USAfun.be

Florida 2004

Jaar 2004
Periode Van don 11 maart tot zon 21 maart.
Touroperator Vliegtickets + hotel Orlando zelf, rest Jetair.
Airline Martinair.
Vlucht heen Schiphol (Ams) – Miami.
Vlucht terug Orlando – Schiphol.
Autoverhuur Alamo.

Dag 1 do 11/03
Om 3.30h gaat de wekker, normaal gezien sta je dan niet graag op, maar als je naar Florida vertrekt is dit geen enkel probleem. Hoe vroeger hoe beter! Al enkele weken ervoor waren we al begonnen met het inpakken van onze koffers. Dit keer gaat onze zoon Bryan, hij is 3 jaar voor het eerst mee. Als babysitter gaat zijn moeke, de moeder van Benny, ook voor de eerste keer mee. We vertrekken om 4.00h naar de ouders van Karin. Haar vader zal ons wegbrengen naar Schiphol, maar voor we daarheen vertrekken moeten we natuurlijk nog eerst ons moeke gaan ophalen. Uiteindelijk vertrekken we rond 4.30h naar Amsterdam, onderweg was er weinig verkeer waardoor we goed op tijd in de
luchthaven aankwamen.

Aangekomen op de luchthaven is het nog even wachten voor we kunnen inchecken. Voor we inchecken worden onze koffers nog gecontroleerd door het beveiligingspersoneel. Nu is het tijd om afscheid te nemen van onze chauffeur, bye bye bompa. Nu kunnen we door de douane, en om 10.20 vertrekken we dan eindelijk voor de vijfde keer naar de Sunshine State. Het is een rustige vlucht geworden, we vliegen rechtstreeks met Martinair naar Miami. Bryan heeft bijna de hele vlucht geslapen, we kregen enkele complimentjes van medereizigers omdat hij zo rustig was gebleven. Bij aankomst in Miami ( om 14.20h plaatselijke tijd ) was het weer een rush naar de immigrations, vervolgens door de douane en dan zoeken naar onze koffers. Door een computerdefect was de plaats waar onze koffers aankwamen slecht aangegeven. We vonden ze uiteindelijk toch, zodat we konden verdergaan naar de exit waar we bijna direct met de bus van Alamo konden meerijden naar hun terminal, die buiten de luchthaven gelegen is, en waar we onze huurauto, die we vooraf vastgelegd hadden, konden ophalen. Na weeral de onnodige vragen over upgrades en bijkomende verzekeringen, kregen we de benodigde papieren, en gingen we onze wagen zoeken op de parking. Het was een nieuwe Chevrolet, een knappe, grote sportieve auto waar je met z’n drieen vooraan kan zitten. Om 16.30 gingen we op zoek naar ons eerste hotel, het Howard Johnson Caribbean, gelegen aan de Atlantische Oceaan in Miami Beach. Na het inchecken, en het uitladen van onze koffers zijn we nog even een wandeling gaan maken langs het strand. Na deze vermoeiende dag was het tijd om te gaan slapen…

Dag 2 vr 12/03
Vroeg in de ochtend, rond 3.00h lagen we allemaal al wakker. De enige die nog sliep was moeke die blijkbaar minder last had van de jetlag. Om 7.15 is dan toch iedereen opgestaan en hebben we een ochtendwandeling gemaakt langs het strand en over de houten boardwalk waar al heel wat wandelaars en joggers actief waren. Na het ontbijt zijn we richting Everglades getrokken voor een bezoek aan Gator Park. Aan de ingang van dit park staat een groot Coca-Cola blik met daarop een propellerboot, die bestuurd wordt door een beer ?? Het park zelf is eigenlijk heel klein, enkele alligators en reptielen zijn er te bezichtigen. De tocht met de propellerboot is echter wel de moeite waard. We kregen watten om onze oren te beschermen tegen het lawaai en Bryan kreeg een reddingsvest aan. De tocht zelf begon rustig, maar van zodra we in meer afgelegen gebied kwamen, ging onze gids eens op het gaspedaal staan, tot groot jolijt van Bryan en iedereen die mee was ! Na de boottocht gingen we kijken naar het alligator worstelen. Karin mocht na de show nog op de foto met een jonge alligator, waarvan de mond welliswaar was dichtgeplakt.

In de namiddag zijn we naar Bayside Market Place gegaan, een openlucht shoppingcentrum, gelegen aan Biscayne Bay van waaruit je cruises kan maken langs de verschillende eilandjes die voor de kustlijn liggen. Vele van deze eilandjes zijn volgebouwd met reusachtige villa’s. Enkele bekende miljonairs hebben of hadden hier een optrekje. Waaronder Will Smith, Gloria Estefan, Hugh Hefner, Sylvester Stallone, en ga zo maar door… In de late namiddag hebben we zelf een tocht gemaakt langsheen deze huizen met Fiesta Tours. Bij valavond krijg je een enorm mooie skyline te zien van Miami, echt een aanrader. Terug aangekomen in ons hotel zijn we vroeg gaan slapen om uitgerust aan een nieuwe dag te kunnen beginnen.

Dag 3 za 13/03
Na onze ochtendwandeling en het ontbijt, zijn we naar het Parrot Jungle Island gegaan. Het park was nog niet open, na ongeveer een half uurtje wachten konden we het park betreden. Het is de tweede keer dat we Parrot Jungle bezoeken, maar de eerste keer, in 1996, was het park meer zuidelijker gelegen. Alles wat we nu zien is dus nieuw aangelegd. Het is een zeer mooi park geworden, maar volgens ons toch kleiner dan de oorspronkelijke locatie. Zoals de naam al doet vermoeden vind je hier veel papegaaien en andere vogels. Ga zeker naar enkele van de shows met dieren, vooral de vogelshow Winged Wonders en Wild Encounter met apen, tijgers en zelfs een liger ( kruising tussen een leeuw en een tijger ) zijn een bezoek waard.

Om 15.00h terug de auto in en op weg naar South Beach, waar we het Art Deco District bezochten en een wandeling maakten langs de vele winkeltjes. Daarna terug naar het hotel en savonds nog een wandeling gedaan op Collins Avenue.

Dag 4 zo 14/03
Vandaag moesten we een lange weg afleggen, we reden langs de oostkust via de A1A naar Palm Beach, waar we het Flagler Museum bezocht hebben. Dit zeer luxueuze winterverblijf werd gebouwd in 1902 door Flagler als huwelijksgeschenk voor zijn vrouw Mary Lily Kenan Flagler. Het heeft reusachtige kamers met prachtige plafondschilderijen en originele interieurs. Je kan best met een gids, in groep het gebouw verkennen. Na dit bezoek zijn we via de North US1 naar de North US95 gereden, en zo Orlando binnengereden. Het was een lange dag en omstreeks 18.30h konden we inchecken in het Knights Inn Maingate hotel/motel, hetwelke gelegen is aan de US192 op ongeveer 1,5 kilometer van de ingang van Disney World. Na het uitpakken van de koffers zijn we nog naar enkele winkeltjes in de buurt van het hotel geweest. Om een uur of tien is dan iedereen gaan slapen om de volgende dag uitgerust naar Disney World te kunnen gaan.
Dag 5 ma 15/03
Iedereen vroeg uit de veren, Bryan is zeer gespannen want we gaan vandaag Mickey Mouse bezoeken in Disney World. Speciaal voor hem gaan we eerst naar het Magic Kingdom waar toch de meeste attracties voor kleine kinderen bestemd zijn. We zijn redelijk vroeg in het park maar het is er toch al redelijk druk. Het park is vandaag open tot 23.00h, dus we hebben nog wel even de tijd om zoveel mogelijk dingen te doen en te bezichtigen. Na het kopen van de tickets in het Transportation and Ticket Center gaan we met de boot naar de ingang van het Magic Kingdom. Buzz Lightyear heet ons welkom. Een van de eerste attracties die we doen is het Mickeys Philharmagic, een ongelooflijk knappe 3d show. Hierna gaan we met Bryan op de ouderwetse paardenmolen. Ook de ride van Pinnokio kan Bryan wel bekoren. We eten in het Pinnokio restaurant. In de namiddag zijn we naar Downtown Disney geweest om savonds terug te keren naar het Magic Kingdom voor de lichtstoet die begint om 20.00h. Hierna wilden we nog het vuurwerk meemaken, maar een hevige stortbui besliste hier anders over! Moe maar voldaan keerden we terug naar ons hotel. Vooral Bryan was zeer moe en viel al in de auto in slaap…
Dag 6 di 16/03
Vandaag een rustig dagje shoppen, alhoewel rustig? We zijn direct naar de Premium Outlet Stores gereden, waar we onze visa kaart regelmatig nodig hadden. Je vindt hier verschillende grote merkenwinkels, zoals de Nike Store, Addidas, Levis, Tommy Hilfiger, Disney Store, Universal Store en nog veel en veel meer. In de namiddag zijn we nog naar een Flea Market geweest. In deze Flea Markets vind je dikwijls allerhande koopjes gaande van kledij tot souvenirs en elektronica producten. Omstreeks 19.30h waren we terug in het hotel.
Dag 7 wo 17/03
Het is heel warm, bij het openen van onze hoteldeur komt de warmte ons al tegemoet. We gaan naar Animal Kingdom. Het is weeral heel druk in de Disney Parken. Bij aankomst in AK moesten we nog even wachten, het park was nog niet open. Bij het openen van de hekken stormden de mensen het park in. Wij gingen eerst maar de Safari doen, want de meeste dieren zijn smorgens het actiefst. Hierna gingen we naar de Lion King Show, een show die zeker niet mag overslaan. Onderin de Tree of Life, de grote namaakboom in het midden van het park bezochten we de It’s a bug life 3d – show. Ook de Jungle parade moet je zeker gezien hebben. We zijn tot 17.30h gebleven en hebben daarna nog wat winkeltjes bezocht en gegeten in de Mc Donalds.
Dag 8 do 18/03
Op het programma Seaworld. Het is weeral bijna 8 jaar geleden dat we dit park bezocht hebben. Er is veel veranderd, en ze zijn nog aan het bijbouwen. Een van de nieuwigheden is de rollercoaster Kraken, een must do voor elke rollercoastliefhebber zoals ik, Benny. Kraken gaat 8 keer overkop, niet voor doetjes dus. Voor de kleinste onder ons is er een heus kinderpark gebouwd, met waterpistolen, een piratenboot enzovoort. Bryan heeft zich hier goed vermaakt. We hebben alle shows gezien, maar een van de beste shows is die met Shamu, de killer whale!! Er is ook een apart bassin met dolfijnen die je mag voederen en aanraken. In een ander bassin zitten dan weer pijlstaartroggen die je mag aaien. Ook de Sealion show is een genot om naar te kijken. Voor de show start, bij het binnenkomen van de toeschouwers is er een mime speler die het volk vermaakt door onder andere gekke bekken te trekken en mensen beet te nemen. We lagen bijna tegen de grond van het lachen. Het park is nog altijd een van de topattracties van Florida, hier komen we zeker nog eens terug!
Dag 9 vr 19/03
Het is onze laatste volledige dag in Florida, wat gaat de tijd toch snel, vooral als je op reis bent in de Sunshine State. We gaan nog eens naar Disney World waar we geen genoeg van kunnen krijgen. Vandaag is het de beurt aan MGM studios. De Tower of Terror wacht ons op, hierna direct door naar de Aerosmith rollercoaster. Het is erg druk maar door het gebruik van de fast passes valt het wachten nog best mee. We doen de star Wars Tour en gaan nog naar enkele andere shows. Om 16.00h hebben we de parade gezien en nadien nog wat souveniertjes gekocht om mee te nemen naar het koude Belgenlandje. s Avonds hebben we de koffers ingepakt en klaargezet voor de lange reis terug naar huis.
Dag 10 za 20/03
Spijtig genoeg moeten we vandaag afscheid nemen van Florida. We checken uit en bezoeken nog enkele souvenierwinkeltjes langs de US192. Er worden nog wat kleinigheden gekocht en rond 15.00h gaan we naar Orlando International Airport waar we eerst onze huurauto terugbrengen om daarna onze bagage in te checken. Onze vlucht van 18.00h is met drie kwartier vertraagd, omdat het vliegtuig te laat was gearriveerd! Om 18.45h vertrokken we dan toch richting Nederland.
Dag 11 zo 21/03
Om 8.45h kwamen we aan in Schiphol, nog even wachten op de koffers en dan richting exit, douane was geen probleem. Onze chauffeur stond ons al op te wachten. Rond de middag waren we terug thuis. Moe maar voldaan…