USAfun.be

USA West 2018 Dag 2 ( Zon 1 April ): San Diego

Zoals verwacht zijn we allemaal vroeg wakker op onze eerste volledige dag hier in de US. Wanneer we de gordijnen van onze hotelkamer open trekken zien we dat het zwaar bewolkt weer is, maar wanneer we de schuifraam open doen en even op ons balkon(netje) gaan zitten valt het weer nog wel mee, het is niet echt koud en het is natuurlijk ook nog maar 6u30. Na de was en de plas gaan we naar de ontbijtruimte van het hotel, en het moet gezegd worden, dit ontbijt is een echt ontbijt, keuze genoeg, brood, koeken, ontbijtgranen, spek, eieren, fruit, toast, … top!

Omdat het nog zo vroeg is gaan we eerst een korte wandeling maken in de omgeving van het hotel. We steken de straat over en komen zo aan een kleine jachthaven, het is er echter nog heel rustig, we komen slechts enkele mensen tegen, na een half uurtje wandelen keren we terug naar het hotel om onze wagen op te halen. Ver hoeven we echter niet te rijden want onze eerste halte van de dag is slechts enkele kilometer van het hotel gelegen. We parkeren onze wagen op de parking van het USS Midway museum waar we deze voor 10$ een hele dag kunnen laten staan. Omdat het museum pas open gaat om 10u hebben we nog even tijd om ook hier de omgeving al eens te gaan verkennen.

Wanneer we aan het wandelen zijn komt de zon er door en wordt het ook in een keer een pak warmer. In de haven ligt een groot zeilschip voor anker, dit schip maakt deel uit van het Maritime Museum of San Diego, er liggen nog tal van andere schepen en 2 duikboten dewelke je kan bezoeken, maar omdat onze dag al redelijk gevuld is besluiten we het museum niet te bezoeken en we hebben de schepen nu toch al langs de buitenkant gezien. Tegen de klok van 10 wandelen we terug naar het USS Midway Museum waar er zich ondertussen een lange rij gevormd heeft aan de loketten. Maar omdat we de GO San Diego Cards hebben mogen we in een keer aanschuiven aan de inkom van het schip in plaats van eerst nog tickets op te halen. Wanneer we door de tassencontrole zijn scannen ze onze GO San Diego cards maar daar lijkt iets mis mee te zijn, ‘sorry sire these tickets are expired’! Say what? We worden uit de rij gehaald en tot bij een van de loketten gebracht waar ze ons vragen wanneer we ze gekocht hebben en wanneer we ze voor de eerste keer gebruikt hebben. Euh, nog niet dus, ik laat ook het aankoopbewijs zien op mijn gsm, 9 januari 2018 hebben we ze gekocht via Groupon en op die datum ook reeds geactiveerd, na activatie zijn ze dan nog een jaar geldig. De vriendelijk medewerker van het loket had ondertussen reeds contact opgenomen met de maatschappij die de GO SD kaarten verkoopt en wat bleek, de barcodes op onze tickets waren niet correct, ze gingen via email nieuwe tickets opsturen, we moesten even wachten, maar na enkele minuten kwam de medewerker met nieuwe tickets op de proppen en konden we alsnog het schip betreden.

En wat voor een schip! De USS Midway is een vliegdekschip dat door de Amerikanen werd ingezet van september 1945 tot april 1992. In 1990 werd het ook ingezet in operatie Desert Storm, het heeft toen 3000 combat missies uitgevoerd zonder enig verlies! Wil je de volledige historie van het schip te weten komen klik dan op deze link! Het schip is enorm groot, je kan er als je wil zeker bijna een hele dag op doorbrengen. Met een audio systeem kan je een rondleiding volgen. Zeker een aanrader. We hebben echter niet de hele dag tijd omdat we nog andere dingen gepland hebben vandaag. Iets na de middag  verlaten we het schip en gaan we te voet verder naar het Gaslamp District. Dit is ongeveer 16 blokken groot en biedt tal van restaurants, entertainment en je kan er ook gewoon mooie en historische gebouwen bekijken. We hebben op voorhand al een planning uitgestippeld, met de gsm geven we telkens achtereenvolgens de adressen in van de huizen welke we zeker willen zien en op die manier krijgen we toch een mooie indruk van het Gaslamp District. Zeer mooi en gezellig. Zeker de moeite waard om het eens te bezoeken!

Van het vele wandelen hebben we honger gekregen, we besluiten in het Gaslamp district een broodje te eten bij de Subway, we nemen alle drie een Meatball Marina Sub. Altijd lekker ;-). Na de lunch gaan we terug naar onze wagen, stellen de gps in op het adres van het Wells Fargo History Museum, dit museum ligt in het Old Town San Diego Historic Park. Het zou volgens de gps maar 10 minuten rijden zijn, in no time staan we dus in het San Diego Historic Park, een zeer mooi park, niet al te groot, met historische gebouwen in , enkele musea, kleine gezellige restaurantjes en winkeltjes. Er was ook live entertainment, maar dit kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat het vandaag Pasen was natuurlijk. Na ongeveer een uur besluiten we door te rijden naar onze laatste halte van de dag en dat is een bezoek aan Coronado Island.

Wederom hoeven we niet al te lang te rijden, na ongeveer een kwartiertje rijden we al over de Coronado Bridge, een imposante brug die ons van het vaste land naar Coronado Island brengt. Hier rijden we tot aan het San Diego Skyline Viewpoint, vanaf dit viewpoint heb je een mooi uitzicht over de skyline van San Diego. Het is hier ook weer een heel gezellig plaatsje met een mini strand aan waar kinderen spelen, mensen genieten van het uitzicht en de zon, en waar er ook weer gezellige restaurantjes zijn, leuke winkeltjes, en noem maar op.

Omdat we moe zijn van al dat stappen vandaag besluiten we om terug naar het hotel te gaan, het was een mooie dag, ook wat het weer betreft, ook al zag het er in de ochtend maar heel grijs uit, in de namiddag hebben we genoten van de zon. Nadeel is wel dat we nu allemaal verbrand zijn omdat we niet echt gerekend hadden op de zon vanochtend. Maar dat nemen we er dan maar bij hé. We halen ’s avonds nog een snack bij de 7-Eleven omdat we niet echt veel honger meer hebben. We zijn gewoon te moe denk ik ;-). Morgen meer, nu rusten! Tot morgen…