Florida reisverslag 2012 Dag 3
Florida 2012 banner!
Dinsdag 3 april

Verslag van dag 3: Marco wie?

Vandaag al iets langer kunnen slapen dan gisteren, na het uploaden van de foto's van dag 2 direct in bed gekropen en redelijk snel in slaap geraakt. Rond 6.30u wakker geworden omdat er een klein prinsesje in onze slaapkamer verzeild was geraakt. Faye wakker, iedereen wakker dus. Na het ochtendritueel, de was en de plas zeg maar, ons klaargemaakt voor de... u raadt het al, de ochtendwandeling langs het prachtige strand van Fort Myers Beach.

Fotoreeeks 1 van dag 3.

We waden in het lekker warme water van de Golf tot aan de Pier. Er zijn al aardig wat vissers op de been. Ook enkele peilikanen liggen op de loer om de gevangen vissen af te pakken van de loze vissertjes ;-). Het lijken wel tamme pelikanen, je kan ze bij wijze van spreken over hun 'bolleke' aaien. Na het nemen van enkele foto's keren we terug naar ons huis. Onderweg zien we nog enkele mannen lopen met metaaldetectoren, zij hopen de schat van hun leven te vinden denk ik. Ondertussen zien we ook enkele dolfijnen voorbij zwemmen en spot Bryan zelfs een haai die in vlinderslag de dolfijnen probeert bij te benen. Neen, dat van die vlinderslag heb ik juist verzonnen, maar de haai was wel degelijk van de partij. Er hangen trouwens aan de Pier enkele gevaarsborden die waarschuwen voor de aanwezige haaien.

Fotoreeeks 2 van dag 3.

Om 10u zijn we vertrokken richting het zuiden, we gaan namelijk naar Marco, Marco Island om precies te zijn. Onderweg stoppen we eerst nog bij het Briggs Nature Center. Eigenlijk is dit gewoon een rangerstation in de Everglades met een nature boardwalk. De boardwalk is ongeveer 1,5km lang. We hebben tal van hagedisjes gezien, een gier en veel alligator sporen maar geen alligator. Dat vonden we wel spijtig. Bij het verlaten van het center stak er wel juist een turtle de weg over, dat maakte toch al iets goed hé.

Fotoreeeks 3 van dag 3.

Ongeveer een half uur later kwamen we aan in Marco Island. Hier bezochten we het Esplanade shopping center. Veel shopping was er echter niet aan, het was er wel zeer gezellig en er is een mooi uitzicht op de baai. Na een uurtje hadden we het hier wel gezien en zijn we terug richting Fort Myers gereden. Omdat we een beetje voor lagen op schema zijn we de plaatselijke Walmart supercenter nog met een bezoekje gaan vereren. En een Walmart buitenkomen zonder iets te kopen is zo goed als onmogelijk, ons lukt het in elk geval niet :-). Dus we hebben weeral een nieuwe voorraad plastiek zakjes! Om 17u zijn we terug aangekomen in ons huis(je). Bryan heeft dan direct zijn zwemshort aangetrokken en is het strand onveilig gaan maken.

Fotoreeeks 4 van dag 3.

Tegen 19u zijn we terug vertrokken, zonder Faye, Yana en Josee, want voor F&Y was het inmiddels bedtijd. Onze bestemming , Castle Golf in Fort Myers. Een minigolf met als thema, yeah right, kastelen en ridders. Na 18 holes was het duidelijk dat mijn reeks van overwinningen ook vandaag niet verbroken zou worden. Om de dag af te sluiten zijn we nadien nog gaan eten bij Ruby Tuesday na een tip van Hannie op het gastenboek. Thanks Hannie want we hebben heerlijk gegeten!

Fotoreeeks 5 van dag 3.

En zo eindigt weeral een geslaagde dag in het zonovergoten Florida... Morgen het vervolg.

Planning van dag 3:

07.30u Opstaan en klaarmaken voor dag 3.

08.30u Beachwalk naar de Fort Myers Pier.

10.00u Vertrek naar Marco Island, een eiland ten zuiden van Naples, direct aan de Everglades...

11.00u Rond 11u bezoek aan het Brigg's Nature Center met zijn talloze naturetrails.

Link naar Briggs Nature Center

13.00u Verder doorrijden richting Marco Island, daar doen we een loop en rijden zo terug naar Fort Myers Beach.

Link naar Marco Island online.

17.30u Strandwandeling en nadien Faye en Yana klaarmaken om te gaan slapen.

19.00u Castle Golf in Fort Myers., minigolf met Bryan.

Link naar Castle Golf in Fort Myers.