Florida reisverslag 2013 Dag 5
Woendag 30 oktober - Fort Myers

Verslag van dag 5: airboats and bulbs.

De dag start weer erg vroeg, om 5.30u sta ik op om het verslag van dag 4 af te werken. In de kamer zelf is er hier geen internetverbinding, ik kan zelfs geen enkel netwerk vinden. Wanneer het verslag volledig af is ga ik naar de lobby omdat er daar wel een wifi verbinding is en kan ik in no time alles uploaden. Wanneer ik terug in de kamer kom is het al na 7 uur en zijn ook Karin en Bryan al wakker. Bryan is als eerste klaar om een nieuwe dag in Fort Myers aan te vatten en gaat om 7.20u samen met Ronny op zoek naar schelpen. Zelf ga ik me eerst nog even douchen. Rond 7.45u sta ik samen met Karin op het parelwitte strand van Fort Myers Beach en gaan we op zoek naar Bryan, Ronny en Sandra.

We komen ze tegemoet ter hoogte van de pier. Ze hebben al enkele mooie schelpen gevonden. We waden samen nog even door het warme water van de Golf van Mexico, iets na 8.30u wandelen we terug naar het hotel omdat we op tijd willen ontbijten.

En dat ontbijt nuttigen we vandaag bij Mels Diner. Een typisch Amerikaans,jaren 50 stijl, restaurant met veel chroom, americana en neon. Wanneer je er binnen stapt waan je je even in een aflevering van Happy Days, de hitserie uit de jaren 70 en 80. Het ontbijt is supperlekker, het dessert kan er nog net bij maar nu hebben we wel genoeg gegeten voor een hele dag. Het middagmaal kunnen we gewoon overslaan deze keer.

Na dit geweldige eetfestijn rijden we verder richting zuid-oost. We gaan via de I75 naar de Tamiami Trail waar we gaan varen met een propeller boot. Na ongeveer een uur rijden komen we aan bij Corey Billie's Airboat Rides. Het is er redelijk druk. Er komt net een boot aanmeren maar deze is na 5 minuten al weer weg met een nieuwe lading toeristen. We hebben geen reservatie en moeten even wachten op de volgende boot. Maar met een kwartier wachttijd klagen we niet. Vooraleer we de boot opgaan kopen we nog wat drinken want vandaag is het weer zeer warm, temperatuur rond de 30 graden en we willen uitdroging vermijden hé ;-).

De tocht met de boot is zeer leuk, ik had zeer veel goede recencies gelezen over Corey Billie's en dit is niet onterecht. Onze kapitein Dan is een ervaren propeller kapitein want hij doet dit werk al 31 jaar. Hij zet er de vaart in en doet veel twisten en turns, maar op gezette tijden legt hij ook even de boot stil en geeft uitleg over de alligators in de Everglades en over de talrijke slangen in de Glades die hier eigenlijk niet thuishoren en proberen de alligators te verdringen. Het ritje met de boot duurt maar 45 minuten maar is het geld zeker wel waard! We zien een paar alligators en vogels en de prachtige natuurpracht van de Glades. We geven na de tocht de kapitein nog een tip en kunnen nadien nog op de foto met een kleine alligator. Voor Ronny en Sandra was dit de eerste keer en dat is toch altijd iets speciaals.

Omdat het eten en de tocht met de propellerboot wat zijn uitgelopen schrappen we onze volgende halte van de dag uit de planning. We gaan dus niet naar Copeland waar we de Jane′s Memorial Scenic Drive zouden volgen maar wel in een keer naar Edison & Ford Winter Estates. Dit museum is immers maar open tot 17.30u. We hebben dus geen tijd te verliezen.

Iets na 15u komen we aan op het terrein van Edison en Ford. We kopen tickets voor de tour met gids en moeten nog wachten tot 16u om met de volgende tour mee te kunnen. We wachten buiten en kijken alvast wat rond in de mooi aangelegde tuin en vergapen ons aan de grote Banyan Tree aan het lab. De tocht met de gids over het domein is bijzonder leerzaam. De man weet duidelijk veel over Edison, en over de algemene geschiedenis van Fort Myers. Klokslag 17u zit de tocht er op en mogen we nog wat vrij rondlopen op het terrein. We gaan nog even kijken naar het lab en lopen nog snel door het museum. Allemaal zeer interessant! Spijtig dat de deuren hier dicht gaan om 17.30u want anders hadden we nog zeker een tijd langer gebleven.

Voor het avondeten rijden we terug naar ons hotel op Fort Myers Beach, zij hebben een rooftop restaurant waar je gezellig kan eten en genieten van de zonsondergang. We nemen eerst een voorgerechtje wat we delen en dan een hoofdschotel, ik kies samen met Karin voor een steak en Sandra & Ronny voor een kipgerecht. Het smaakt voortreffelijk en ook het zicht op Fort Myers Beach vanaf het dak van het hotel is geweldig.

Ik neem nog een paar foto's van Fort Myers by night en gaan dan terug naar de hotelkamer. We nemen afscheid van Ronny & Sandra. Ik begin alvast met selecteren van de foto's van de site en ga samen met Karin om 21u nog snel een koffie en een paar koekjes halen bij de 7-Eleven hier aan de overkant ( schuin ). Het verslag werk ik deze keer vandaag af zodat ik morgen eens kan uitslapen tot 7u. Wat een luxe....

Tot morgen....

Planning van dag 5:

07:00uOpstaan en klaarmaken voor de strandwandeling.

07:30uStrandwandeling langs de Golf van Mexico.

09:00uOntbijt bij Mel's Diner.

Mels Diner @ Fort Myers

10:00uWe rijden verder richting Zuid-Oost, over de Tamiami Trail...

11:00uAirboat ride @ Corey Billie's Airboat Rides.

Corey Billies Airboat Rides Janes Memorial Scenic Drive

12:00uWe gaan verder naar het Oosten, tot aan Copeland waar we de Jane′s Memorial Scenic Drive zullen volgen.

13:00uTerug naar de Tamiami Trail en terug richting Fort Myers.

15:00uBezoek aan de Edison & Ford Winter Estates.

Edison & Ford Winter Estates

18:00uEten op het dak van het hotel alwaar we kunnen genieten van de zonsondergang.

20:00uLani Kai Beachfront Resort.