USAfun.be

USA West 2018 Dag 7 ( Vrij 6 April ): San Francisco

Volgens de lokale tv zender zou er vandaag een storm over de baai trekken met serieuze rukwinden en kans op overstromingen. We blijven daarom maar wat langer in bed liggen, tot 7u30 in plaats van 7u dus. Wanneer we de gordijnen open trekken van onze hotelkamer valt het met de storm al bij al nog mee precies. Het regent inderdaad wel, maar niet heel hard. Rond 8u15 gaan we het ontbijt halen, halen ja want er is geen ontbijtruimte voorzien hier in het hotel. Ook in dit hotel is het terug wat we gewoon zijn van een gratis continentaal ontbijt, zelfs nog iets minder want het meeste van de donuts en koeken is al weg en wordt blijkbaar ook niet meer aangevuld. We nemen voor elk iets mee en gaan terug naar de kamer waar we alles rustig opeten en genieten van een kopje koffie.

Rond vijf na negen vertrekken we met de wagen naar het Legion of Honor or de Young Museum waar we de auto parkeren en eerst even te voet een deel van de Lands End Trail doen. Vanaf deze trail heb je normaal gezien een heel mooi zicht op de Golden Gate Bridge, maar door de regen kan de brug maar amper zien. We keren dan ook snel terug naar het museum waar me met onze Go San Francisco kaarten binnen mogen. Het is een heel mooi museum met tal van kunstwerken van Nederlandse en Vlaamse schilders zoals Rubens en Rembrandt. Er staat ook een collectie van oud porselein en nog tal van andere beeldhouwwerken. Het museum is niet super groot maar ook niet klein. Het is zeer mooi opgezet en zeker ook de moeite waard om eens te bezoeken.

Even verderop is het Lands End Lookout Visitors Center gelegen, maar hier blijven we maar even omdat het enorm hard aan het waaien is en de regen ook met bakken uit de lucht valt. De paraplu die we gisteren gekocht hadden hangt al bijna volledig uit elkaar :-(.  We besluiten om in een keer door te rijden naar het Golden Gate Bridge Welcome Center. Wanneer we aankomen blijkt het er redelijk druk te zijn, je hebt dan ook wel een heel mooi zicht op de Golden Gate Bridge. We kopen in het center een nieuwe paraplu en een enkele souvenirs. We volgen nog steeds de planning en gaan het Walt Disney Family Museum bezoeken hetwelk ook maar een 10 tal minuten rijden is van aan de Golden Gate Bridge. Dit museum gaat voornamelijk over de geschiedenis van het Walt Disney imperium en dan voornamelijk de levensloop van Walt Disney zelf. Zeer mooi opgezet, maar niet al te groot, we zijn dan ook redelijk snel terug buiten waar het nog steeds regent….

Normaal gezien gingen we nu met de cable tram naar Chinatown om daar een wandeling te gaan maken door downtown San Francisco, maar omdat het dus nog STEEDS pijpenstelen regent gaan we dit schrappen! We gaan zoveel mogelijk binnen activiteiten doen, maar eerst gaan we hapje in het Mel’s Diner restaurant dat niet ver van het hotel gelegen is. Het restaurant doet de jaren vijftig herleven en tevens smaakt het eten hier voortreffelijk.

Na Mel’s Diner zijn we de auto gaan parkeren aan ons hotel en hebben we ons even verfrist, lees, even opgewarmd 😉 om nadien te voet naar Pier 45 te gaan waar we de USS Pampanito bezocht hebben. Dit is een Amerikaanse onderzeeër die hier als museum werd ingericht. Heel interessant omdat je er ook in mag en besef je ook hoe weinig plaats er in zo’n duikboot is. Zeker als je weet dat er 80 man aan boord was voor missies van wel 75 dagen…

Aan de overkant van de Pier bevindt zich Madame Tussauds waar we met onze Go San Francisco kaarten toegang krijgen, we hebben deze reeds bezocht in 2016, maar we vinden dit altijd wel leuk om te doen. Ook het nabij gelegen Ripley’s, believe It Or Not bezochten we reeds in 2016 maar bezoeken we nu weer vermits het dus maar niet wil ophouden met regenen en we ook hier altijd wel iets nieuws te zien krijgen. Het slechte weer nodigt niet uit om nog langer buiten te blijven, dus besluiten we om terug naar het hotel te gaan om daar nog wat uit te rusten van de voorbije dagen en omdat we doornat zijn door de regen. Morgen voorspellen ze beter weer vanaf 9u ’s morgens, we weten nog niet wat we met onze planning gaan doen, dat zien we morgen wel! Tot morgen.