Florida reisverslag 2012 Dag 7
Florida 2012 banner!
Zaterdag 7 april

Verslag van dag 7: de house swap.

Gisteren, eigenlijk vandaag, pas gaan slapen om 2.15u omdat het maken van het verslag van dag 6 wat was uitgelopen. Je moet het niet onderschatten, een blog of reisverslag bijhouden en elke dag up to date houden is geen sinecure. Het begint bij het maken van het verslag zelf, en dan het selecteren van de foto"s. Je moet keuzes maken, die of die, en het mogen er ook niet te veel worden. Het formaat van de foto's wijzigen + zwart randje rond zetten en dan alles nog uploaden. Maar, ik ga proberen vol te houden tot dag 18 :-) of in elk geval beter doen dan vorig jaar toen ik het ongeveer in de helft van de reis voor bekeken hield en na de reis alles online heb gezet. Maar swat, op naar de orde van de dag. Ondanks de korte nacht ben ik toch klaarwakker om 7.20u Na het opfriswerk en het ontbijt nog even, voor de laatste keer deze reis, langs het strand slenteren op zoek naar de mooiste schelpen. Het weer is iets frisser geworden maar de wind is wel bijna volledig verdwenen wat het toch wat aangenamer maakt dan gisteren. De sanddollar waar we zo naar op zoek waren hebben we opnieuw niet gevonden, maar wel vele andere mooie schelpjes. Wel vooral kleinere maar we mogen niet klagen vandaag. Ondertussen is moeke het huis onder handen aan het nemen. Het meeste zand en vuil is nu allemaal weg en we zullen het huis netjes achterlaten, zoals het hoort eigenlijk! De koffers hadden we gisterenavond al zo goed als ingepakt. Na nog een laatste check van het huis, alle kasten nog eens opengetrokken om er zeker van te zijn dat we niets vergeten mee te nemen, trekken we voor de laatste keer de deur achter ons dicht. De sleutel zijn we gaan afgeven aan de eigenaar die naast het huis een eigen restaurant(je) heeft. Den Eric is nen toffe ;-).

Fotoreeeks 1 van dag 7.

Het is al na negen uur wanneer we met onze Chevrolet Subarban de parking van het huis verlaten. Op naar Sarasota waar we het Ringling museum gaan bezoeken, maar eerst nog even stoppen bij de 7-Eleven voor onze dagelijks koffie, corndog en chocolat chip cookies. Nam nam. Omdat we gisteren redelijk wat mijlen hebben afgelegd en onze big car een redelijk groot verbruik heeft zijn we weeral moeten gaan tanken. Na het tanken houden we nog even halt bij de grote brug die Fort Myers Beach met het vaste land verbindt. We gaan te voet tot boven en nemen nog enkele foto's van het prachtige uitzicht. Na ongeveer 1u45' komen we aan in Sarasota. Het was al na 12u wanneer we de parking van het Ringling Museum opreden. We hebben nog even getwijfeld of we naar binnen zouden gaan omdat het ook meer dan 1u rijden is naar Tampa en het Florida Aquarium daar maar tot 17u open is. Uiteindelijk toch besloten binnen te gaan maar zonder de kinderen en zonder Moeke, zij gingen in de omgeving wat wandelen. Jaren geleden hebben we al eens een bezoek gebracht aan het Ringling Museum, maar er zijn nog al wat veranderingen gedaan ondertussen. De inkom is ergens anders en het mini circus staat nu ook in een ander gebouw. Het huis Ca d' Zan is nu ook helemaal gerenoveerd. Aan de tuinen is volgens mij weinig veranderd, zij zien er nog steeds prachtig uit! Het hele domein is trouwens een bezoek meer dan waard, deze bezienswaardigheid moet je, als je in de buurt bent van Sarasota, zeker eens bezoeken. Weeral een must-do!

Fotoreeeks 2 van dag 7.

Na 2 uur zijn we, spijtig genoeg want we hadden zeker nog niet alles gezien, moeten vertrekken naar Tampa waar het Florida Aquarium gevestigd is. Hiervoor hadden we de tickets reeds online besteld. Om iets na 15.30u kwamen we aan in Tampa. Het Aquarium is gelegen aan de cruise terminal, waar juist een mega cruise boot het ruime sop koos. Het Aquarium zelf is niet super groot maar je hebt toch wel ongeveer 2 a 3 uur tijd nodig om alles rustig te bekijken en te bewonderen. Ook zeker weer een aanrader!

Fotoreeeks 3 van dag 7.

Om 17u sloot het Aquarium zijn deuren en zijn we in een trek naar Orlando gereden, naar het Hotelbeds Homes Welcome Center waar we de sleutel van onze villa in Indian Point moesten gaan afhalen. Een vriendelijke dame gaf nog wat uitleg over de ligging en overhandigde ons een document waar de codes opstonden van het alarm en de key lock box waar de sleutel in stak van de villa. Op ongeveer 15' rijden van het Welcome Center ligt Indian Point. De villa is super, het is wel geen super de luxe villa maar dat hoeft ook niet voor ons. Er zijn 3 slaapkamers, 2 badkamers, een living met eetplaats, een open keuken, een grote garage met wasplaats, en last but not least, een private pool. Wat missen we hier wel, een eigen internet aansluiting! Dat is wel heel spijtig want nu moet ik telkens inloggen op een onbeveiligd netwerk uit de buurt met een zeer slechte verbinding :-(. Een huis zonder een vaste internetverbinding, ik dacht dat dat niet meer bestond! Na het uitpakken van de koffers direct het zwembad ingedoken, samen met Bryan en nadien zijn ook Faye & Yana even in het zwembad komen plonsen.

Fotoreeeks 4 van dag 7.

We hebben vandaag 'thuis' gegeten omdat we geen zin meer hadden om nog een verplaatsing te maken met de wagen. Het was weer een super toffe dag maar ook een zeer vermoeiende dag... Tot morgen en voor alle lezers: Happy Easter!!!

Planning van dag 7:

07.30u Onze laatste ochtend in Fort Myers Beach gaat van start.

08.30u Nog 1 keer langs de kust van FMB, waden in het warme water van de Golf van Mexico.

10.30u Vertrek naar Orlando, vandaag gaan we immers het strandhuis omruilen voor een villa met pool.

12.00u Onze eerste tussenstop: het Ringling Museum of Art in Sarasota.

Link naar Ringling Museum of Art in Sarasota.

14.30u Verder noordwaarts houden we halt in Tampa, bij 'The Florida Aquarium'.

Link naar The Florida Aquarium in Tampa.

18.00u Sleutel ophalen van de villa in het Hotelbeds Homes Welcome Center. De villa is gelegen in Indian Point.

Link naar voorbeeldvilla Indian Point.

19.00u Rond deze tijd hopen we te kunnen genieten van onze eerste plons in de private pool :-)