USAfun.be

USA West 2018 Dag 3 ( Maa 2 April ): San Diego

We blijven vandaag iets langer in bed liggen, de jetlag speelt ons nog wel parten, maar langzamerhand geraken we toch in ons ritme hier. En dat zal hopelijk enkel nog maar beteren.  Het ontbijt is net als gisteren heel gevarieerd en gewoon goed. Wanneer al onze hotels van deze reis zulk ontbijt aanbieden zullen we zeer tevreden zijn, maar ik betwijfel het. Om 9u zijn we klaar om te vertrekken naar onze eerste halte van de dag, de San Diego Zoo.

Het is maar ongeveer 20 minuten rijden tot aan de Zoo, om 9u20 parkeren we onze wagen op de gratis parking recht tegenover de Zoo. Het weer valt een beetje tegen, net als gisteren is het bewolkt en waait er een frisse wind, we hopen dat de zon net zoals gisteren rond de middag doorbreekt. Met onze Go San Diego Cards hoeven we niet aan te schuiven aan de kassa, maar kunnen we in een keer naar de gates. Het is een zeer mooie dierentuin, sommige vinden deze dierentuin de mooiste van Amerika. Het is zeker en vast een van de grootste dierentuinen, de rondrit met de tourbus duurde meer dan 40 minuten en gaf meteen een indruk van de grootte van de Zoo. De Zoo heeft net zoals de Los Angeles Zoo heel wat niveauverschillen, dat is soms wel redelijk vermoeiend maar geeft een bepaal cachet aan de Zoo.

De Zoo heeft zeer veel verschillende diersoorten en kweekprogramma’s, ze hebben trouwens ook reuzenpanda’s en koala’s. En natuurlijk ook Leeuwen, tijgers, jachtluipaarden, olifanten en noem maar op. Je kan er makkelijk een dag doorbrengen, maar omdat wij nog heel wat op ons programma hadden staan hebben we om 13u20 het park verlaten.

Met de auto zijn we dan iets verder door gereden, nog steeds in het Balboa park maar naar een andere parking, zodat we dicht tegen geplande bezienswaardigheden stonden. We bezoeken achtereenvolgens, The Friendship garden ( een mooi aangelegde Japanse tuin ) ,  The Botanical Building ( een kleine botanische tuin ) , Museum of Man, het Air & Space Museum en als laatste het Automotive Museum. Omdat de meeste van de bezienswaardigheden hier al sluiten om 17u gaan we om 16u40 terug onze wagen opzoeken en rijden we naar onze laatste stop van de dag en dat is Cabrillo National Monument, dit ligt op 20min rijden van Balboa Park.

Bij aankomst blijkt dat ook het Cabrillo Park sluit om 17u en we dus iets te laat aankomen om nog toelating tot het park te krijgen. Heel spijtig, omdat we vanaf het park een heel mooi uitzicht zouden krijgen op San Diego Bay en Skyline. We keren om en stoppen nog wel aan het nabije kerkhof, waar je ook een fantastisch uitzicht hebt over de baai. Zo hebben we de verplaatsing toch niet voor niets gedaan.

Na zo’n vermoeiende dag is het tijd om de innerlijke mens te versterken. We stellen de GPS in op het adres van het Dennys restaurant dat net achter ons hotel gelegen is. We komen er aan om 17u35. Het was weer zeer lekker en natuurlijk meer dan genoeg. Voldaan komen we om 18u50 terug aan in ons hotel waar we kunnen starten aan het selecteren van de foto’s en het maken van de tekst voor ons online reisverslag. Het was weer een topdag, de zon is er niet echt doorgekomen, maar met een max temperatuur van 21 graden mogen we toch niet klagen. Morgen meer, en morgen ook de lange verplaatsing naar Morro Bay, we zullen de nachtrust meer dan nodig hebben dus. Tot morgen!