Florida reisverslag 2012 Dag 13
Florida 2012 banner!
Vrijdag 13 april

Verslag van dag 13: friday the 13th!

Zelf had ik er nog niet bij stilgestaan, maar vandaag is het vrijdag de 13de. Als dat maar goed afloopt! De dag start alvast met een stralendo zon, er zijn wel wat meer wolken dan de voorbije dagen en ik heb ook het gevoel dat de temperatuur iets naar beneden gegaan is. Of dat een probleem is? Neen, want of het nu 25 of 29 graden is maakt eigenlijk niet zoveel uit. We hebben vannacht weeral een korte nacht gehad, om 2u zijn we gaan slapen omdat het bewerken en uploaden van de foto's van het verslag veel tijd in beslag nam door de zeer slechte internetverbinding hier! Maar het is toch gelukt om alles online te krijgen.

Fotoreeeks 1 van dag 13.

Pas rond 9.10u zijn we vertrokken naar Seaworld om de tweede dag van ons ticket te benutten. We gaan vandaag zo veel mogelijk attracties doen die we vorige keer hebben overgeslagen. Na de tassencontrole direct naar het Sea Lion & Otter Stadium gewandeld voor de show 'Clyde and Seamore Take Pirate Island'. Ongeveer 10min voor de show begon zaten we op onze plaats en konden zo nog even lachen en gieren met de mimespeler die ons vermaakte door grappen uit te halen met het toestromende publiek. Hilarisch weer! De show zelf is ook zeer leuk trouwens. Na de show zijn we verder gewandeld naar het nabijgelegen Pacific Point Preserve waar de zeeleeuwen koning zijn. Bryan heeft de zeeleeuwen mogen voederen, voor de prijs van 5 dollar kreeg je enkele visjes waar de zeeleeuwen dol op zijn. Dan op weg naar Shamu's Happy Harbor, maar eerst nog even gaan varen met de Paddle Boats. Pfff, wat was dat vermoeiend zeg, de zon scheen immers volop en de temperatuur was al aardig opgelopen.

Fotoreeeks 2 van dag 13.

Na ongeveer 15 min hielden we het al voor bekeken en zijn dan in een trek doorgelopen naar de Harbor. Shamu's Happy Harbor is eigenlijk een soort van speelpark waar kleinere ( en ook grotere ) kinderen zich kunnen uitleven. Er bevindt zich een groot klimparadijs met glijbanen, een draaimolen, nog enkele andere kermisachtige attracties en een klein waterparkje waar Bryan en Faye zich rot amuseerden. Bryan had op voorhand al zijn zwembroek aangetrokken, dit in tegenstelling tot Faye, die met haar gewone kleding door de fonteinen rende. Yana daarentegen hield het redelijk droog, zij vond de glijbanen het leukste. Al een geluk dat we reservekleding bijhadden voor Faye, zij was echt doorweekt, soaked zoals ze hier zeggen ;).

Fotoreeeks 3 van dag 13.

Na de waterpret zijn we naar het Seaport Theater gegaan voor de Pet's Ahoy Show! Een toffe show met alledaagse huisdieren. Echt prachtig om te zien hoe goed deze dieren getraind zijn! Nadien nog een paar winkeltjes bezocht en natuurlijk de gebruikelijke souveniers gekocht. Als laatste hebben we nog de show 'Blue Horizons' in het Whale & Dolphin Theater met een bezoekje vereerd. Geweldige show met veel interactie tussen de dieren en de trainers. Het verbaast me telkens weer hoe hoog de dolfijnen uit het water kunnen springen. Echt niet normaal. Dit was een toppertje om ons bezoek aan Seaworld af te sluiten. Hier komen we ook zeker nog eens terug, niet deze vakantie maar wel in een volgende vakantie hier in Florida!

Fotoreeeks 4 van dag 13.

Na Seaworld zijn we richting Old Town vertrokken, maar eerst nog de inwendige mens versterken, voor de 2de maal deze reis gaan we naar de Subway, de Meatballs Marinara smaakten weer voortreffelijk. De plaatselijke Walmart kon ook weer op onze belangstelling rekenen. Voor de eerste keer ook eens een Party Store bezocht maar hier vonden we eigenlijk niet veel aan. Het was al na 19u toen we de parking van de Walmart verlieten, we zijn dan maar eerst Faye, Yana en MJ naar de villa gaan brengen zodat zij alvast konden genieten van een lekker badje en op tijd in hun bed konden kruipen.

Fotoreeeks 5 van dag 13.

Voor ons zat de dag er nog niet op, wij reden nog naar Old Town, ik had immers via Groupon een ticket gekocht voor Bryan zodat hij alle attracties, of toch bijna alle attracties op mocht! We zijn ook nog even naar het er naast gelegen Fun Spot geweest, dit kan je een beetje vergelijken met Old Town, maar dan zonder de winkeltjes! De attracties van Fun Spot zijn ook veel recenter dan die van Old Town. Bij de Checkers nog snel een Cola gehaald en een Bacon Cheese Swamp burger. Weeral fastfood dus, ik zal veel werk hebben na de reis om alle bijgekomen kilo's weer weg te werken.

Fotoreeeks 6 van dag 13.

Het was al na 22u wanneer we terug reden naar de villa in Indian Point, maar natuurlijk onderweg nog gestopt bij de 7-Eleven voor onze dagelijkse koffie en Chocolate Chip cookie. Zo kwam er weeral een einde aan weeral een geslaagde dag. Friday the 13th heeft ons dus alleen maar goede dingen gebracht... morgen meer...

Planning van dag 13:

07.30u Bijna ons laatste weekend :-(, eerst nog de vrijdag aanvatten.

09.00u Vandaag gaan we voor de 2de keer naar Seaworld.

Link naar Seaworld Orlando.

15.30u In de loop van de namiddag keren we terug naar de villa , maar eerst brengen we nog een bezoek aan Old Town in Kissimmee.

Link naar Old Town Kissimmee.