USAfun.be

Florida maart 2013

Jaar 2013
Periode Van maa 04 maart tot woe 13 maart.
Touroperator Alles zelf geboekt.
Airline Delta Airlines
Vlucht heen Amsterdam – New York (JFK) – Miami
Vlucht terug Miami – Minneapolis – Amsterdam
Autoverhuur Dollar Rent a Car

Dag 1 ma 04/03 Eigenlijk vertrekken we niet vanaf Schiphol maar vanaf Antwerpen Centraal, we rijden eerst met de trein van Lier naar Antwerpen waar we onze medereizigers Jonathan en Katy opzoeken. Om 8u30 vertrekt de Thalys trein naar Schiphol waar we omstreeks 9u28 toekomen. Heel veel overstaptijd hebben we niet omdat onze eerste vlucht al om 11u vertrekt. Delta Airlines brengt ons eerst naar New York JFK , hier komen we aan om 13u30 plaatselijke tijd. In New York kunnen we al door de immigratie dienst en de douane Amerika binnen komen. We hebben wederom niet heel veel tijd over want onze volgende vlucht vertrekt reeds om 16u05, deze brengt ons naar het warme Miami waar we aankomen om 19u24.
Na het afhalen van de koffers begeven we ons naar MIA Mover die ons naar het Miami Rental Car Center brengt. Auto huren we ditmaal niet bij Alamo maar bij Dollar Rent a Car.  Om iets na 21u rijden we met onze SUV naar ons eerste hotel in Miami:
Hotel: The Clay Hotel, 1438 Washington Avenue, Miami Beach FL 33139.
Dag 2 di 05/03 Ontbijten doen we in een van de hipste cafés van Miami, het News Café op Ocean Drive.
Na het ontbijt begeven we ons naar The Official Art Deco Gift Shop waar we om 10u30 meegaan met de Art Deco Historic District Guided Walking Tour.
Wanneer we terug zijn van de guided walking tour gaan we terug naar het hotel waar we de auto oppikken, in de namiddag aan we immers kijken naar het Deering Estate in Miami.
Wanner we het Deering Estate voor bekeken houden rijden we terug richting Miami Beach, maar onderweg stoppen we nog aan het Matheson Park vanwaar je een goed zicht hebt op de skyline van Miami.
Dag 3 wo 06/03 Vandaag rijden we van Miami naar Key West, dit is een eindje rijden, onderweg hebben we een paar haltes ingelast:

• Milkshakes @ Robert is Here
  • 2 uur durende cruise met de Key Largo Princess
  • Stop aan de 7-mile bridge

In de vooravond aankomst aan ons 2de hotel:
Hotel: The Palms Hotel, 820 White Street, Key West, FL 33040.
’s Avonds sunset viering op Mallory Square en een 1ste verkenning van Duval Street.

Dag 4 do 07/03 In de voormiddag bezoeken we het Ernest Hemingway House en aan de overkant ervan het Lighthouse & Keepers Quarters Museum.
Ook altijd een kleine belevenis is eten in het Hard Rock Café.
Na het eten rijden we naar de andere kant van het eiland waar we achtereenvolgens het Southernmost Point bezoeken en nadien schatten kijken in het Mel Fisher Maritime Museum.
We stappen verder richting Duval Street waar we het Ripley’s Believe it Or Not museum bezoeken.
Afsluiten doen we wederom op Mallory Square.
Dag 5 vr 08/03 Na een volledige dag in Key West doorgebracht hebben rijden we vandaag terug naar Miami Beach, vooraleer we de US1 oprijden brengen we nog eerst een bezoekje aan het Key West Cemetery.
Wanneer we aankomen op Big Pine Key brengen we een bezoek aan de No Name Pub waar we onze namen op een dollar biljet schrijven en vast nieten aan het plafond.
Inmiddels is het al kort na de middag en rijden we het Bahia Honda State Park binnen waar we op oude brug wandelen en genieten van het uitzicht.
Iets verderop houden we tevens halt bij Robbie’s of Islamorada en feeden we de tarpons.
Onze laatste stop is bij het Florida Keys Wild Bird Center in Taverniers, hierna rijden we in een trek door naar ons 3de hotel wat eigenlijk terug het eerste hotel is:
Hotel: The Clay Hotel, 1438 Washington Avenue, Miami Beach FL 33139.
’s Avonds nog een bezoek aan de Dolphin Mall.
Dag 6 za 09/03 Ontbijten doen we in 50’s stijl bij Eleventh Street Diner. Na het ontbijt rijden we naar Bayside Marketplace aan de Biscayne Boulevard.
Vanaf Bayside vertrekt onze cruise met de Bayside Blaster van Islandqueen Cruises. We maken een toch door de baai langs Millionaires Row.
Wanneer we teug zijn wandelen we nog even langs de winkel van Bayside, heel veel tijd hebben we echter niet meer want in de namiddag gaan we nog schieten bij Stone Hart’s Gun Club. Omdat de shooting range nabij de Dolphin Mall gelegen is besluiten we nog even te gaan shoppen hier.
In de vooravond genieten we van een wandeling langs het Art Deco District by Night.
Afsluiten doen we in een van de populairste clubs van Miami, The Mansion!
Dag 7 zo 10/03 Zondag rustdag, maar toch een paar kleine uitstapjes gepland zoals:

• Bezoek aan de Miami Beach Botanical Garden.
  • Holocaust Memorial.
  • Miami Art Museum.

Ocean Drive met eten bij Johnny Rockets.

Dag 8 ma 11/03 Onze laatste volledige dag alweer, we rijden naar Fort Lauderdale waar we een airboat ride gaan doen in het Sawgrass Recreation Park.
In de namiddag rijden we verder door naar Sunrise waar we heel de namiddag gaan shoppen in het Sawgrass Mills Shopping Center en waar we gaan eten bij het Rainforest Café.
Via de US 1A ( de kustlijn ) rijden we terug naar Miami Beach.
Dag 9 di 12/03 We maken ons klaar voor de terugreis naar België.
Onze laatste uren brengen we door in de nabijheid van het hotel. We maken nog een laatste wandeling naar het strand van Miami Beach.
Om 11u is het dan echt tijd om naar de luchthaven te vertrekken, we leveren eerst onze huurwagen in bij Dollar Rent a Car waarna we inchecken aan de balie van Delta Airlines.
Om 13u15 vertrekt onze vlucht naar Minneapolis waar we omstreeks 16u12 plaatselijke tijd aankomen.
Hier hebben we tijd zat omdat de volgende vlucht naar Amsterdam, tevens uitgevoerd door Delta Airlines pas vertrekt rond 20u35.
Dag 10 wo 13/03 Om 10u50 komen we aan in Schiphol, we halen de koffers op, gaan door de douane en nemen de Thalys terug naar Antwerpen Centraal Station. Hier nemen we afscheid van onze medereizigers Katy en Jonathan en stappen we over op onze volgende trein die ons naar Lier zal brengen. Om iets na 15u30 zit onze reis er op en zijn we terug thuis…
Fotolink naar het reisverslag van Florida maart 2013.

Klik op foto
voor het reisverslag van maart 2013…