Florida reisverslag 2012 Dag 5
Florida 2012 banner!
Donderdag 5 april

Verslag van dag 5: schelpen en beestjes.

Na 4 dagen eindelijk eens kunnen doorslapen. Dat was nodig ook want met gemiddeld 3 a 4 uren slaap per nacht kom ik echt niet toe! De dag begon bewolkt, de temperatuur was ook iets minder dan de andere dagen maar toen de zon door de wolken begon te breken omstreeks 11u werd het toch weer een heel warme dag. Door de felle wind van gisterenavond en vannacht waren er opmerkelijk meer schelpen aangespoeld op het strand. Er liepen strandgang(st)ers rond met zakken vol schelpen... Zelf hebben we enkele kleine schelpen meegenomen om zo onze verzameling weer wat te kunnen uitbreiden.

Fotoreeeks 1 van dag 5.

We deden het vanmorgen kalmpjes aan, pas rond 9.30u zijn we vertrokken, nog even gestopt bij de 7 Eleven, en dan naar het Lakes Park. Nog nooit geweest, ik vraag me af hoe het komt dat we dit nu pas ontdekken want het is er zeer fijn vertoeven. Er is eengrote speeltuin voor kinderen, een miniatuurtrein die een toer doet door een deel van het park, een klein treinmuseum en tal van nature trails die je te voet kan doen of met de fiets. Je kan in het park immers fietsen huren.Als je echt heel het park wil verkennen kan je best een tweewieler huren want het domein is zeer uitgestrekt! Je kan ook een boot of kayak huren maar op het moment dat wij er waren heb ik geen enkele kayak of boot zien uitvaren. Er is ook nog een kleine vlindertuin en een botanische tuin maar deze waren beide gesloten. Zelf hebben we de kids eerst wat laten spelen in de speeltuin en nadien hebben we de rit met het treintje gedaan. Het treintje rijdt voorbij tal van miniatuurdorpjes en zelfs door een tunnel. De prijs van de treinrit en de inkom van het museum was samen 5 dollar/man. Kinderen jonger dan 3 jaar rijden gratis mee. Het park zelf is gratis, enkel het parkeren kost geld, maar voor 1 dollar / uur viel dat ook reuze mee vond ik. Na de treinrit een trail gewandeld en nog even de kids laten spelen in de speeltuin. Dit park is echt een aanrader voor wie eens iets anders wil dan de tradionele pretparken!

Fotoreeeks 2 van dag 5.

Kort na de middag zijn we doorgereden naar de Shell Factory en Nature Park. Hier zijn we vroeger ook al eens geweest maar toen was er enkel de factory store. In de winkel vind je duizenden schelpen, van klein tot reuze groot. Er is ook een kleine food court, een games room en een hoop prullaria. Tevens is er een vaste tentoonstelling van nagemaakte opgezette dieren en een piratenafdeling. We hebben enkel een souvenirschelp gekocht en voor Bryan een haaientand. Ook het Nature Park hebben we vandaag bezocht, dit is een kleine dierentuin met ook een gedeelte waar enkele dino's staan opgesteld. Dit is wel mooi gedaan. Voor echt grote dieren moet je niet naar deze dierentuin gaan, je vindt er geen olifanten, tijgers , leeuwen of giraffen. Achteraan in het park is er een petting zoo maar je mocht wel niet bij de dieren in de kooi gaan omdat er momenteel enkele kleintjes rondlopen, ik vermoed dat je normaal gezien wel bij de dieren mag. Er liepen enkele geitjes, een varken en enkele schapen rond. Je kon voor 0.25$ eten kopen en dat dan door de omheining aan de dieren geven. Dat was dan het petting gedeelte. Na ongeveer 1,5u hielden we het ook hier voor bekeken.

Fotoreeeks 3 van dag 5.

Normaal gezien gingen we in een keer terug naar ons huis maar omdat de Dolphin avondcruise dus niet doorgaat hadden we nu tijd genoeg om iets anders in te plannen. Omdat we nog niet genoeg rommel hebben zijn we naar een Dollar Tree winkel gereden waar alles maar 1 dollar kost. Het meeste is rommel vinden wij maar het is toch wel eens leuk om door te lopen, en ook al heb je niets nodig, toch kom je meestal met vanalles buiten :-). Dat was ook deze keer het geval. 2 ballen voor Faye en Yana, strand speelgoed, en nog wat andere spullen. Naast deze Dollar Tree is er een Walmart gevestigd, omdat onze voorraad drinken al bijna op is zijn we hier nog wat drinken gaan kopen, en voor Bryan nog een Skylander figuurtje. Om 17.30u zijn we dan terug naar Fort Myers Beach gereden. Het is zalig aan het strand, zowel 's morgens als 's avonds is het hier aangenaam vertoeven. We zitten misschien wel aan het drukkere gedeelte van het strand hier, maar je hebt echt van niemand last, ook van de springbreakers niet trouwens. De kids en MJ eten vandaag thuis, zelf ga ik met Karin naar KFC, oftewel Kentucky Fried Chicken. Niet echt voor herhaling vatbaar, maar we kunnen toch een vinkje zetten bij dit restaurant. Sinds vorig jaar willen we immers zo veel mogelijk verschillende restaurants uitproberen. Bij KFC zal het dus bij 1 vinkje blijven.

Fotoreeeks 4 van dag 5.

Dag 5 van onze reis is zo tot een einde gekomen, de tijd lijkt hier wel dubbel zo snel te gaan... Morgen dag 6, stay tuned!

Planning van dag 5:

07.30u Opstaan en ons klaarmaken voor 'another day in paradise' ;-).

08.30u Ochtendwandeling langs het strand van de Golf van Mexico.

10.00u Vertrek naar Lakes Regional Park in Fort Myers.

Link naar Lee County Park Fort Myers.

13.00u In de namiddag bezoek aan de Shell Factory & Nature Park.Link naar The Shell Factory in Fort Myers.

15.30u We rijden terug richting Fort Myers Beach omdat we plaatsen hebben gereserveerd voor een avondcruise!

17.00u Omdat we graag op tijd willen inschepen rijden we nu naar Port Sanibel Marina waar onze Sunset Dolphin Cruise vertrekt om 17.30u

Link naar Sunset Dolphin Cruise Fort Myers.

20.00u Rond dit tijdstip zoeken we terug in ons strandhuis(je) te zijn waar Faye & Yana inmiddels de klamme lappen opgezocht zullen hebben.