Florida reisverslag 2012 Dag 6
Florida 2012 banner!
Vrijdag 6 april

Verslag van dag 6: King of the jungle!

Vandaag onze laatste volledige dag in Fort Myers Beach. Dat is balen want 'this is the place to be' voor ons. Wanneer we hier morgen vertrekken is het geen vaarwel maar wel tot ziens! Vannacht was het storm op zee, zelf heb ik er weinig van gemerkt maar Karin en Moeke zijn er wakker van geworden. Volgens hen zou het water bijna tot aan het huis gestaan hebben. Niks van gemerkt, geslapen als een roos! Ben nu min of meer wat bijgeslapen. Na het douchen en het ontbijt direct naar buiten, het was heel bewolkt en er stond een zeer strakke wind. Het was wel al lekker warm, 25graden om precies te zijn. Weer op zoek gegaan naar schelpen, maar niet echt veel mooie schelpen gevonden, spijtig, meestal vind ik hier wel 1 of meerdere sanddollars maar dit keer zal dat er niet in zitten denk ik, tenzij er zich morgenvroeg nog een mirakel moest voordoen! Om een uur of 9 hebben we het adres van het Big Cat Sanctuary ingegeven en zijn dan vertrokken voor een tocht van ongeveer 1u45'. Maar eerst nog even een koffie en broodje gaan halen bij de, je raadt het al, de 7 Eleven. Voor de eerste keer deze reis ook gaan tanken met onze monster SUV. Voor 60 dollar kregen we in ruil iets meer dan 15 gallon gasoline! Reken zelf maar even uit hoeveel 1 liter benzine hier dan kost! ;-)

Fotoreeeks 1 van dag 6.

Omdat het Big Cat Sanctuary pas open gaat om 12.30u en we er zouden aankomen rond 11u hebben we het schema wat aangepast. We zijn eerst naar Boca Grande gereden om een bezoek te brengen aan het Lighthouse Museum. Om aan de vuurtoren te geraken moet je eerst enkele bruggen over, als je dan even naar het water kijkt zie je de dolfijnen zo voorbij zwemmen. Het is ook heel helder water hier. De vuurtoren ligt op het uiteinde van het eiland, er is een klein museum in gevestigd maar dit is niet echt speciaal of groot! Er is wel een prachtig strand. Wat ook opviel hier, is dat veel mensen zich verplaatsen in een golfkarretje.

Fotoreeeks 2 van dag 6.

Lang zijn we hier niet gebleven want we zouden nog een tijdje moeten rijden om bij het Big Cat Sanctuary te geraken. Om 13.30u begon hier immers een show met dieren. Bij het ingeven van de nieuwe locatie en het berekenen van de nieuwe route gaf de gps aan dat we pas om 13.45u gingen aankomen in Sarasota waar het Big Cat Sanctuary gevestigd is. Bryan natuurlijk slecht gezind want deze show wou hij zeker niet missen. Kwam daar nog bovenop dat het op de I75 file rijden was, zodat we pas om 13.55u aankwamen in het Sanctuary. De parking stond bijna helemaal vol maar volgens de mevrouw aan de kassa konden we nog een heel gedeelte van de show meepikken. Wij, snel snel afrekenen en naar het gebouw gelopen waar de show bezig was. De varkens stonden juist op het podium hun ding te doen. Wel grappig om te zien en ze hadden nog succes ook :-). Hierna nog een show met shetland pony's en als klap op de vuurpijl een getrainde tijger die door een hoepel sprong... Na de show zijn we naar alle dieren gaan kijken die ze hier verzorgen, de meeste dieren hier zijn van particulieren overgenomen die niet meer konden of willen zorgen voor hun beesten. Het Sanctuary is trouwens een non-profit organisatie, het geld dat ze halen uit de verkoop van de inkomtickets gaat sowieso naar de dieren, de mensen die er werken zijn bijna allemaal vrijwilligers. Op het erf liepen er ook enkele geitjes rond, dit was weer reuze voor de kids, voor 1 dollar kon je een bekertje eten kopen om de diertjes te laten eten uit je hand. In tegenstelling tot het Nature Park van gisteren liepen er veel dieren gewoon los en kon je ze zo ook beter aaien. Toppie! Hoogtepunt, en dan vooral voor Bryan, was het voederen van de Liger, voor 3 dollar mocht je een stok met een stukje vlees aan een spies, door de hekken steken waar dan de tijger , of de Liger in Bryan's geval, het oppeuzelde. Als souvenier kochten we voor Bryan een tshirt van het Sanctuary en voor onszelf een sleutelhanger.

Fotoreeeks 3 van dag 6.

Omstreeks 16u zijn we terug vertrokken richting Fort Myers Beach. Onderweg nog even gestopt aan een Big Lots winkel en een Super Target. Niet veel gescoord hier. Onze volgende halte werd niet ons huisje maar wel de Mac Donalds. Voor ons al de 2de keer deze reis. Misschien volgende keer toch eens de Five Guys proberen? 's Avonds eerst nog wat genoten van de zonsondergang, nog wat gefrisbeed met Bryan , Faye & Yana en dan nog even met Bryan en moeke naar het centrum gegaan om nog eens naar de straatartiesten te gaan kijken en nog enkele souveniertjes te kopen. Bij het terugkeren naar ons beachhouse nog even een decaf koffie gaan kopen bij de 7 Eleven en een corndog voor Bryan.

Fotoreeeks 4 van dag 6.

En zo kwam er een einde aan de 6de dag van onze vakantie, morgen weer een drukke dag, huisje opkuisen 's morgens en nadien de verplaatsingen en bezoeken aan het Ringling Museum ( als we tijd genoeg hebben ) in Sarasota, de Florida Aquarium in Tampa en last but not least, onze eindbestemming, de villa in Orlando! Hoe dat allemaal verloopt kan je morgen lezen... CU

Planning van dag 6:

07.30u Opstaan en klaarmaken voor , hoe kan het ook anders, de beachwalk :-)

08.30u Schelpjes zoeken op onze dagelijkes strandwandeling.

10.00u Speciaal voor Bryan rijden we vandaag 1u45' in noordelijke richting, naar het 'Big Cat Sanctuary and Habitat' in Sarasota.

Link naar Big Cat Sanctuary and Habitat in Sarasota.

15.00u Op de terugweg naar Fort Myers bezoeken we het Boca Grande Lighthouse Museum.

Link naar Boca Grande Lighthouse Museum.

17.30u Avondwandeling langs het strand.