Florida reisverslag 2012 Dag 1
Florida 2012 banner!
Zondag 1 april

Verslag van dag 1: What a day!

Het is weer tijd om naar Florida te gaan, precies om 5 uur gaat het alarm af en in tegenstelling tot veel andere dagen springt iedereen goedgehumeurd het bed uit. Klaar voor vertrek!Ook Faye en Yana zien het helemaal zitten. Nog even wat gegeten en koffie gedronken en de koffers nog maar eens een laatste keer gecheckt. Aangekomen in Zaventem!Stipt om 6 uur staat onze chauffeur van dienst al voor de deur. Om 6.15u zijn we dan uiteindelijk vertrokken naar Zaventem waar we rond 6.45u aankwamen. Deze keer vliegen we met Air Canada Air Canada!eerst naar Montreal en van daaruit naar Fort Myers. Rond 7.30u zijn we ingecheckt en om 11.15u zijn we vertrokken naar Montreal. En dan vragen natuurlijk veel mensen zich af hoe het is om met een tweeling van 2 jaar en 4 maanden zo'n lange vliegtuigreis te maken. Wij zeggen dan op voorhand... 't kan meevallen of 't kan tegenslagen ;-) In ons geval vandaag, een beetje van allebei. Vooral Faye had het zeer lastig in het begin maar uiteindelijk mogen we niet klagen. Kinderen van die leeftijd 7 uur rustig houden is sowieso kwasi onmogelijk.

Onderweg naar Montreal...Wachten op onze 2de vlucht.Vader en zoon in Canada!

genieten van het uitzicht.Na een vlucht van 3,5u kwamen we aan in ons zo geliefde Fort Myers waar ons 2 verrassingen te wachten stonden. De koffers kwamen gelukkig vrij snel van de band, de 1ste verrassing kwam bij het ophalen van de huurwagen bij Alamo! We hadden een minivan gehuurd maar voor een redelijk scherpe prijs, dankzij de insiders kaart van Alamo, hebben we een upgrade gedaan naar een suv voor 8 personen, een witte Chevrolet Subarban mogen we nu voor 17 dagen de onze noemen. Eindelijk aangekomen in Fort Myers.Maar bij het afhandelen van het contract en het betalen van de borg werden onze Visa kaarten geweigerd. Waarschijnlijk voor security redenen volgens de vriendelijke man van Alamo.

Een patser bij de patserbak!Daar sta je dan... Nu hadden wij een week voor we vertrokken te horen gekregen van onze bank, dat we met onze Visa gewoon iets moesten kopen in Belgie waar we onze pin code voor nodig hadden! Dit hebben we dan ook gedaan, maar blijkbaar dus zonder resultaat. Onze 2 kaarten waren dus geblokkeerd. Als oplossing hebben we dan maar de borg en het geld voor de upgrade cash betaald. De Visa kaarten hebben we inmiddels gedeblokkeerd ( althans daar ik van uit ) door cash geld op te nemen aan een atm automaat. Door dit te doen in de States zou de kaart automatisch gedeblokkeerd worden, zo had ik het toch gelezen op de site van Visa.

Op naar de 2de verrassing dan... Aangekomen in Fort Myers Beach bleek het restaurant waar we ons moesten aanmelden voor het bekomen van de sleutel van ons strandhuisje, gesloten was. Wat nu? Er hing wel een lockbox aan de deur maar we hadden geen code gekregen! Even een rondje langs het huis gemaakt en we zijn doodleuk binnen geraakt door een vensterraam van het terras hetwelk niet goed op slot gaat. Onze buren van een week, een Engels koppel, zaten op hun terras alles gade te slaan en vroegen of ze eventueel konden helpen. Zij kenden de eigenaren van het huis en hebben direct contact opgenomen met Eric, die heeft dan de code doorgegeven van de lockbox zodat we ook gewoon de voordeur kunnen gebruiken om binnen en buiten te gaan! Blijkbaar hadden ze de code doorgegeven op mail maar als je heel de dag onderweg bent check je deze niet elke 5 minuten hé!

Ondertussen is het hier al maandag 0.30am en ben ik dus nog bezig met dit verslag in te typen. Ik denk dat ik nu mijn bedje maar eens ga opzoeken, morgen, dus eigenlijk vandaag, zal ik de foto's wel toevoegen.....

Planning van dag 1:

05.00u Opstaan en klaarmaken voor vertrek, laatste check van de koffers en handbagage.

06.00u Rond deze tijd zou onze chauffeur moeten toekomen en kunnen we op weg naar de luchthaven in Zaventem.

07.30u Aankomst Brussels National Airport (BRU). Inchecken.

10.45u Vertrek met Air Canada naar Montreal in Canada. Vluchtnr. AC 833, verwachte aankomsttijd is 12.25u plaatselijke tijd. Luchthaven: Pierre Elliott Trudeau Int airport (YUL). Vluchtduur: 6uur 40min.

Link naar Air Canada site.

12.35u Koffers ophalen, Immigratie + douane doorlopen voor doorreis naar de USA en nadien de koffers terug droppen...

15.45u Tijd voor onze tweede vlucht met Air Canada naar Fort Myers. Vluchtnr. AC 1268, verwachte aankomsttijd is 19.12u plaatselijke tijd. Luchthaven: Regional Southwest Airport (RSW). Vluchtduur: 3uur 27min.

19.15u Koffers ophalen. Afhalen huurauto bij Alamo, rental car center Alamo zou zich op de luchthaven zelf bevinden.

Link naar de Alamo website.

20.15u Vertrek naar onze eerste verblijfplaats, het beachhouse in Fort Myers Beach.

21.00u Aankomst beachhouse: adres: 1480 I Street, Fort Myers Beach, FL. The beachhouse in Fort Myers Beach