USAfun.be

USA West 2018 Dag 6 ( Don 5 April ): Morro Bay –> San Francisco

Ook vandaag zijn we vroeg uit de veren, we hebben immers een lange weg af te leggen en er staat in de voormiddag nog wel wat gepland, maar eerst gaan we ontbijten in het hotel, het aanbod is wederom beperkt, een echt gratis continentaal ontbijt dus. Om 8u40 doen we nog een laatste controle van de kamer nadat we de koffers terug ingepakt hebben, even later checken we uit en gaan op weg naar het voormalige Piedras Blancas Motel, daar moet we ons aanmelden voor de begeleide tour naar het Piedras Blancas Light Station. Rijtijd vanaf het hotel is ongeveer 45 minuten en om 9u45 moeten we er zeker zijn, tijd genoeg dus om onderweg nog even te stoppen, we besluiten om alvast de benzinetank nog eens te vullen, we tanken in Cambria voor 40$, kostprijs per gallon is hier 3,979$/gallon, we krijgen dus iets meer dan 10 gallon getankt.

Om 9u46 rijden we de parking op van het voormalige Piedras Blancas Motel, we zijn blijkbaar niet de enige die een tour naar de vuurtoren willen maken want er staan al heel wat andere mensen te wachten. Even later komt een van de gidsen aangereden en nadat iedereen zich ingeschreven heeft kan de tour beginnen, we rijden in colonne naar de vuurtoren waar we met een andere gids een 2 uur durende rondleiding kregen. Zeer interessant, wel spijtig van het frisse weer in de voormiddag, maar de zon laat zich wel regelmatig zien zodat we af en toe toch opgewarmd worden.

Vooraleer we koers zetten naar San Francisco stoppen we nog even eerst bij de Elephant Seals @ Piedras Blancas. Vanaf het Elephant Seal Viewing Point heb je een goed zicht op de kolonie zeeolifanten. Het is de tweede keer dat we hier komen en het blijft toch een indrukwekkend zicht hoor, de kolonie bestaat uit duizenden zeeolifanten die hier aan land komen uitrusten en vervellen.

Rond 12u20 vertrekken we dan richting San Francisco, waar de weersvoorspellingen voor de komende dagen er niet gunstig uitzien voor ons 🙁 . Ze verwachten immers regen, regen en nog eens regen. Op vrijdag zelfs een storm. Onderweg merken we daar nog niet veel van want de temperatuur bereikt zo’n 23 graden en de zon is veel aanwezig. Wanneer we echter in San Francisco aankomen vallen de eerste druppels uit de lucht. Nog geen echte regen zodat we toch eerst nog naar de Twin Peaks kunnen rijden vanwaar we een mooi uitzicht hebben op de baai van San Francisco. Een aanrader!

Om 17u50 komen we aan in ons hotel waar we eerst inchecken, onze koffers naar de kamer doen en dan op stap gaan naar Pier 39 waar we gaan kijken naar de zeeleeuwen die hier op de pontons liggen. Ondertussen is het wel harder beginnen regenen en zijn we in de CVS een paraplu gaan kopen zodat we toch nog foto’s kunnen blijven maken en het een beetje droog kunnen houden. Na Pier 39 is het hoog tijd om iets te gaan eten, we besluiten naar een van ons favoriete restaurantketens te gaan, namelijk de IHOP ofte International House Of Pancakes. We genieten van het eten en keren nadien terug naar het hotel in de gietende regen. Deze regen zou nog maar de voorbode zijn van wat gaat komen, als het echt zo erg wordt als ze zeggen hier op de televisie zullen we onze planning van de komende dagen drastisch moeten wijzigen. We houden jullie zeker op de hoogte! Tot morgen.