Florida reisverslag 2013 Dag 4
Dinsdag 29 oktober - Orlando -> Fort Myers

Verslag van dag 4: van Orlando naar Fort Myers

Vandaag staat onze eerste verre verplaatsing op het programma, ver is relatief want al bij al valt de afstand tussen Orlando en Fort Myers wel mee. De jetlag is ondertussen verteerd en we hebben allen een goede nacht achter de rug. Misschien wel wat weinig geslapen omdat het gisteren toch redelijk laat is geworden maar iedereen heeft nu wel eens kunnen doorslapen. De website tot en met dag 3 is ook reeds bijgewerkt. Omdat we de kamer in Orlando blijven doorhuren kunnen we wat bagage achterlaten. Dat spaart ons toch weer wat werk en gesleur met valiezen. Rond 8 uur gaan we dan eindelijk op pad. We stoppen eerst nog bij de 7-Eleven voor broodjes en koffie. De broodjes eten we buiten aan de 7-Eleven op, wat is het al lekker warm en zonnig...

Ik stel de GPS is om ons eerst naar Lakeland te brengen, dit is een rustig dorpje met enkele mooie meren. Binnen de 3 kwartier staan we al op de openbare parking aan Lake Mirror. We wandelen rustig langs het meer en genieten van het mooie uitzicht. We komen enkele joggers tegen die ons vriendelijk groeten. Wanneer we voorbij de brandweerkazerne lopen krijgen die net een noodoproep binnen, een van de mannen roept nog dat we laten mogen terugkomen om nog wat foto's en uitleg te vragen over de kazerne. Tof, maar hier hebben we echter geen tijd voor want we moeten nog verder doorrijden naar Fort Myers Beach maar in de voormiddag willen we ook nog een bezoek brengen aan het Florida Air Museum hier in de buurt.

Na ongeveer een half uurtje staan we al terug aan onze wagen en binnen het kwartier rijden we al door de poorten van het Florida Air Museum. Het museum zelf is heel klein en er staan niet veel vliegtuigen binnen. Rond het museum staan nog enkele gebouwen, een waar restauraties worden uitgevoerd en nog tal van andere. Ik ga eens een kijkje nemen in het gebouw van de restauraties en wat blijkt, we mogen hier ook nog gewoon naar binnen en krijgen dan ook nog eens uitleg over de aanwezige vliegtuigen en wat er allemaal op het domein gebeurt. Zo komen de leerlingen van een nabijgelegen luchtvaartschool hier elke schooldag enkele uren werken aan de vliegtuigen. Ze werken project per project af. De man die ons de uitleg geeft weet ook nog te vertellen dat er nog een hangar A is ook waar we gerust nog een kijkje mogen gaan nemen.

Na het bezoek aan hangar A is het tijd om door te rijden naar Fort Myers. De trip naar Fort Myers duurt ongeveer 2,5 uur. De gps leidt ons door enkele binnenbanen en door het stadje Arcadia, waar we enkele oude gebouwen tegenkomen die zo uit een film kunnen komen...

Om 14.30u komen we op onze volgende bestemming aan, het restaurant IHOP, oftewel International House of Pancakes. Maar ze hebben hier wel meer dan pannekoeken alleen hoor. Het eten smaakt voortreffelijk en de buikjes zijn na het bezoek aan Ihop weer goed gevuld. We kunnen er weer een poos tegen.

Omdat we pas na 16u kunnen inchecken in ons volgende hotel besluiten we nog eerst wat te gaan shoppen in de Tanger Outlets. Dit is een kleiner outlet shopping center in Fort Myers. Wel heel gezelling en toch wel enkele grote merken is het zeker een bezoek waard. We scoren bij Guess, Carters en Nike enkele mooie spullen.

We verlaten de Tanger Outlets omstreeks 18u omdat we de zonsondergang op het strand nog willen meemaken. Het is maar een kleine 15 minuten rijden tot aan Fort Myers Beach. We gaan snel inchecken in het Lani Kai Beach Resort. Het hotel is direct aan het strand gelegen en elke kamer heeft zijn eigen balkonnetje. De kamers zijn ietwat gedateerd maar wel mooi en proper en met een super uitzicht natuurlijk. We zien nog juist de zon in de zee verdwijnen...

Onze dag is echter nog niet voorbij want we hebben nog een wandeling op het programma staan naar Times Square, we gaan wel eerst nog wat eten en drinken bij Hooters. Dit restaurant ligt op nog geen 100 meter van het hotel. Het is er redelijk rustig, maar eigenlijk is het hier over het algemeen wel zeer rustig. Wat een verschil met vorig jaar toen we in Fort Myers waren met Spring Break! We nemen allemaal een Budweiser bier, uitgezonderd Bryan natuurlijk die het zal moeten stellen met een colaatje. We bestellen ook nog iets om te eten en gaan nadien nog op de foto met de hooters, excuseer, met de meisjes die hier in het restaurant werken...

Na het eten wandelen we nog even naar de winkeltjes van Times Square, ook hier is het super rustig, er zijn dan ook spijtig genoeg geen straatartiesten te bekennen. Iets na 21u besluiten we om terug te keren naar het hotel en zit onze dag er weeral op. Morgen meer!

Planning van dag 4:

07:00uOpstaan en klaarmaken voor het ontbijt in het hotel.

08:00uVandaag staat de eerste grote verplaatsing op het programma. We rijden immers van Orlando naar Fort Myers.

10:00uOnze eerste halte van de dag: een bezoek aan Downtown Lakeland.

Lake Mirror Complex/Park

10:30uStop bij het Florida Air Museum.

Florida Air Museum

12:00uRond de middag rijden we door naar Fort Myers.

IHOP

13:00uDinner @ IHOP

14:00uOmdat we pas rond 16u in ons volgende hotel mogen inchecken gaan we in de namiddag nog eerst naar de Tanger Outlets in Fort Myers.

Tanger Outlets Fort Myers

16:30uWe rijden door naar Fort Myers Beach waar we inchecken in het Lani Kai Beachfront Resort, 1400 Estero Blvd, Fort Myers Beach, FL 33931.

Lani Kai Beachfront Resort Fort Myers Beach

18:00uNa het inspecteren van de kamers en het uitladen van de koffers maken we nog even een wandeling naar de pier en naar Times Square waar straatartiesten optreden en er tal van souvenierwinkeltjes zijn.

Times Square Fort Myers Beach

??:??uLani Kai Beachfront Resort.