USAfun.be

Californië 2018

Jaar 2018
Periode Van zat 31 Maart tot en met zon 15 April.
Touroperator Alles zelf geboekt.
Airline Eurowings – United Airlines – Swiss Int Airlines
Vlucht heen Dusseldorf (DUS) – Londen Heatrow (LHR) – Los Angeles (LAX)
Vlucht terug Los Angeles (LAX) – Zurich (ZRH) – Dusseldorf (DUS)
Autoverhuur Avis

Ga naar de blogpagina van deze reis door hier te klikken.

Overzicht van deze reis
404 14 / 23 Zonnig. 12791 Link naar foto's van dag 9
10 Ma 09-04
Yosemite
61 8 / 25 Heel de dag zon, ’s morgens wel heel fris. 19989 Link naar foto's van dag 10
11 Di 10-04
42  21 / 28 Half bewolkt.  10240 Link naar foto's van dag 15
16 Zo 15-04 /  / /  3894
  Totaal: 2896 km / / 223133 steps
Oorspronkelijke planning van deze reis
Dag 1 za 31/03 Vertrek naar Dusseldorf omstreeks 5u45. Rijtijd is ongeveer 2u.
We parkeren de wagen bij Airport Parking Düsseldorf , Vogelsanger Weg 66, 40470 Düsseldorf, Duitsland. Rond 8u30 checken we de koffers in bij de balie van Eurowings.
10u55: vertrek van onze eerste vlucht, die brengt ons naar Londen Heathrow, vluchtnummer: EW9466. Duur: 1u35min. Vliegtuigtype: Airbus Industrie A319. Aankomst in LHR 11u30 plaatselijke tijd. Hier hebben we een overstaptijd van ongeveer 2u40min.
14u10: vertrek van onze tweede en laatste vlucht naar Los Angeles. Vluchtnummer: UA0935. Duur: 11u. Vliegtuigtype: Boeing 787-9 Dreamliner.
17u10: lokale tijd, aankomst in Los Angeles LAX.
Omdat we de USA hier binnenkomen moeten we nog eerst door de immigratiedienst en door de douane vooraleer we onze huurwagen kunnen afhalen.
19u00: hopelijk kunnen we rond dit tijdstip onze huurwagen afhalen zodat we omstreeks 19u45 kunnen vertrekken naar San Diego. Rijtijd naar ons eerste hotel vanaf LAX is 2u.
22u00: aankomst in San Diego aan ons eerste hotel, het Best Western Yacht Harbor Hotel, 5005 North Harbor Drive, San Diego, CA 92106.
Link to Best Western Yacht Harbor Hotel

Klik op foto om hotel te bekijken.

Dag 2 zo 01/04 Ochtendplanning:
Bezoek aan het vliegdekschip USS Midway Museum.
Wandeling langs de kade ( Embarcadero ).
Namiddagplanning:
Via de Harbor Drive wandelen we richting Oost, naar de ingang van het Gaslamp Quarter. Hier maken we een rondwandeling en stoppen achtereenvolgens bij:

• William Heat Davis House
  • Louis Bank of Commerce
  • Hard Rock Café San Diego
  • Balboa Theatre
  • Ernest Hahn Statue

Na het verkennen van het Gaslamp Quarter rijden we verder door naar het Old Town San Diego Historic Park waar we het Wells Fargo History Museum bezoeken.
Avondplanning:
We rijden terug richting de kust waar we via de Coronado Bridge naar Coronado rijden, dit is een eiland net voor de baai van San Diego. Hier rijden we tot aan het San Diego Skyline Viewpoint, vanaf dit viewpoint heb je een mooi uitzicht over de skyline van San Diego.

Dag 3 ma 02/04 Ochtendplanning:
Vandaag vertrekken we goed op tijd naar het Balboa park waar we diertjes gaan kijken in een van de mooiste dierentuinen van de VS, de San Diego Zoo.
Namiddagplanning:
In het Balboa park liggen nog tal van bezienswaardigheden/attracties waar we er enkele van willen bezoeken zoals:

• Botanische tuin in het Botanical Building
  • Museum of Man
  • San Diego Model Railroad Museum
  • San Diego Automotive Museum
  • San Diego Air and Space Museum

Avondplanning:
Onze volgende halte van de dag ligt op een half uurtje rijden van het Balboa park, het Cabrillo National Monument waar we de Point Loma Tide Pools en het Old Point Lola Lighthouse gaan bezichtigen.

Dag 4 di 03/04 Ochtendplanning:
Vandaag onze eerste lange verplaatsing, onze eindbestemming voor vandaag is Morro Bay.
We rijden richting West La Jolla Cove waar we even halt houden aan de La Jolla Cave.
Namiddagplanning:
In de namiddag stoppen we ook nog in Santa Barbara waar we even een frisse neus halen op de Stearns Wharf Pier.
Avondplanning:
Heel veel tijd om dingen te bezichtigen hebben we niet, na de Pier rijden we dus in een keer door naar ons volgende hotel:
Het Blue Sail Inn, 851 Market Avenue, Morro Bay, CA 93442.
Link to Blue Sail Inn Morro Bay

Klik op de foto voor link naar hotel…

Dag 5 wo 04/04 Ochtendplanning:
We rijden met de auto naar Morro Rock waar we tot aan de rots kunnen rijden, achter de rots is immers een grote parking en toegang tot een mooi strand.
Namiddagplanning:
In de namiddag bezoeken we het Morro Bay State Park waar we zeker de Black Hill Trail willen afwandelen tot aan de top, van hieruit heb je immers een knap zicht op Morro Bay.
Avondplanning:
Na het wandelen is het tijd om een plaatselijke bistro op te zoeken, hiervoor rijden we terug naar het hotel waar we de auto kunnen laten staan vermits het maar 5 minuten wandelen is naar de Blue Sky Bistro On The Bay.
Dag 6 do 05/04 Ochtendplanning:
We moeten op tijd uitchecken vandaag want er wacht ons weer een verre verplaatsing naar San Francisco. Maar eerst worden we verwacht aan het voormalige Piedras Blancas Motel waar we afspraak hebben met een gids die ons zal vergezellen naar de Piedras Blancas Light Station.
Namiddagplanning:
Vooraleer koers te zetten naar San Francisco gaan we eerst nog kijken naar de kudde zeeolifanten aan het Elephant Seal Viewing Point @ Piedras Blancas.
Avondplanning:
Veel tijd hebben we vandaag niet om onderweg te stoppen want onze volgende halte ligt immers op 4u rijden van het viewing point, maar het ligt al wel in San Francisco, namelijk Twin Peaks, dit is een heuvel met een mooi uitzicht over San Francisco Bay.
Op ongeveer 25 minuten rijden van Twin Peaks ligt ons derde hotel: Francisco Bay Inn, 1501 Lombard Street, San Francisco, CA 94123.
Link to Tripadvisor Francisco Bay Inn

Klik op foto voor link naar Tripadvisor

Dag 7 vr 06/04 Ochtendplanning:
We rijden naar de West kant van San Francisco waar we onze auto parkeren aan de fontein van het Legion of Honor or de Young Museum. Hier verkennen we eerst de omgeving via de Lands End Trail, op de trail liggen enkele mooie uitzichtpunten over de baai en op de Golden Gate Bridge. Enkele van deze viewing points zijn:

• Lands End Trail Eagles Point
  • Lands End Labyrinth

Iets verder gelegen liggen de Sutro baths en het Lands End Lookout Visitors Center.
Namiddagplanning:
In de namiddag rijden we naar het Golden Gate Bridge Welcome Center, dit center ligt juist aan de Golden Gate Bridge en van hieruit heb je er tevens een heel mooi zicht op. Na ons bezoek aan het center rijden we verder door naar het Walt Disney Family Museum, en nadien naar het iets verderop gelegen The Palace Of Fine Arts.
In de loop van de namiddag rijden we terug naar het hotel waar we de auto parkeren en we te voet naar Cole Hardware stappen waar we een 3-Day Visitor Passport kopen zodat we 3 dagen gebruik kunnen maken van ‘unlimited rides on Muni, Muni Metro, historic streetcars and cable cars’. De cable tram zal ons nadien naar Dragon’s Gate brengen, dit is de ingang van Chinatown.
Avondplanning:
In de late namiddag wandelen we verder door naar het Zuiden waar we door de Yerba Buena Gardens zullen slenteren. Na het bezoek aan de gardens is het tijd om terug richting het hotel te keren, maar vooraleer opnieuw op de tram te stappen wandelen we nog even naar Union Square. Via Union Street en Van Ness Avenue komen we terug bij ons hotel uit.

Dag 8 za 07/04 Ochtendplanning:
Met de cable tram rijden we naar Pier 39 waar we de zeeleeuwen gaan bekijken die er op hun pontons voor de pier liggen. Met de ferry aan Pier 41 varen we naar Angel Island, op Angel Island hebben we het volgende gepland:

• bezoek aan het Visitor Center
  • Camp Reynolds
  • Battery Ledyard
  • indien genoeg tijd over, klim naar de top van Mt Livermore

Omstreeks 12u30 vertrekt de ferry terug naar Pier 41.
Namiddagplanning:
Wanneer we terug zijn van Angel Island gaan we rechtstreeks naar Pier 45 waar we de USS Pampanito ( onderzeeër ) gaan bezichtigen. Indien we nog tijd genoeg hebben gaan we terug richting Pier 39, deze gaan we voorbij, tot aan Pier 15 waar een bezoek brengen aan het Exploratorium.
Avondplanning:
Omdat we toch de Go San Francisco Cards hebben kunnen we ’s avonds nog eens een bezoek brengen aan Madame Tussauds of/en Ripley’s believe It of Not.

Dag 9 zo 08/04 Ochtendplanning:
Rond 9u vertrekken we richting de baai waar we onze wagen parkeren in de Foundry Square IV garage. Vanaf hier is het immers maar 5 minuten stappen tot aan de Salesforce Headquarters en de Salesforce Tower, deze toren is nog maar recentelijk gebouwd en is de hoogste wolkenkrabber van San Francisco.We stappen verder richting Pier 41 waarna we linksaf slaan naar het Ferry Building Marketplace, aan de overkant ervan lgt een mooi stadspark, het Sue Bierman Park met de Vaillancourt Foutain in.
Na het bezoek aan het park halen we de wagen terug op en stellen we op de GSP het adres in van Googleplex, dit ligt in Silicon Valley en is het hoofdkwartier van Google.
Namiddagplanning:
In de namiddag rijden we eerst langs de San Francisco Premium Outlets, waar we tot ongeveer 16u kunnen blijven vermits het nog 3u rijden is tot aan Yosemite.
Avondplanning:
Juist voor het vierde hotel ligt een supermarktje genaamd El Portal Market, we stellen het adres in van dit supermarktje omdat we hier ’s avonds nog wat eten en drank willen inslaan. Iets na 19u komen we aan bij ons vierde hotel van de reis: Yosemite View Lodge El Portal, 11136 Highway 140, El Portal, CA 95318.
Link to Yosemite View Lodge

Klik op de foto voor link naar het hotel.

Dag 10 ma 09/04 Ochtendplanning:
We hebben een druk programma voor de boeg vandaag, we moeten zeker op tijd vertrekken omdat we rond 9u30 zeker aan de Yosemite Valley Lodge moeten staan omdat daar de Floor Tour vertrekt om 10u. Rond de middag zouden we terug aan de Lodge moeten zijn waar we dan eventueel iets kunnen gaan eten. Via de Northside Drive rijden we door naar het Visitor Center waar nog meer te weten kunnen komen over Yosemite en waar we natuurlijk souvenirs kunnen kopen ;-).
Namiddagplanning:
In de namiddag hebben we volgende trails ingepland om te bezoeken:

• Vernal Fall and Nevada Fall Trails
  • Mirror Lake Trail
  • Lower Yosemite Fall Trail
  • Yosemite Falls Trail

Avondplanning:
Na de Yosemite Falls Trail rijden we terug richting het hotel via de Northside Drive, maar indien we nog tijd genoeg hebben draaien we terug de Southside Drive op en gaan nog een laatste korte trail doen naar de Bridalveil Falls.
’s Avonds zonsondergang aan de Merced River…

Dag 11 di 10/04 Ochtendplanning:
Er staat vandaag maar weinig op het programma vermits we ongeveer 5u15min moeten rijden vandaag naar ons volgende hotel in Los Angeles. Toch hebben we enkele stops ingepland, te beginnen met het Woodward Park in Fresno, hier willen we zeker de Shinzen Friendship Garden bezichtigen.
Namiddagplanning:
Bezoek aan het Vista Del Lago Visitor Center in Gorman. Vanaf hier is het nog ongeveer 2u40min rijden tot aan ons volgende hotel.
Avondplanning:
Aankomst aan ons vijfde en laatste hotel: Quality Inn Near Hollywood Walk of Fame, 1520 North La Brea Avenue, Hollywood, CA 90028.
Link to Quality Inn Near Hollywood Walk of Fame.

Klik op de foto voor link naar hotel.

Dag 12 wo 11/04 Ochtendplanning:
Deze ochtend rijden we naar de Hollywood Hills, rijden langs de huizen op Mulholland Drive en gaan het Hollywood Sign van wel heel dichtbij bezichtigen, althans dat is de bedoeling toch 😉
Namiddagplanning:
Blitz bezoek aan The Grove Mall want nadien staat er nog wel het een en ander op het programma zoals:

• Restaurant Nate’n Al, beroemd vanwege de hotdogs en de celebs die er komen.
  • Beverly Hills Sign in het Beverly Gardens Park.
  • Spadena House ( is het huis uit Clueless ).
  • Rodeo Drive Walk of Style.
  • Greystone Mansion.

Avondplanning:
Terug aan het hotel gaan we ons even verfrissen om nadien de sfeer te gaan opsnuiven op de Walk of Fame..

Dag 13 do 12/04 Ochtendplanning:
Vandaag bezoeken we Downtown LA waar we een mooie wandeling uitgestippeld hebben. Deze wandeling brengt ons langs verschillende bezienswaardigheden:

• The Bradbury Building.
  • Angels Flight.
  • The Walt Disney Concert Hall.
  • Grand Park.
  • LA City Hall.
  • LA Times.
  • Los Angeles Theatre.
  • Cliftons Cafetaria.

Namiddagplanning:
We mogen de tijd niet uit het oog verliezen want om 15u vertrekt onze gereserveerde TMZ Celebrity tour.
Time to spend some money in de Citadel Outlets 🙂

Dag 14 vr 13/04 Ochtendplanning:
Tijd om nog eens wat kilometers te doen met de wagen, in Malibu gaan we de Getty Villa met een bezoek vereren.
Namiddagplanning:
Via de Pacific Coast Highway rijden we verder richting West, langs de Malibu Pier naar onze volgende halte, en dat is het Adamson House Museum. Hierna rijden we nog een eind verder door, naar de Paramount Ranch, hier zijn tal van Westerns opgenomen.
Avondplanning:
Wanneer we nog tijd en zin hebben rijden ’s avonds nog naar het Los Angeles County Museum of Art (LACMA).
Dag 15 za 14/04 Ochtendplanning:
Onze laatste dag in de US of A is aangebroken, omdat onze vlucht pas om 19u20 vertrekt hebben we toch nog een redelijk strak programma af te werken.
Na het ontbijt rijden we eerst naar het Natural History Museum of Los Angeles.
Namiddagplanning:
Wanneer we nog tijd over hebben gaan we, om nog een laatste mooie overview van LA te krijgen, een bezoek brengen aan het Baldwin Hills Scenic Overlook park.
Rond 15u30 moeten we helaas richting luchthaven rijden…
16u00: Huurwagen inleveren bij Avis.
16u30: Inchecken van de koffers en ophalen boarding passes bij Swiss.
19u20: Vertrek van onze eerste vlucht naar Zurich met Swiss International Airlines. Vluchtnummer: UA9729. Vluchtduur: 10u55min. Vliegtuigtype: Boeing 777-300ER.
Dag 16 zo 15/04 15u15: Aankomst op de luchthaven van Zurich (ZRH), hier hebben we een overstaptijd van 2u40min.
17u55: Vertrek van onze tweede en laatste vlucht met Swiss International Airlines naar Dusseldorf (DUS). Vluchtduur: 1u15min. Vluchtnummer: LX1026. Vliegtuigtype: Airbus A320.
19u10: Aankomst in Dusseldorf waar we eerst de koffers gaan ophalen, door de douane gaan en op zoek gaan naar het pendelbusje van Park & Fly hetwelk ons terug naar onze eigen wagen brengt.
20u00: Hoog tijd om terug te keren naar België, het is immers nog een kleine 2u rijden.