Florida reisverslag 2012 Dag 4
Florida 2012 banner!
Woensdag 4 april

Verslag van dag 4: sharks and butterflies!

Vandaag weer vroeg op, het was weer een erg korte nacht. Om 1 uur bed opgezocht en om 6.3Ou alweer klaar wakker. Na het ontbijt en de koffie samen met Bryan naar schelpen gezocht. Weer niet veel schelpen gevonden, maar wel 2 haaien. Volgens Bryan zou een ervan nog geleefd hebben maar aan de staat van ontbinding te zien betwijfel ik dat ten zeerste. Voor een 'Shark attack' hoefden we dus niet te vrezen.

Fotoreeeks 1 van dag 4.

Om iets na 9.30u zijn we vertrokken naar de Butterfly Estates, omdat deze maandag gesloten waren hadden we besloten vandaag voor de herkansing te gaan. Deze keer waren ze wel open, er was niet veel volk, maar goed ook want veel volk zou er toch niet binnengeraken. We hebben een heel jaar lang toegang tot de Estates, we betaalden met onze Groupon tickets. De vlindertuin zelf is heel mooi aangelegd, maar o zo klein. Het is eigenlijk een grote serre met planten en vlinders in. Naast de vlindertuin is er ook een kleine giftshop en een restaurant/café. Erg gezellig, dat wel, maar na 1 uur hielden we het al voor bekeken hier.

Fotoreeeks 2 van dag 4.

Voor onze volgende halte moesten we niet ver rijden, Burroughs Home & Gardens lag eigenlijk gewoon om de hoek! Bryan, Faye, Yana & Josee gingen niet mee naar binnen, zij hebben een wandeling door de buurt gedaan. Voor de rondleiding in het huis waren we eigenlijk iets te laat, deze begon om 11u en het was inmiddels al 11.20u. De deur was gesloten maar men heeft ons nog binnengelaten, de gids, een iets oudere dame al, was al aan de rondleiding begonnen maar zou na de tour, het deel wat we gemist hadden wel even herhalen. Dat was een meevaller dus! Het huis is prachtig, je waant je 100 jaar terug in de tijd. Het huis is gebouwd in 1901 en was vanaf 1918 eigendom van de familie Burroughs tot de jongste dochter Mona in 1978 overleed en het huis naliet aan de stad Fort Myers. Na de rondleiding hebben we nog een zeer mooie koffiemok gekocht en 4 oude postkaarten. We hebben nog even een praatje gemaakt met onze gids, zij is eigenlijk afkomstig van New York maar woont reeds vele jaren in North Fort Myers. We hebben gesproken over het wel heel warme weer van de voorbije dagen, volgens haar was het inderdaad wel extreem warm voor de tijd van het jaar. Van extremen gesproken, enkele maanden geleden was er een temperatuurs drop en had het zelfs gevrozen in Fort Myers. Ze vermoedt dat de klimaatsverandering hier voor een deel tussenzit. Het vorige orkaanseizoen was ook al een lachertje en voor het komende orkaanseizoen zouden er volgens haar ook niet veel problemen verwacht worden. We namen afscheid van haar en sloten ons terug aan bij de groep van Bryan ;-).

Fotoreeeks 3 van dag 4.

Het was tijd om de Visa kaarten, die inmiddels gedeblokkeerd zijn, boven te halen want we reden naar het Tanger Outlet Center. We wilden de kids eerst meenemen omdat er een speeltuin aan de outlet is, maar spijtig genoeg wordt deze momenteel gerenoveerd. Dan de kids en de grootmoeder maar eerst naar huis gebracht waar ze bijna heel de namiddag op het strand gespeeld hebben. Rond 14.45u waren we terug bij de outlet waar we gebleven zijn tot 18.20u. We hebben al onze favoriete merken aangedaan en hebben redelijk goed gescoord! Met het kortingsboekje, welke je bij de infobalie kan afhalen, hebben we nog meer van kortingen kunnen genieten. Er is voor ieder van ons wel iets gekocht, maar voor de kinderen het meest natuurlijk. Tommy Hilfiger, Guess, Nike, Gap, Carters, Osh Kosh Bgosh en Polo Ralph Lauren hebben vandaag alvast niet te klagen, wij hebben hun omzet goed doen stijgen!

Fotoreeeks 4 van dag 4.

Van al dat shoppen krijg je honger, een snelle hap bij de Mac zou onze grootste honger kunnen stillen, maar eerst naar huis toe want een Mac gaan bezoeken zonder Bryan is taboe, dat zou hij ons niet kunnen vergeven :-). Om 18.45u zaten we dan met ons drieen in de plaatselijke Mac Donalds. Na het verhogen van onze cholesterol zijn we terug naar ons huisje gegaan waar ik op tijd met het verslag van dag 4 kon beginnen. Het is al bij al een rustige dag geweest vandaag. De stemming zit er hier goed in en dat zal nog wel even blijven duren.... morgen meer...

Planning van dag 4:

07.30u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt.

08.30u Ochtendwandeling langs het strand van Fort Myers Beach.

10.00u Bezoek aan Burroughs Home & Gardens.

Link naar Burroughs Home and Gardens.

13.00u Eerste shopnamiddag, en zeker niet de laatste, in de Tanger Outlets in Fort Myers.

Link naar Tanger Outlets Fort Myers.

17.30u Strandwandeling en zonsondergang vieren.

19.00u Bedtijd voor de 2 kleintjes in het gezelschap.