USAfun.be

USA West 2018 Dag 8 ( Zat 7 April ): San Francisco

Er is weer een nieuwe dag aangebroken hier in de US, we zitten nog steeds in San Francisco en en we hopen dat het weer vandaag terug is omgeslagen want gisteren zijn we helemaal uitgeregend. Wanneer we de gordijnen open schuiven ziet het er nog niet zo goed uit buiten, er hangt nog redelijk wat mist, maar het is wel gestopt met regenen. Nu nog even wachten op de zon. Rond 8u15 gaan Bryan en ik ons ontbijt ophalen aan de receptie. We nemen enkele donuts en koffie mee naar de kamer waar we rustig ons ontbijt kunnen nuttigen.

We besluiten om ook vandaag de planning aan te passen, het is nog redelijk fris en om dan met de ferry naar Angel Island te varen met de kans op nog meer regen zien we niet echt zitten. Daarom gaan we een rondrit maken met de Hop-On Hop-Off bus van Big Bus Tours. Zo kunnen we nog eens genieten van de highlights van San Francisco. En kunnen we ook aan Chinatown uitstappen waar we gisteren niet aan toe zijn gekomen door het slechte weer. We gaan te voet naar Fisherman’s Wharf waar we met de Go San Francisco Cards op de bus kunnen.We rijden een heel eind mee, rijden via Washington Square naar het Embarcadero Center voorbij het Ferry Building tot aan Union Sqaure Zuid, en zo naar het Hilton Hotel en het Civic Center, naar Alamo Square, langs Haight Ashbury naar het Golden Gate Park, vervolgens rijden we over de Golden Gate Bridge tot aan het Noord Vista Point, waar de bus halt houdt voor een korte pauze. Na de pauze rijden we terug over de Golden Gate Bridge naar het Palace of fine Arts om dan over Lombard Street voorbij ons hotel te rijden naar Union Square Noord om dan aan te komen bij Dragon’s Gate, het beginpunt van Chinatown. Hier stappen we uit, we willen Chinatown immers te voet verkennen. Het is een redelijk nette buurt, met tal van winkeltjes en restaurantjes. Leuk om eens door te stappen.

Via Chinatown zijn we naar de Yerba Buena Gardens gewandeld, waar er ook al heel wat mensen rondliepen, de zon zal daar wel veel mee te maken gehad hebben want die was ondertussen ook terug van de partij. We nemen enkele foto’s hier en wandelen rustig verder naar Union Square en via Union Square wilden we met de cable tram naar Pier 15 maar het was zo druk op de trams dat  we maar besloten hebben om de weg gewoon te voet af te leggen, zo waren er nog sneller dan met de tram te gaan. Aan Pier 15 ligt het Exploratorium, en omdat de toegang tot het Exploratorium mee in de San Francisco Card zit zijn we hier ook even binnen geweest. Dit is een soort van Technopolis Mechelen maar dan groter. Niet echt ons ding, voor kinderen wel zeer leuk, maar wij hielden het snel voor bekeken.

Na het Exploratorium was het al na 16u, we wilden gaan eten bij Johnny Rockets, maar dit restaurant is definitief gesloten blijkbaar dus moesten we een alternatief zoeken, iets verderop aan Pier 39 is er een Hard Rock Café, wij daar naartoe, maar hier mochten we dan weer niet binnen omdat er een privé event aan de gang was! Dan maar verder zoeken aan Pier 39 waar er wel meer restaurants zijn, uiteindelijk zijn we dan gaan eten in het Wipeout Restaurant. En dit is ons zeer goed bevallen. Goede bediening en lekker eten, meer moet dat niet zijn.

We sluiten de dag af met een wandeling langs Pier 39 waar we nog eens een kijkje nemen bij de zeeleeuwen, die talrijk aanwezig waren, we hadden de indruk dat er veel meer zeeleeuwen op de pontons lagen dan gisteren toen we hier in de gietende regen stonden. We stappen rustig door naar ons hotel waar we ons klaarmaken voor het vertrek van morgen want morgen gaan we naar Yosemite. Morgen daarover meer. Tot morgen…

Afgelegde km met de auto: 0
Het weer: In de voormiddag af en toe zon, in de namiddag zonnig/half bewolkt, temp: 11°-17°C