Florida reisverslag 2013 Dag 3
Dag 2Dag 3: Woensdag 6 MaartDag 4

Het verslag van dag 3: van Miami naar Key West

Ik ben vandaag weeral te vroeg wakker. Zo rond de klok van 5uur open ik mijn ogen waar het buiten nog donker is. Om 5.30u sta ik dan maar op en ga in de douche. Karin is een half uurtje later wakker. Ik zet de laptop alvast op en check mijn mails terwijl Karin de koffers verder inpakt. We hebben om 8 uur afgesproken met Jonathan en Katy om te gaan ontbijten in de Subway. We staan om 7.30u al aan hun deur maar ze zijn nog niet klaar om te vertrekken waarop wiij al eens op verkenning gaan om te kijken waar de Subway gelegen is. Het is ongeveer een vijftal minuten stappen. Het zonnetje is ook vandaag weer vroeg uit de veren. We maken onderweg nog wat foto's van Espanola Way. De felle kleurtjes en de gezellige restaurantjes maken het hier prettig vertoeven. Ook vandaag zien we weer dat er een professionele fotoshoot wordt gehouden. Wanneer we aan het hotel aankomen zijn Katy en Jonathan juist buiten en gaan we op weg naar de Subway. Voor drie dollar per persoon kunnen we hier ontbijten. Het smaakt voortreffelijk. Een half uurtje later zijn we terug buiten en gaan we eerst de koffers ophalen in het hotet. Er staat ons een lange verplaatsing te wachten naar het uiterste zuiden van Noord-Amerika, Key West.

Dag 3: fotoreeks 1

Om 8.45u komt onze wagen voorgereden, het is weer een puzzelwerk om al onze koffers in de auto in te krijgen. Je kan het een beetje vergelijken met Tetris spelen :-). Iets voor 9u zijn we dan eindelijk op weg naar Key West. Het is rustig op de baan zodat we al om iets voor 10u de parking op rijden van Robert Is Here waar ze de beste Milk Shakes van de US maken. Je kiest een smaak en de shake wordt dan vers voor je gemaakt. Super lekker! Katy neemt nog een bakje aardbeien om van van te smullen, als die op zijn zetten we onze tocht naar het Zuiden verder.

Dag 3: fotoreeks 2

Omdat we voorlagen op ons schema stopten we nog bij de Shell World op Key Largo. Hier verkopen ze vooral souveniertjes, maar ook de Mud Pie kleding die Karin wou kopen voor het kindje van haar neef. Er is echter niet veel keuze en ze besluit nog even te wachten met de aankoop.

Dag 3: fotoreeks 3

Zonder iets te kopen rijden we verder naar de Holiday Inn waar we moeten inchecken voor onze 2 uur durende cruise naar het koraalrif. We gaan naar de gift shop van het hotel waar we onze Groupon inruilen voor vier instapkaarten. De cruise met de Key Largo Princess vertrekt stipt om 13u. Het is een woelige tocht en het duurt zeker 45min vooraleer we aan het rif aankomen. Door de ramen van de glass bottom-boot kan je het koraalrif bewonderen. We spotten niet enkel vissen maar ook pijlstaartroggen en schildpadden. Ook zien w etwee keer een haai voorbij zwemmen. Spijtig dat het door het glas moeilijk foto's nemen is. We proberen het wel maar veel bruikbaar fotomateriaal hebben we dus niet. Na ongeveer een kwartier maakt de boot al rechtsomkeer. Op de terugweg zien we nog een enkele dolfijnen. Na twee uur zit onze cruise er op en gaan we verder op pad richting Key West. Het is nog meer dan twee uur rijden.

Dag 3: fotoreeks 4

We rijden over de Seven Mile Bridge en maken snel een paar foto's vanuit de wagen. Verderop maken we nog ��n tussenstop aan Big Pine Key waar we een hert op een moto aantreffen.

Dag 3: fotoreeks 5

Het is al na 17u wanneer we Key West binnen komen tuffen. We rijden recht naar ons hotel, the Palms Hotel waar we inchecken en onmiddellijk onze kamers opzoeken. Het zijn nog kleinere kamers dan de kamers die we hadden in het Clay hotel. Wij nemen de kamer op het gelijkvloers, Katy en Jonathan zitten op de eerste verdieping. We laden al onze koffers uit en nadien gaan we een hapje eten in de Ihop. Door werken aan de North Rooseveld Blvd zijn we wel wat langer op weg dan de vijf minuten die het normaal gezien zou vergen om tot aan de Ihop te geraken.

Dag 3: fotoreeks 6

Het eten smaakt weer goed en na een 45 minuten staan we weer buiten. Er is veel wind opgekomen en de temperatuur is gezakt naar een achttien-tal graden. Omdat we nog een bezoekje willen brengen aan Duval Street en Mallory Square gaan we eerst naar hotel om onze korte broeken inruilen voor een langer exemplaar. Ook de vestjes gaan aan want het is gewoon t� fris buiten. We besluiten om te voet naar Duval Street te trekken, met de auto een tochtje van maar vijf minuten, waardoor we toch zeker kwartier onderweg zijn. Op Duval Street is het heel druk, vooral in de talrijke bars. Op Mallory Square is het echter heel rustig, te rustig zelfs want er zijn zelfs geen straatartiesten aanwezig. Daarom besluiten we om gewoon Duval Street door te wandelen.

Dag 3: fotoreeks 7

Om iets over 21u gaan we via een binnenweg, langs het kerkhof, terug naar het hotel. Het is zeer donker en de weg naar het hotel is gewoon creepy... Toch raken we redelijk snel, wel met behulp van de gps, aan het hotel. In het hotel is een bende tieners aanwezig die veel lawaai maken, maar waar we voor de rest geen last van hebben. Rond 23u zijn ze vertrokken en was het muisstil in het hotel. Morgen heel de dag Key West, maar daar lezen jullie morgen meer over...

Dag 3: fotoreeks 8

Het weer van deze dag: 26 graden, wederom heel de dag zon.
Afstand afgelegd met de wagen: 288 Km.

Planning:

07:30u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt!

08.00u Ontbijt bij Subway.

Subway

09.00u Vertrek naar het Zuiden richting Key West.

10.00u 1ste tussenstop bij Robert Is Here.

Robert Is Here

11.00u We rijden door naar Key Largo.

12.30u Inchecken voor de 2 uur durende cruise met de Key Largo Princess, een glass bottom boat.

Key Largo Princess

15.30u Verder Zuidwaarts over de US1.

18.00u Aankomst aan ons 2de hotel: The Palms Hotel, 820 White Street, Key West.

The Palms Hotel Key West

18.15u Avondeten @ IHOP.

IHOP Key West

19.15u Sunset vieren op Mallory Square en verkenning van Duval Street.

Sunset @ Mallory Square Key West

The Palms Hotel.

Dag 2(c) FloridafunDag 4