 door de Everglades. Langs de kant van de weg kan je soms alligators zien zitten en deze hebben we dan ook gespot. Hopen dat je hier geen lekke band of zonder benzine valt, wat bij ons bijna het geval was. Na 50 mile rijden hadden we nog altijd geen tankstation tegengekomen en we zagen de benzinemeter als maar zakken. Kan je je het al voorstellen. Na een tijdje hebben we dan toch een tankstation gevonden zodat we met een gerust hart konden verder rijden.

Rond 16.30h zijn we in Ft Myers aangekomen aan ons hotel, The Outrigger Beach Resort. In dit hotel hebben we in 1997 ook gelogeerd en waren hier heel tevreden over. Na inchecken zijn we onze koffers in onze kamers gaan zetten en naar het strand gegaan voor een strandwandeling en om naar de zonsondergang te kijken. Na het strand zijn we in het restaurant van het hotel gaan eten. Bryan was al enige tijd aan het zagen om spaghetti te eten en het heeft hem nu gesmaakt ook. Dit is een vermoeiende dag geweest dus nu vlug een lekkere douche en dan slapen.

Dag 7 za 05/11
Vandaag waren de mannen weeral vroeg op pad. Ze hadden vele mooie schelpen gevonden en een paar sanddollars. Wilma haalt onze plannen nog maar eens doorheen. Normaal gesproken zouden we vandaag het Ford en Edison Home gaan bezoeken maar door de vele schade was het nu gesloten. Dus zijn we naar de Shell Factory gereden waar je , als je ze niet op het strand vindt, hier kunt kopen. Zelfs haaien tanden. We hebben hier wat schelpen met een ingravering en een zeester gekocht. Nog wat rondgetoerd door Ft Myers.’s Avonds zijn we met ons tweetjes wat winkeltjes gaan bezichtigen terwijl Bryan met bomma en bompa naar het strand gingen. We hadden wel wat nood om eens gewoon met ons tweetjes te zijn. Morgen vertrekken we naar Orlando dus dit is de laatste rustige dag.
Dag 8 zo 06/11
Al vroeg opgestaan om met z’n allen een laatste strandwandeling te maken. We hebben ook een paar dolfijnen gezien die redelijk dicht tegen het strand zwommen. Spijtig, ik had hier gerust wel wat langer willen blijven. Na onze wandeling zijn we vertrokken richting Orlando naar de West 192 waar ons hotel ligt, nl Knights Inn Maingate. Rond 15h zijn we gearriveerd in ons hotel en rond 16h zijn we even naar de Wall mart gegaan om wat drinken en eten te kopen. We hebben er ook een short en t-shirt voor Bryan gekocht en een short voor Benny. Ook 3 Hotweels gekocht voor $0.97, in België kosten die al snel 2,45 euro. Groot verschil he. Terug in het hotel zijn Benny en ik nog even naar het ticketcenter gegaan om prijzen te vragen voor Disney.
Dag 9 ma 07/11
Rond 8.15 zijn we naar een ticketoffice gereden waar we onze ticketten voor Disney hebben gekocht voor een iets goedkopere prijs dan dat je ze aan het park zelf zou kopen. Eens we de ticketten hadden zijn we naar Magic Kingdom gereden. De Cinderella show was daar al bezig en we zijn dan eventjes blijven kijken om vervolgens door te gaan naar Tommorowland. Daar in de vliegtuigjes geweest met Bryan en dan naar de auto’s. Terwijl Bryan met zijn bompa nog eens in de auto’s ging rijden zijn wij naar Space Mountain gegaan. Gelukkig hadden we een fast pass en moesten we maar 5 min wachten. Daarna zijn we voortgegaan naar Mickey’s Toontown waar we het huis van Mickey Mouse hebben bezocht en Mickey hebben ontmoet. Van hieruit zijn we naar Frontierland gegaan waar Splash Mountain en Big Thunder Train zijn. In Fantasyland zijn hebben we de ride van Sneeuwwitje gedaan. Omdat Benny zich niet zo goed voelde zijn we vroeger dan gepland terug naar het hotel gegaan. Omdat we Benny wat rust wilde gunnen zijn wij maar wat winkeltjes in de buurt gaan doen. Benny voelde zich ’s avonds na wat rusten toch wat beter en we twijfelden om terug naar Magic Kingdom te gaan. Dit hebben we uiteindelijk toch niet gedaan.
Dag 10 di 08/11
We lassen vandaag een dagje shoppen in zodat Benny toch nog wat kan bekomen en dan terug op zijn positieven is om morgen terug naar Disney te gaan. Waar gaan we shoppen? Orlando Premium Outlets natuurlijk. We zijn met zo goed als lege koffers naar Florida gekomen en die moeten toch gevuld raken. Hier vind je merkkledij aan spotprijzen en het is geen namaak. In de Disney en Universal store kan je soms dingen vinden die de helft goedkoper zijn dan in het park zelf dus toch een bezoek waard niet. Na de outlets zijn we naar de Fleamarket geweest waar mijn ouders een nieuwe reiskoffer hebben gekocht. Dan nog even een stop bij Wallmart voor water, fruit en een paar nieuwe jeans voor Benny en dan terug naar het hotel.
Dag 11 wo 09/11
Terug naar Disney, vandaag doen we Epcot. Bij aankomst direct naar Test Track, onwijs gaaf!! We moesten niet lang wachten. Bryan had eerst bang maar wou achteraf toch nog eens maar dat hebben we niet gedaan omdat de wachttijd ondertussen al verdubbeld was en we nog wel andere dingen wilden doen. We zijn voortgegaan naar Mission Space dat naar het schijnt erg eng zou zijn. Benny is hier alleen ingegaan en vond het heus wel meevallen. Hierna zijn we naar Land of Energy gegaan met "Ellen" als Host. Deze rit is de moeite waard en duurt ongeveer een half uur. Bryan heeft characters ontmoet en is 2x met Goofy op de foto geweest, met Mickey, met Pluto,… De nieuwe attractie Soarin wilden we ook doen maar 130 min aanschuiven zagen we niet zitten en alle fast passes waren al weg dus dit zal voor een andere keer zijn. Dan maar naar World Showcase en alle landen bezoeken. Ondertussen was het al 17.30h geworden en wilden we naar Disney Marketplace maar omdat we ergens een afslag gemist hadden zijn we maar terug naar het hotel gereden. Morgen doen we toch nog een dagje Disney.
Dag 12 do 10/11
We zijn nogal laat opgestaan vandaag en zijn pas rond 8.30h vertrokken naar Animal Kingdom.
We hebben eerst Asia bezocht en zijn daarna naar Dinoland gegaan waar Bryan een ritje heeft gemaakt in de vliegende dinosaurs. Een show die je zeker niet mag missen is de " It’s tough to be bug " die zich bevindt aan de Tree of Life. Grandioos! Rond 15.30 zijn we terug naar het hotel gereden om ons op te frissen en iets te eten om daarna terug naar Magic Kingdom te gaan voor Spectromagic, deze lichtparade duurt ongeveer een half uur, en het vuurwerk erna duurt ongeveer een 15 tal minuten. Een zekere must do.
Dag 13 vr 11/11
Het einde komt dichterbij, spijtig. Hoewel het voor Benny misschien niet zo erg is, deze voelt zich nog altijd niet zo goed. We zijn naar Disney Marketplace gereden waar een soort van kunsttentoonstelling plaats vond. Hier hebben we wat rondgewandeld en wat winkeltjes bezocht o. a. een Magnetic Shop, een winkel vol met magneten in verschillende vormen. Natuurlijk hebben we ook de Disney Store gedaan, de grootste die er is, je loopt er gewoon in verloren. In de Lego Store wilden we ook wel eens gaan kijken maar je kon er niet binnen van het volk. Omdat Benny zich echt niet goed voelde zijn we maar terug naar het hotel gegaan om rustig op ons gemak onze koffers in te pakken en ’s avonds iets te gaan eten. Wij zijn gaan eten in de Mc Donalds en bomma en bompa in de Pondarosa.
Dag 14 za 12/11
Vertrek naar België. Vandaag wat langer blijven liggen. Rond 10h uitgecheckt en nog wat last minute shopping gedaan. Rond 14h zijn we naar de luchthaven vertrokken, onderweg begon het lichtje van de low fuel te branden maar we zijn er toch geraakt. Op de luchthaven kwamen we te weten dat ons vliegtuig i.p.v. 18.40h om 20.15h zal vertrekken (pfff). Na de bagage te hebben ingecheckt zijn we maar ergens gaan zitten en hebben we wat rondgewandeld. Gelukkig zijn er in de luchthaven winkeltjes en restaurantjes zodat de tijd toch vlugger voorbij gaat. Om 20.20h zijn we vertrokken voor een 8 uur en 35 min durende vlucht naar Schiphol. Dit is langer dan normaal en kwam door het slechte weer, de piloot waarschuwde al dat dit een bumpy ride kan worden. Bryan was het eerste 1h1/2 heel onrustig maar is dan uiteindelijk toch in slaap gevallen en heeft de rest van de vlucht geslapen.
Dag 15 zo 13/11
Na een redelijk goede vlucht en een rit van 12 min tot aan de gate zijn we goed aangekomen in Schiphol. Eerst de koffers zoeken, dan door de douane die ons er gelukkig niet tussenuit haalden. Onze chauffeur stond ons al op te wachten. Brrr, wat is het hier koud. In de namiddag kwamen dan aan in Kessel, home sweet home? Nee, not sweet maar wel home…