USAfun.be

Florida 2011

Jaar 2011
Periode Van zat 09 april tot vrij 22 april.
Touroperator Alles zelf geboekt.
Airline American Airlines en Iberia
Vlucht heen Brussel – Chicago – Miami
Vlucht terug Miami – Madrid – Brussel
Autoverhuur Alamo

Dag 1 za 09/04 Om 10u55 vliegen we met American Airlines vanaf Brussel naar Chicago, waar we rond 12u45 plaatselijke tijd aankomen. Hier kunnen we reeds door de immigratiedienst en door de douane lopen. We hebben ruimschoots de tijd om nadien nog even wat winkeltjes op de luchthaven te bekijken. Om 15u20 vertrekt onze vlucht naar Miami waar we om 19u45 aankomen. We halen de koffers op en gaan onze huurwagen ophalen bij Alamo. Hierna vertrekken we richting ons eerste hotel:
Dag 2 zo 10-04 Ons hotel ligt vlakbij het strand dus kan een ochtendwandeling hier niet ontbreken.
In de voormiddag bezoek aan de Miami Metrozoo.
Namiddag: wandeling door het Art Deco District.
De avond sluiten we af zoals we de dag begonnen zijn, met een strandwandeling dus.
Dag 3 ma 11/04 Voor we vertrekken naar Fort Myers staat er nog een strandwandeling op het programma.
Na het uitchecken rijden we naar het Holocaust Memorial, dit ligt niet ver van het hotel, binnen de 5 minuten arriveren we al aan het Memorial. Na dit bezoek rijden we richting Zuid en houden we halt aan het Villa Vizcaya Museum & Gardens.
Even na de middag rijden we via de Tamiami Trail naar Fort Myers Beach, onderweg stoppen we wel nog even aan het Oasis Visitor Center waar er altijd wel enkele gators te vinden zijn.
In de late namiddag komen we aan in Fort Myers Beach waar we een hotel/appartement aan het strand gehuurd hebben:
Hotel/appartement:  Seaside Resort, 4770 Estero Blvd., Ft. Myers Beach, FL 33931
Dag 4 di 12/04 We staan vroeg op vandaag zodat we tijd genoeg hebben om te zoeken naar de mooiste schelpen op het strand van Fort Myers Beach.
Rond 9u vertrekken we naar de Naples Botanical Garden, een zeer mooi natuurpark. Na dit bezoek rijden we verder door naar de Naples Pier in South Napels. We genieten hier van het mooie uitzicht over de Golf van Mexico.
In de loop van de namiddag gaan we nog naar The Village on Venetian Bay. Een niet al te groot winkelcomplex gelegen aan een zeer mooie baai.
Na dit bezoek wordt het stilletjes aan tijd om terug richting het hotel te rijden waar we genieten van de mooie zonsondergang.
Wanneer het donker is gaan we nog wel een minigolf doen bij Jungle Golf in Ft Myers Beach.
Dag 5 wo 13/04 Weer vroeg dag vandaag zodat we wederom op tijd aan onze ochtendwandeling kunnen beginnen ;-).
In de voormiddag staat het Corkscrew Swamp Sanctuary op het programma. Via een houten boardwalk loop je hier dwars door het moeras.
In de namiddag bezoeken we nog even de Miromar Outlets, deze liggen op de terugweg naar het hotel.
We zijn op tijd terug in het hotel in Fort Myers Beach zodat we ook vandaag kunnen genieten van de mooie zonsondergang.
Dag 6 do 14/04 We maken ons klaar voor het vertrek naar Orlando, veel tijd hebben we niet want we hebben enkele tussenstops ingelast.
Onze eerste tussenstop zijn de Sarasota Jungle Gardens, een mooi, niet al te groot dierenpark wat je op enkele uurtjes gezien kan hebben.
In de namiddag rijden we verder richting het Noorden, waar we een stop maken bij John’s Pass Boardwalk, een klein en gezellig winkel/restaurant complex aan het water.
Rond 15u30 zetten we koers naar ons volgende hotel, en dat ligt in Orlando:
Hotel:  Celebration Suites, 820 W. Hwy 192 . Kissimmee, FL 34746.
Wanneer we ’s avonds nog wat tijd over hebben gaan we nog even een bezoekje brengen aan Old Town dat net naast het hotel ligt.
Dag 7 vr 15/04 Vandaag een dagje Disney World, we kiezen ‘Epcot’ uit omdat hier het jaarlijkse Flower and Garden Festival doorgaat.
Dag 8 za 16/04  Er staat een redelijk lange daguitstap op het programma vandaag, we gaan namelijk naar Daytona Beach waar we in de voormiddag de Daytona Speedway bezoeken. We hebben hier ook een tour gereserveerd, ‘The World Center of Racing’.
Na enkele uren houden we het hier voor bekeken en rijden we naar het strand, hier is het toegelaten om met de auto op het strand te rijden wat een geweldige ervaring is.
Na een uurtje op het strand vertoefd te hebben rijden we door naar het Ponce de Leon Inlet Lighthouse & Museum waar we ook ongeveer een uurtje zoet mee zijn.
Na het bezoek aan de vuurtoren rijden we terug naar ons hotel in Orlando waar we ’s avonds nog naar de ‘The Saturday Night Cruise @ Old Town’ gaan kijken.
Dag 9 zo 17/04 Tweede Disney World dag vandaag waar we deze keer het Magic Kingdom bezoeken.
Dag 10 ma 18/04 We starten onze dag met een bezoek aan Disney Marketplace, de shops gaan hier open om 9u30, we kunnen hier wel heel de voormiddag rondlopen, maar iets na de middag gaan we echt shoppen in de Premium Outlets aan International Drive.
’s Avonds bezoeken we dan nog de Florida Mall, heel de dag slenteren langs en door winkels dus :-).
Dag 11 di 19/04 We staan vroeg op omdat we een lange trip voor de boeg hebben. Eindbestemming Miami!
Onze eerste halte van de dag ligt in Titusville, hier brengen we een bezoekje aan het American Police Hall of Fame & Museum. Na een goed uur hebben we het hier wel gezien en rijden we verder richting het Zuiden, naar Cocoa Beach waar we de Ron Jogn Surf shop met een bezoekje vereren.
Bij de doortocht van West Palm Beach stoppen we even bij Cityplace, een klein maar exclusief winkelcentrum.
In de vooravond komen we aan bij ons vierde en laatste hotel van de reis:
Hotel: BEST WESTERN Oceanfront Resort, 9365 Collins Avenue, Bal Harbour, FL 33154-2608.
Dag 12 wo 20/04 Onze laatste volledige dag hier in Florida is aangebroken, we hebben een drukke planning vandaag, dus geen tijd te verliezen = vroeg uit de veren!
We trekken Zuidwaarts richting de Everglades, hier bezoeken we eerst het Ernest Coe Visitor Center in Homestead. Van hieruit rijden we verder landinwaarts naar het Royal Palm Visitor Center, vanaf hier vertrekt de Anhinga Trail, dit is een houten/stenen boardwalk door de Everglades waar je gegarandeerd gators zal zien!
Onze volgende halte is het Coral Castle Museum, maar omdat we er toch passeren gaan we eerst nog een milkshake nuttigen bij Robert is Here.
Na de weeral overheerlijke milkshake rijden we dus verder door naar Coral Castle, een leuke kleine tussenstop, op een goed uur kan je dit wel gezien hebben.
Na Coral Castle rijden we terug richting Miami maar onderweg rijden we wel nog door de wijk:
Coral Gables met achtereenvolgens een korte stop bij het:
– Biltmore Hotel
– Venetian Pool
Little Havana met korte stops bij het:
– Maximo Gomez Park/Domino Park
– Little Havana Paseo de las Estrellas
Coconut Grove met korte stop aan het:
– Cocowalk Shopping center
Miami South Beach met korte stops aan het:
– 11th Street Diner Restaurant
– Miami Ink: Love Hate Tattoo
Terug in het hotel maken we onze koffers klaar voor de terugreis naar België.
De avond sluiten we af met een sunset wandeling langs de kust van de Atlantische Oceaan.
 Dag 13 do 21/04 Voor de laatste keer deze reis een ochtendwandeling langs het strand, hierna checken we nog een laatste keer de koffers en checken uit.
De voormiddag brengen we door in de Dolphin Mall, dit shopping centrum ligt vlak aan de luchthaven van Miami.
Rond 14u is het tijd om richting MIA te rijden waar we eerst de huurwagen binnen brengen bij Alamo, inchecken doen we aan de balie van Iberia.
Om 18u30 vertrek van onze vlucht naar Madrid.
Dag 14 vr 22/04 Iets na 9u komen we aan in Madrid waar we nog ongeveer 3u moeten wachten op onze vlucht naar Brussel.
Om 12u vertrekken we met Iberia naar Brussel waar we omstreeks 14u15 aankomen.
We halen de bagage op, gaan door de douane en in no time zijn we al op weg naar onze thuishaven in Kessel. Dit was wederom een top reis die weer veel te vroeg gedaan is ;-).
Fotolink naar het reisverslag van Florida 2011.

Klik op de foto
voor het reisverslag van 2011…