USAfun.be

Texas 2019

Jaar 2019
Periode Van zat 26 oktober tot maa 4 november.
Touroperator Vliegtickets bij Gate1.nl  , hotels via Expedia.nl
Airline United Airlines
Vlucht heen Amsterdam – Houston(IAH)
Vlucht terug Houston – Amsterdam
Autoverhuur Hertz

Overzicht van deze reis
  Dag Km gereden Stappen Temp min/max Weer Foto’s
1 Za 26-10
Home → Amsterdam (AMS)  → Houston (IAH)
 87 km 9831 16 / 20 Zon / Half bewolkt Link naar de foto's van dag 1
Dallas → Houston
 512 km 11674 6 / 21 Zon Link naar de foto's van dag 8
9 Zo 03-11
Houston (IAD) → Amsterdam (AMS)
68 km 5743 14 / 21 Zon Link naar de foto's van dag 9
10 Ma 04-11
Amsterdam  → Home

Totalen

1823 km 124938 steps

Gem. min. temp =  11 gr.

Gem. max. temp =  21 gr.

Zondag 03-11: de terugreis Houston – Amsterdam.

Link naar de foto’s van dag 9: Link naar de foto's van dag 9

Zaterdag 02-11: van Dallas naar Houston.

Omdat we ook vandaag weer heel laat terug in het hotel zijn aangekomen enkel een fotoverslag terug te vinden hier:

Link naar de foto’s van dag 8: Link naar de foto's van dag 8

Vrijdag 01-11: Dallas – Fort Worth.

Omdat we pas rond middernacht terug in het hotel zijn aangekomen, ook vandaag geen verslag kunnen maken, de link naar de foto’s heb ik al wel geplaatst:

Link naar de foto’s van dag 7: Link naar de foto's van dag 7

Donderdag 31-10: Dallas.

En of het koud was, vanmorgen 0 graden, maar we hebben het overleefd en hebben veel van Dallas kunnen zien en beleven. De regen heeft ook andere oorden opgezocht en de wolken zijn verdreven hier, na 2 dagen eindelijk nog eens zon, de koude namen we er dan maar gewoon bij en door ons goed aan te kleden viel het al bij al nog goed mee, zeker wanneer we in de zon liepen.

Omdat het toch een redelijk vermoeiende dag was, vandaag geen kort verslag , maar wel de link naar de foto’s.

Link naar de foto’s van dag 6: Link naar de foto's van dag 6

Woensdag 30-10: van Houston naar Dallas.

Om 7u gaat het alarm af van de gsm, het is de eerste keer van deze reis dat we wakker worden van het alarm en niet al lang wakker zijn voor de wekker afgaat. We zijn dus eindelijk volledig in USA modus nu :-). Omdat we vandaag onze eerste grote verplaatsing van de reis hebben gaan we ontbijten in het hotel zodat we op tijd op weg kunnen vermits we nog wel enkele tussenstops hebben ingelast op weg naar Dallas.

Het valt ons op dat het nog redelijk warm is, het is nog 23 graden buiten en dat om 9u ’s ochtends. De regen is uiteindelijk gestopt maar niet voor lang zo blijkt, onderweg naar onze eerste tussen, de Houston Zoo begint het al te druppelen, het koelt meteen ook al een paar graden af, naar 18 graden. Wanneer we aan de Zoo aankomen is het wel al opgehouden met regenen, een meevaller dus.

Het bezoek aan de Zoo duurt langer dan gedacht, het is een zeer mooie dierentuin met een zeer grote verscheidenheid aan dieren, ook zeer mooi aangelegd met propere en grote verblijven voor de dieren. Zeker een bezoekje waard wanneer je Houston of omgeving bent.

Rond 12u45 rijden we verder richting Dallas, onderweg hebben we nog 2 stops ingepland, de eerste stop is het Sam Houston Statue Visitor Center waar we na 1u30 rijden aankomen. Wanneer we bij het center aankomen is de temperatuur al gezakt naar 11 graden, dat is niet echt fris maar, maar gewoon koud. We bezoeken het kleine Visitor Center en nemen enkele foto’s van het enorme standbeeld van Sam Houston. Voor de rest is hier maar weinig te doen, maar het is zeker een goede tussenstop om even de benen te strekken en er zijn zeer propere toiletten wat het dus ook ideaal maakt voor een sanitaire stop.

Voor we Dallas binnen rijden bezoeken we nog het dorpje Corsicana waar we naar het Pioneer Village gaan kijken, een paar foto’s nemen van de Old City Jail en het Navarro County Courthouse. Eten doen we in de Subway van Corsicana, is ook nooit slecht vinden wij, wel spijtig dat de meatballs marina uitverkocht waren, maar er is keuze genoeg dus geen probleem.

Na het diner gaan we eerst nog even de auto voltanken en vervolgen we onze weg naar Dallas, de temperatuur is nog gezakt trouwens, het is hier nu 5 graden, met heel harde rukwinden. We weten nu wel wat hier aan de hand is met het weer, blijkbaar zou Winter Storm Bessie  aan de basis liggen van het slecht weer hier, moet weer lukken nu we net hier zijn voor de eerste keer :-(.

Om 18u45 komen we aan in ons tweede hotel, wederom een Days Inn, met een heel propere en redelijk grote kamer, ijskastje, koffiezet, microwave, alles voorhanden, hier kunnen we het zeker 3 nachten volhouden 🙂

Morgen meer foto’s met hopelijk nog eens een zonnetje op de foto’s…

Link naar de foto’s van dag 5: Link naar de foto's van dag 5

Dinsdag 29-10: Space Center Houston.

Vandaag  ontbijten we niet in het hotel maar gaan we ontbijten in de IHOP, een van onze favoriete restaurantketens in de US. En ook deze keer stelt IHOP ons niet teleur, de bottomless coffee en het eten smaken wederom overheerlijk.

Omdat we nog te vroeg zijn voor ons bezoek aan het Space Center Houston en Bryan nog nieuwe schoenen nodig heeft rijden we nog eerst even naar de Tanger Outlets waar we dus gisterenavond ook reeds naartoe zijn geweest, maar het probleem van de schoenen is blijkbaar vandaag aan het licht gekomen…  Bryan vindt zijn gading uiteindelijk bij de Converse Outlet, ik koop er zelf ook nog een nieuwe hoodie omdat de weersvoorspellingen niet echt denderend zijn voor de tweede helft van ons verblijf hier.

Na de extra shopinterventie rijden we naar het Space Center Houston waar we om 10u30 onze wagen parkeren aan de ingang van het center, super druk is het er dus niet. Ik had enkele minder goede recensies van het Space Center gelezen, maar onterecht vind ik, er is wel degelijk genoeg te zien en te doen om de terreinen van het center. De tramtour is zeker een aanrader en een bezoek aan de replica van een space shuttle die op een boeing 747 staat moet ook zeker op de planning staan wanneer je het park bezoekt.

Iets voor 14u verlaten we het park en begint het te regenen,  en het zou, zo bleek later, niet meer ophouden met regenen :-(.   Toch proberen we ons aan de planning te houden en vertrekken we richting La Porte waar we het San Jacinto Monument bezoeken, het leukste aan dit monument is het uitzicht vanaf de toren over de nabijgelegen raffinaderijen, maar door het slechte weer is het uitzicht vandaag niet optimaal en houden we het ook snel voor bekeken hier. Het bezoek aan de Battleship Texas State Historic Site wordt ook ingekort tot een snel snel foto nemen van het schip en dan terug de auto in. De Marsh Restoration and boardwalk laten we links liggen met dit gure weer.

We hoopten dat het nog zou ophouden met regenen en rijden door naar het Sheldon State Park & Environment Learning  center maar dat was ijdele hoop want wanneer we aan het park arriveren regent het nog altijd, het was even minder maar toen we aan de trail begonnen begon het opnieuw harder te regenen. We schrappen dus ook de wandeling naar de John Jacob Observation Tower. Spijtig, maar het weer is het weer zeker.

De avondplanning wordt  ook aangepast, het diner bij de Cici’s Pizza gaat door maar het bezoek aan het Gerald D. Hines Waterwall Park niet, we hebben nu wel genoeg water gezien vandaag ;-). De skyline van Houston by night zal ook voor een andere keer zijn. Na het avondeten gaan we nog wel wat extra drank en snacks halen in de Walmart, maar dit is dan ook ons laatste wapenfeit van de dag.

Hopelijk morgen wat minder regen, maar de voorspelling voor morgen ziet er ook niet goed uit, vanaf donderdag zou het gedaan zijn met regenen maar wordt het wel een pak frisser, dit vinden we echter minder erg dan de aanhoudende regen, en  ach, we zijn op verlof hé, ons druk maken over het weer zal ook niet veel uithalen dus we zien wel wat er komt…

Link naar de foto’s van dag 4: Link naar de foto's van dag 4

Maandag 28-10: Galveston.

Omdat het hier inmiddels al na 11:30pm is zet ik enkel de link naar de foto’s van deze dag online.
Het kort verslag zal later volgen.

Link naar de foto’s van dag 3: Link naar de foto's van dag 3

Zondag 27-10: Houston verkennen.

Omdat we vandaag een strakke planning hebben staan we vroeg op, sowieso is vroeg opstaan geen probleem vandaag, door de jetlag zijn we allemaal al voor 6u klaar wakker. Het ontbijt in het hotel is zeer basic, een echt continental breakfast dus 🙂

Om 8u30 rijden we van de parking van het hotel, onze eerste halte van de dag bevindt zich juist voor het binnen rijden van Houston Downtown, aan de 8th Street Brewery, het ‘We love Houston sign’. Vanaf deze plaats heb je ook al een redelijk goed zicht op de Houston Skyline. Vervolgens rijden we door naar het Houston Visitor Center waar we in de buurt onze auto parkeren, deze zullen we de komende uren niet meer nodig hebben vermits we met de Hop-on, hop-off bus Houston gaan verkennen.

Omdat de tour van de bus pas om 11u30 vertrekt hebben we nog wat tijd om te voet naar het Sam Houston Park te gaan, het is er redelijk druk omdat er net vandaag een loopwedstrijd plaats vindt. Het contrast van de oude huizen met de redelijk indrukwekkende nieuwbouw skyscrapers is er echter niet minder om. We genieten van het uitzicht en gaan terug naar het visitor center waar de bus stipt om 11u30 vertrekt. Het is vandaag warm en zonnig weer waardoor zo’n tour met een dubbeldekker bus wel genieten is.

We stappen af aan stop #3, aan het Downtown Aquarium Houston. Met de Houston City Pass kunnen we zo binnen. Het is een heel mooi maar ook heel klein aquarium, wel leuk opgezet! Heel veel tijd hebben we ook niet vermits de tourbus ons binnen 1,5u terug komt ophalen en we ook nog naar het Hard Rock Café in de buurt  van het Aquarium willen gaan. Het Houston Hard Rock Café ligt op 5′ wandelafstand, we komen hier dus nog goed op tijd aan, we genieten van een drankje en bestellen enkel een appetizer, 3 all American mini-burgers. De bestelling laat echter langer op zich wachten dan gedacht waardoor we de tourbus net missen zodat we te voet terug naar het visitor center moeten gaan, geen probleem want zover wandelen is het nu ook weer niet.

We kwamen zelfs tegelijk met de bus aan het visitor center toe 🙂 Na nog een klein souvenir gekocht te hebben gaan we de wagen ophalen en rijden we naar het  Lost Lake Visitor Center aan het Buffalo Bayou kanaal. Hier wandelen we naar de Rosemont Pedestrian Bridge vanwaar je een mooi uitzicht hebt op een deel van de Houston Skyline.

Omstreeks 16u rijden we terug naar het hotel waar we ons even gaan opfrissen, en ons klaar maken om bij de Olive Garden te gaan eten. Olive Garden is ons favoriete Italiaanse restaurant in de Usa, goed eten voor een schappelijke prijs en altijd een zeer goede en snelle service.

Na het diner rijden we nog verder naar de Kemah Boardwalk, onze laatste halte van de dag. Het is er gezellig druk, veel  mensen zijn ook al verkleed voor Halloween. Altijd leuk om te zien. Omdat we allen vermoeid zijn van deze toch wel vermoeiende dag  ( door de strakke planning ) besluiten we om niet te lang te blijven hier en na ongeveer een uurtje hebben we toch wel het meeste gezien hier en rijden we terug naar het hotel.

En zo komt er aan dag 2 een einde, het was een zeer leuke dag, maar dus ook vermoeiende dag, de nachtrust zal ons goed doen 😉

Link naar de foto’s van dag 2: Link naar de foto's van dag 2

Zaterdag 26-10: de heenreis.

Iets voor 6 uur zijn we vertrokken naar Schiphol-Amsterdam,  na een rit van ongeveer 1u50′  hebben we de auto geparkeerd op P3,  waarna we met de shuttle bus naar de vertrekhal zijn gegaan.  Inchecken moesten we ook nog doen omdat dit online niet lukte, maar op de luchthaven zelf aan de kiosk gaf dit geen problemen. Ook de bagage kon snel ingecheckt worden. Het was even aanschuiven bij security, maar dit ging goed vooruit, de laptop en de andere elektronische apparatuur moet zelfs niet meer uit de handbagage genomen worden. Schoenen uitdoen ( laarzen wel ) hoefde ook niet meer. We kwamen goed op tijd aan bij gate G7 waar we nog even met het thuisfront contact hebben opgenomen. Het boarden verliep ook  vlotjes, enkel het vertrekuur hebben we niet gehaald.

Met ongeveer 40 minuten vertraging zijn we vertrokken naar Texas, maar omdat we in plaats van 10u25′ maar 9u55′ vluchtduur zouden hebben komen we niet veel later aan dan gepand. Na een redelijk turbulente vlucht zijn we rond 14u45  aangekomen in Houston.  Na het uitstappen als de bliksem richting de immigratiedienst, maar eerst aan een kiosk nog de douaneformaliteiten in orde brengen, aan deze kiosk moet men ook al de vingerafdrukken nemen en hier wordt tevens ook al van iedere reiziger een foto genomen. De afgedrukte bewijzen dien je dan af te geven aan de immigratieofficier. Ook hier was het even aanschuiven maar na ongeveer 40′ minuten wachten waren we toch al aan de beurt, wat niet overdreven lang is in vergelijking met sommige andere USA reizen.

Na het stempelen van de paspoorten halen we onze bagage op en gaan met de Rental Car Shuttle bus naar het autoverhuurcenter dat iets buiten de luchthaven gelegen is. Er staat zo goed als geen rij bij de balie van Hertz, dus ook hier hoeven we niet te lang te wachten. We krijgen zelfs geen voorstel voor een upgrade, wel voor een extra verzekering maar dit was dus een no! 😉 Op de Hertz parking kiezen we voor een donkere Jeep Cherokee.  Na het ingeven van het adres van ons eerste hotel in Houston in onze GPS zijn we klaar voor vertrek. We moeten echter buiten de parking nog even langs de kant van de weg gaan staan omdat de gps nog moest synchroniseren met de satellieten en bij het eerste gebruik kan dit dus even duren.

Na  een rit van ongeveer 45′ komen we aan bij ons eerste hotel en kunnen we ons even opfrissen. Na een uurtje vertrekken we richting de Denny’s waar we genieten van onze eerste Texas USA avondmaaltijd 🙂

Drank en snacks ( dus geen drugs 😉 ) halen we in de iets verderop gelegen Walmart Supercenter. Lang blijven we echter niet hangen in de Walmart, omdat we inmiddels reeds bijna 24h wakker zijn kunnen we onze ogen immers nog maar amper open houden.

Na een  geslaagde heenreis liggen we rond 22u plaatselijke tijd in ons Days Inn bedje…

Link naar de foto’s van dag1:Link naar de foto's van dag 1

Planning van de reis
Dag 1 za 26/10

De heenreis: Antwerpen ⇒ Amsterdam ⇒ Houston:

06:00u: Vroeg in de ochtend vertrekken we naar Schiphol waar we de wagen parkeren op de P3 parking.
08:00u: aankomst in Amsterdam waar we de wagen parkeren en met de bus naar de terminal worden gebracht.

Heenreis: Amsterdam – Houston
11u05: Vertrek van de rechtstreekse vlucht naar Houston (IAH) met United Airlines, vluchtnummer: UA21, vluchtduur: 10u25′, vliegtuigtype: Boeing 777-200.
14:30: Plaatselijke tijd, aankomst in Houston waar we eerst door de immigratiedienst moeten, vervolgens onze koffers moeten ophalen en langs de douane moeten passeren.
15:45: Huurwagen ophalen bij Hertz.
16:00: Vertrek naar ons eerste hotel:

Hotel 1:
Days Inn & Suites by Wyndham Webster
Adres: 201 N Texas Ave, Webster TX 77598

Rond 17u hopen we hier aan te komen zodat we toch nog een kleine avondplanning kunnen inplannen.

Diner @ Denny’s.
Drank en snacks gaan inkopen bij de dichtstbijgelegen Walmart Supercenter, deze zou op nog geen 10′ rijden van ons hotel zijn.

Dag 2 zo 27/10

• ‘We Love Houston sign’ @ 8th Wonder Brewery
  • Visitor Center 1302 Dallas St.
  • The historic houses at Sam Houston Park

• Rosemont Pedestrian Bridge

• Diner @ Olive Garden
  • Kemah Boardwalk
Dag 3 ma 28/10

Houston:

Vandaag rijden we naar Galveston Island, een eiland aan de Golf van Mexico in het uiterste zuiden van Texas.

• Moody Mansion

• Galveston Naval Museum

• Tanger Outlets Houston
  • Diner @ Outback Steakhouse
Dag 4 di 29/10

Ontbijten doen we vandaag in de IHOP 🙂

• Space Center Houston

• San Jacinto Monument
  • Battleship Texas State Historic Site
  • Marsh Restoration and Boardwalk
  • Sheldon Lake State Park & Environmental Learning Center met de John Jacob Observation Tower.

• Diner @ CiCis Pizza
  • Gerald D. Hines Waterwall Park
  • Als laatste zouden we nog graag de skyline van Houston zien by night. We rijden hiervoor naar het Eleanor Tinsley Park
Dag 5 wo 30/10

Houston  ⇒ Dallas:

• Houston Zoo

• Sam Houston Statue visitor Center in Huntsville
  • tussenstop in het dorpje Corsicana:
    Pioneer village
    Old City Jail
    Navarro County Courthouse
    Lunch @ Subway of Mc Donalds.

Aankomst aan hotel 2.

Hotel 2:
Days Inn by Wyndham Market Center Dallas Love Field
Adres: 2026 Market Center Blvd, Dallas TX 75207

Wanneer we op tijd in het hotel zijn kunnen we misschien nog even naar de Trinity Trail rijden of een bezoek brengen aan de Grand Prairie Premium Outlets .

Dag 6 do 31/10

Dallas:

• JFK Memorial Plaza
  • Old Red Museum
  • Elm street waar er een X op de straat staat, dit is de plaats waar JFK werd neergeschoten
  • Sixth Floor Museum

• Hop-on Hop-Off Tour Dallas met BIG D FUN TOURS
  • Pioneer Plaza met de Cattle Drive Sculptures
  • Giant Eyeball
  • Main Street Garden Park
  • Thanks-Giving Square
  • Deep Ellum

• Reunion Tower
  • Margaret Hunt Hill Bridge met ernaast  de Trinity Skyline Trail waar je een zeer mooi zicht hebt op de skyline van Dallas, zeker ’s avonds wanneer het donker is.
  • Dinner @ IHOP
Dag 7 vr 01/11

Dallas:

Op de planning een uitstap naar Fort Worth waar we een rodeo zullen bijwonen.

• Southfork Ranch Dallas

Namiddagplanning:

Onderweg naar Fort Worth stoppen we nog even bij een Subway,Mc Donalds of een Waffle House.

Downtown Fort Worth bezoeken we:

• Fort Worth Water Gardens
  • JFK Tribute  statue
  • Fort Worth Main Street Visitor Center
  • Sundance Square

Avondplanning:

Na nog wat rondgewandeld te hebben gaan we terug naar onze wagen en vervolgen we onze weg richting de Fort Worth Stockyards.

8pm: Stockyards Championship Rodeo in Fort Worth.

Dag 8 za 02/11

Dallas ⇒ Houston:

Onze tweede en laatste verre verplaatsing van de reis gaat van Dallas terug naar Houston met onderweg nog wel enkele stops:

• Ripley’s Believe it or Not in Arlington
  • ’s Middags gaan  we eten bij Tom’s Burgers & Grill, dit is een 50’s diner :-).

Namiddagplanning:

• Stop in Waco waar we de Suspension Bridge met Branding the Brazos Sculpture ervoor bezoeken.

Aankomst bij ons 3de en laatste hotel:

Hotel 3:
Days Inn & Suites by Wyndham Houston NW Cypress
10650 Huffmeister Rd, Houston TX 77065

’s Avonds kunnen we nog rustig gaan shoppen in de Houston Premium Outlets.

Dag 9 zo 03/11

Houston ⇒ Amsterdam:

Ochtendplanning:

• Shooting @ Athena Gun Club , indien mogelijk want reserveren kon nog niet.

Rond 11:30am: Laatste USA lunch @ Denny’s

Terugreis: Houston – Amsterdam
12:30: we gaan op weg naar de luchthaven.
13:00: Inleveren van onze huurwagen bij Hertz.
13:30: Inchecken van de koffers voor de vlucht naar Schiphol en tevens ophalen van de boarding passes.
16:00:
 Vertrek van de rechtstreekse terugvlucht naar Amsterdam (AMS) met United Airlines, vluchtnummer: UA20, vluchtduur: 9u15′, vliegtuigtype: Boeing 777-200.

Dag 10 ma 04/11

Amsterdam ⇒ Antwerpen:

08:15: Aankomst in Amsterdam waar we eerst door de immigratie moeten en nadien onze koffers gaan ophalen. Wanneer we deze hebben gaan we langs de douane naar buiten waar we de bus opzoeken die ons terug naar onze wagen brengt op parking P3.
10:00: Rond dit tijdstip vertrekken we terug naar België waar we rond de middag zullen arriveren.
12:00: einde reis en blij weerzien met de thuisblijvers :-).