USAfun.be

USA West 2018 Dag 4 ( Din 3 April ): San Diego –> Morro Bay

Vandaag onze eerste lange verplaatsing. We rijden immers van San Diego naar Morro Bay. In totaal ongeveer 6 uur rijden, niet in een keer maar met een tussenstop in Santa Barbara. De dag begint in elk geval goed, wanneer we ’s morgens de gordijnen open trekken zien we een stralende zon, dit is de eerste keer van de reis dat ze zo vroeg present geeft. Het is nog wel wat frisjes, maar best te doen, we zijn erger gewoon in België ;-). Wanneer we klaar zijn met douchen gaan we voor de laatste keer ontbijten, althans, toch in dit hotel. Gisteren kregen we nog vol-au-vent, vandaag staan er worstjes op de menu :-). Best Western scoort zeker punten met dit ontbijt, maar dat hadden we al gezegd zeker?

Na het ontbijt pakken we de koffers verder in, doen nog een laatste inspectie van de kamer zodat we zeker niets vergeten en gaan uitchecken, all set! Omdat we gisteren net te laat waren aan het Cabrillo National Monument plannen we dit vandaag opnieuw in. Om iets voor 9u staan we aan de gate, en stipt om 9u kunnen we naar binnen. We rijden eerst naar de Point Loma Tide Pools en daarna naar het Visitor Center waar we de wagen parkeren en te voet naar het Old Point Loma Lighthouse wandelen. Deze vuurtoren was operationeel van 1850 tot 1891, in 1891 werd er immers een nieuwe vuurtoren gebouwd dewelke beter zichtbaar was voor passerende  schepen. Vanaf het Visitor Center en de vuurtoren heb je een geweldig uitzicht over San Diego en de Oceaan. Zeker een aanrader dit Nationaal Park!

Heel veel tijd kunnen we echter niet doorbrengen in het park vermits we nog wel een eindje moeten rijden vandaag. Vooraleer aan de eerste lange verplaatsing te beginnen rijden we nog eerst naar La Jolla Cove waar we even halt houden aan de La Jolla Cave, een uitgeslepen holte(s) in de rotsen. Het is hier super druk, het duurt even voor we een parkeerplaats vinden maar de aanhouder wint, na de derde keer omgekeerd te zien we een auto vertrekken, eindelijk.
Wanneer we na ongeveer een hal uurtje terug aan de auto zijn wacht ons een verrassing, er zit iets onder de ruitenwisser… een leuke dame van de politie heeft een parkeerboete uitgeschreven. We hadden niet gezien dat de boordsteen rood gekleurd was en je hier dus niet mocht parkeren :-(.  Maar hey, dat gaat onze dag niet verpesten hoor, Avis zal dat wel regelen voor ons.

Onze volgende stop is de Stearns Wharf Pier in Santa Barbara, volgens de GPS zouden we voor deze verplaatsing ongeveer 3u50min nodig hebben maar wanneer je voorbij / door LA moet weet je gewoon, dat gaat niet lukken omdat je er bijna 100% van zeker mag zijn dat je in een of andere file zal terecht komen en ja hoor, we doen er uiteindelijk bijna 4u30min over! We strekken even de benen en wandelen tot achteraan de Pier vanwaar je zeer mooi uitzicht hebt over de bergen van Santa Barbara. Heel lang blijven we hier niet rondhangen want we hebben nog een redelijk lange weg af te leggen richting het hotel in Morro Bay, maar eerst even gaan tanken, we tanken bij Chevron voor 30$, 1 Gallon kost hier 3,399$. Na het tanken gaan we snel eten in de Mc Donalds, het heet niet voor niets fast food hé ;-).

Rond half zes stappen we de Mc Donalds buiten en kunnen we het laatste stuk van onze weg naar Morro Bay afleggen. De twee uur die we daarvoor nodig zouden hebben zijn er twee uur en twintig minuten geworden, ook op dit laatste stuk hebben we weer in de file gestaan! Uiteindelijk zijn we er wel geraakt en dat is het belangrijkste. We checken in en krijgen alweer een zeer verzorgde kamer toegewezen. Hier gaan we het wel 2 nachtjes kunnen uithouden. Vooraleer aan het reisverslag te beginnen gaan we nog snel wat boodschappen doen in een lokaal supermarktje om nog wat drinken in te slaan. Wanneer we terug in het hotel zijn zetten we nog snel een kopje koffie en kunnen eindelijk aan het reisverslag en het selecteren van de foto’s beginnen. Het resultaat hiervan zien jullie morgen dan wel. Tot de volgende!