Florida reisverslag 2012 Dag 17
Florida 2012 banner!
Dinsdag 17 april

Verslag van dag 17: het afscheid!

Aan alles komt een einde, dus ook aan deze reis, met spijt in het hart zullen we vandaag afscheid moeten nemen van de villa, van Orlando, van Florida, van de US of A, of om het kort te zeggen... we gaan (moeten) terug naar Belgie. Om 7.30u gaat de wekker, na een wel erg korte nacht, mede dankzij het nachtelijke shoppen, begint onze aller allerlaatste dag in Florida ( van deze reis welteverstaan! ). We nemen nog snel een douche en steken de laatste spullen in de koffers. We zijn met 2 koffers ( en 1 lege sporttas in de koffer ) toegekomen en gaan naar huis met 3 koffers en 1 sporttas ( gevuld deze keer ). In totaal met de koffer van Moeke erbij komen we dus aan 5 koffers, en dan nog de handbagage en de 2 buggy's.

Fotoreeeks 1 van dag 17.

We krijgen alles maar juist in de koffer van de Subarban, de sporttas krijgen we er niet meer bij, maar die zetten we gewoon mee op de achterbank. We controleren nog eens alle kasten en schuiven zodat we er zeker van zijn dat we niets vergeten mee te nemen. Om 9.45u trekken we de voordeur van de villa voor een laatste keer dicht. De sleutel steken we terug in de lockbox, we zijn er echter niet 100 procent zeker van dat dit ook zo hoort en daarom rijden we nog even langs het Homes Welcome Center om te vragen of dit correct is en of we voor de rest nog iets hoeven te doen voor de check-out. Blijkt dat we correct gehandeld hebben en dat we voor de rest dus niets meer hoeven te doen. Bij het verlaten van het center komen we nog wat wildlife tegen, hier nemen we nog snel wat foto's van. Omdat het nog te vroeg is om in een keer naar het vliegveld te rijden besluiten we om eerst nog langs een souvenierwinkel te rijden en nog een laatste keer langs een 7-Eleven om te kijken of ze hier een pakje 7-Eleven decaf koffie verkopen, maar hier spijtig genoeg ook niet.

Fotoreeeks 2 van dag 17.

Ons laatste wapenfeit buiten de luchthaven van Orlando speelt zich af in de CiCi's, ons favoriete pizza restaurant. Goedkoop en op de koop toe zijn de pizza's nog te eten ook! Na ons rond gegeten te hebben vertrekken we rond 11.30u naar de internationale luchthaven van Orlando, of kortweg MCO. Het inleveren van de huurwagen duurt iets langer omdat ik nog de waarborg in cash moet terugkrijgen, hiervoor moet ik naar het loket binnen, maar men doet hier niet moeilijk en binnen de 5min krijg ik de 200 dollar terug. Toch weer een prima service van Alamo. Bij het inchecken werden we geholpen door een vriendelijke United medewerker. Om 14.20u ging ons vliegtuig richting Chicago vertrekken, ondertussen was het al na 12.30u en moesten we nog door de tsa controle. Omdat we reizen met kleine kinderen mochten we in een aparte rij aanschuiven, hierdoor waren we al na ongeveer 20min de controle gepasseerd en konden we de gate gaan opzoeken. Met het treintje naar de terminal gereden wat Faye, Yana en Bryan weer super vonden. We zaten ruim op tijd in het vliegtuig maar zijn toch met 15min vertraging vertrokken omdat er, volgens de piloot, een probleem was met de navigatie. Het was een redelijk rustige vlucht, Faye heeft bijna heel de vlucht geslapen, Yana iets minder, maar ze was heel rustig gedurende heel de vlucht. Prima zo! De vlucht duurde 2u35min.

Fotoreeeks 3 van dag 17.

Aangekomen in Chicago hadden we een overstaptijd van net geen 2 uur. Dit was lang genoeg om rustig de nieuwe gate op te zoeken. Iets voorbij 18u plaatselijke tijd zijn we dan vertrokken voor onze laatste vlucht, dit keer non-stop naar Brussels Airport. In het vliegtuig de laatste foto van de reis genomen, een foto van de zonsondergang...

Fotoreeeks 4 van dag 17.

hoe de rest van de terugreis verliep kan je morgen lezen. Tot morgen!

Planning van dag 17:

07.30u Start van onze laatste ochtend in de States :-(.

08.30u Koffers inpakken en wegen, huis netjes maken...

10.00u Sleutel van de villa wegbrengen.

10.30u Voor we vertrekken naar de luchthaven mss nog even een bezoekje brengen aan de Walmart.

Link naar Walmart.

11.30u Rond deze tijd zijn we onderweg naar de luchthaven van Orlando MCO.

12.15u Inleveren van de huurwagen bij Alamo, rental center is op de luchthaven MCO.

14.20u Vertrek met United Airlines naar Chicago. Vluchtnr UA 702, verwachte aankomsttijd is 16.10u plaatselijke tijd. Luchthaven: O'Hare Int Airport(ORD). Vluchtduur: 2uur 50min.

Link naar United Airlines.

16.10u Aankomst Chicago Int Airport.

17.57u Vertrek van onze tweede vlucht met United Airlines, nu rechtstreeks naar Zaventem. Vluchtnr UA 972, verwachte aankomsttijd is 9.20u plaatselijke tijd. Luchthaven: Brussels National Airport (BRU). Vluchtduur: 9uur 23min.