Florida reisverslag 2012 Dag 16
Florida 2012 banner!
Maandag 16 april

Verslag van dag 16: een lange dag!

Vandaag uitgeslapen tot ongeveer 7.30u, de zon was blijkbaar ook goed uitgeslapen want de eerste zonnestralen kwamen al door de gordijnen piepen, zalig wakker worden zo... Minder zalig is het feit dat het vandaag onze laatste volledige dag is hier in de villa in Orlando.

Fotoreeeks 1 van dag 16.

De sfeer is hierdoor enigzins wat bedrukt maar we gaan er het beste van maken hé! We douchen en ontbijten eerst en gaan rond 9.30u op weg naar Disney Marketplace. Het shoppingcomplex van Disney. Het is er nog heel rustig, de winkels zijn nog maar net aan het open gaan. We parkeren onze auto zoals steeds, ter hoogte van het T-Rex restaurant, zo kunnen we altijd de auto gemakkelijk terugvinden. We gaan eerst de grote Lego winkel binnen en maken enkele foto's van de nieuwe figuren die aan de ingang staan.

Fotoreeeks 2 van dag 16.

De Legostore heeft immers vorig jaar een complete makeover gekregen. Na de Legostore gaan we de grote Disneywinkel 'World of Disney' verkennen, en hier buitenkomen zonder iets te kopen is ons nog nooit gelukt, dus ook deze keer niet! Nadien kuieren we nog wat rond, er zijn enkele winkels verhuisd, zoals de Harley Davidson winkel, de magnetenwinkel 'Magnetron' en in het gebouw waar vroeger 'Ridemakerz' zat komt er een bowlingcomplex maar dit is nog niet open.

Fotoreeeks 3 van dag 16.

We waren eigenlijk van plan Disneyquest te bezoeken maar dit slaan we over, we gaan in de plaats hiervan nog wat souvenierwinkeltjes bezoeken en ook het outletcomplex Lake Buena Vista waar ik scoor voor een nieuw zomervestje van Tommy Hilfiger. In de andere winkels hebben we niets meer gekocht, enkel wat rondgekeken.

Fotoreeeks 4 van dag 16.

Ondertussen was het al na 16u van wandelen en shoppen krijg je honger natuurlijk. Bryan wou, hoe kan het ook anders, nog eens gaan eten bij de Mac Donalds. Wij zagen dit echter niet zitten, Karin en ik wilden vandaag nog eens een restaurant aan onze lijst toevoegen. We zijn dus eigenlijk in groepjes gaan eten, Moeke ging eten maken in de villa, maar moest nog even in de Walmart zijn, achteraan in de Walmart zit er een Mac en daar heeft Bryan dan gegeten terwijl zijn Moeke boodschappen deed en wij even op zijn zussen letten. Omstreeks 17.30u zijn we ze dan gaan afzetten in de villa en zijn wij doorgereden om te gaan eten bij het restaurant Bob Evans, en dit was echt een voltreffer. Het was er heel rustig en gezellig tafelen. Het eten was super lekker en de porties redelijk groot, zoals we gewend zijn in de States hé.

Fotoreeeks 5 van dag 16.

Dit restaurant vinden wij echt een aanrader. Onze top 3 van deze vakantie is: Outback Steakhouse, Bob Evans en op de gedeelde derde plaats Ruby Tuesdays en Waffle House. Na het tafelen nog even de nabij gelegen souvenirshop bezocht en dan doorgereden naar de Best Buy, dit is een ruim uit de kluiten gewassen electronica zaak. Ook hier weer niets uitgegeven. Recht tegenover deze Best Buy ligt het shoppingcomplex 'The Loop', hier zijn we nog even de Ross Dress for Less binnengestapt en Party City. Bij Ross kan je echt wel koopjes doen, maar het was er weer een enorme rommelboel en veel tijd hadden we niet, dus dan maar snel door naar de Party City waar je feest en decoratiemateriaal kan kopen. Wederom zonder kleerscheuren de zaak buitengekomen. Als voorlaatste halte van deze dag, althans dat dachten we toen, de grote Walmart Supercenter van Turkey Lake Road bezocht. En hier hebben we onze Visa kaart moeten inzetten, het fototoestel dat we aan Bryan beloofd hadden, hadden ze hier in stock. Deze dan ook maar in een keer aangekocht. Ook nog enkele paar schoentjes voor onze prinsessen gekocht alsook nog wat souveniers. En als laatste halte natuurlijk nog snel naar de 7-Eleven gereden om , u raadt het al, onze dagelijkse koffie refill en cookies te halen. Wat zullen we dit missen wanneer we terug thuis zijn, en niet alleen dit, maar nog veel meer.

Fotoreeeks 6 van dag 16.

En dan nu, inmiddels is het al 1.30u wanneer ik het verslag zit in te geven, komt Karin tot het besef dat ze niet alles in de koffers krijgt. Geen probleem hier in de US of A, dan gaan we toch gewoon even langs de plaatselijke Walmart, deze is ook 24u open. Dus zo komt het dat we om 1.45u nog aan het shoppen zijn in de Walmart. Toch raar, zo 's nachts in een winkel rondlopen ;-). Met een extra koffer, een nieuwe horloge en een pak pampers die hier een stuk goedkoper zijn, komen we omstreeks 2.30u terug aan in de villa. Het is nu 3u en ik kan eindelijk het verslag van deze dag gaan afronden. Het was een lange dag, en morgen zal dat niet anders zijn want dan volgt de terugreis naar het koude en gure Belgenland... morgen ( dinsdag ) waarschijnlijk geen verslag, woensdagavond zal ik het verslag online zetten van onze terugreis. Tot dan!

Planning van dag 16:

08.00u Aanvang van onze laatste volledige dag in Florida.

09.30u Zoals iedere Floridareis weer, gaan we vandaag naar Disney Market Place.

Link naar Disney Market Place Orlando.

13.30u Games and more... in DisneyQuest.

Link naar Disneyquest Orlando.

17.00u Vrije avond, ter plaatse in te plannen.