Florida reisverslag 2013 Dag 4
Dag 3Dag 4: Donderdag 7 MaartDag 5

Het verslag van dag 4: springbreak!

Het is bijna lente. De dagen worden langer en de nachten dus almaar korter. En dat hebben we geweten. In het hotel zijn een aantal springbreakers toegekomen. Enkele jongemannen van rond de twintig jaar die alleen na 23u buitenkomen. Om vier uur 's nachts komen ze dan straalbezopen terug naar het hotel en dat gaat met zoveel lawaai gepaard dat je daar wel van moet wakker worden. Nu, op zich is dat nog niet zo erg maar als ze dan nog opblijven tot een uur of zes en ze dan nog in het hotel een afterparty lijken te houden is de fun er wel een beetje af. Daarom zijn we vandaag even langs het kantoor van de manager geweest. Deze heer was er zelf niet maar konden ons beklag wel doen tegen de vrouw achter de balie. Veel bracht dat echter niet op want volgens haar is er weinig aan te doen. We hadden maar om vier uur 's nachts moeten bellen in plaats van nu ons beklag te komen doen! Maar ze ging het wel doorgeven aan de manager en zei ook dat we naar een bepaald telefoonnummer dienen te bellen wanneer er terug problemen zouden zijn 's nachts.

Om acht uur begaven we ons met lange broek en vest naar het zwembad van het Palms Hotel. Het zou vandaag immers niet veel warmer worden dan twintig graden. 's Morgens en 's avonds is het gewoon fris, maar wel veel zon! Aan het zwembad konden we een continentaal ontbijt nuttigen. Er was koffie, fruit, sinaasappelsap, cakes, en nog veel meer voorzien.

Dag 4: fotoreeks 1

Het was al na negen uur toen we het hotel verlieten om koers te zetten naar onze eerste stop van de dag: het Hemingway house. Hemingway, winnaar van de nobelprijs voor literatuur, woonde hier van 1931 tot 1939 en schreef er enkele van zijn bekende boeken. Met het boek 'The Old Man and the Sea' won hij de nobelprijs. In het Hemingway house wonen nog steeds meer dan 40 katten waarvan er een groot deel zes tenen hebben in plaats van vijf. Deze zijn een attractie op zich en eisen dan ook veel aandacht op van de bezoekers. Je ziet ze overal opduiken: in de tuin, op het bed... Kortom, overal waar je in het huis komt zie je wel een van de katten. We namen deel aan een van de rondleidingen die er werden gegeven. Dit was zeer interessant want we hadden een leuke gids die met veel passie maar ook veel humor sprak over de belevenissen van Hemingway in het huis en ver errond. Hemingway was niet vies van een pint meer of minder en, zo doet het verhaal, kocht hij het huis omdat het naast de vuurtoren is gelegen. Wanneer hij te diep in het glas gekeken had, zou hij de weg naar huis beter vinden door zich te oriënteren op de vuurtoren. Na de rondleiding bedankten we de gids met een fooi en ikzelf en Karin gingen ook nog even op de foto met de man.

Dag 4: fotoreeks 2

Aan de overkant van het Hemingway house gingen we ook nog even het Key West Lighthouse en Keeper's Quarters binnen. Dit is het tweede hoogste gebouw van Key West. Wat ons vooral interesseerde was de beklimming van de toren omdat je van bovenaf een prachtig uitzicht hebt op het eiland. Van hieruit krijg je een idee van hoe groot of klein het eiland eigenlijk wel niet is. Er lagen ook twee cruiseschepen aangemeerd trouwens, dat zouden we wel merken aan de drukte op Mallory Square, later op de dag.

Dag 4: fotoreeks 3

We wandelden verder naar Duval street waar we gingen eten in het Hard Rock Cafe van Key West. We passeerden eerst nog Milemarker 0, het beginpunt van de US1 die door heel Noord-Amerika loopt. Natuurlijk moest daar een foto van genomen worden. We kwamen ook voorbij het Mel Fisher Maritime Museum, en hoewel die gepland was voor in de namiddag, gingen we daar nu al naar binnen. We lagen toch wat voor op schema en hadden nog wel wat tijd over. In het museum kan je kijken naar alle, of toch veel, van de schatten die door Mel Fisher werden gedolven uit de vele schepen die vergingen langs de kusten van Florida. Gouden staven, zilveren bars, munten, vazen, kanonnen... Veel van deze schatten worden ook verkocht maar met een prijskaartje van soms meer dan 300.000 dollar is dit niet voor de gewone werkmens weggelegd....

Dag 4: fotoreeks 4

Na een uurtje hadden we alle schatten wel gezien en gingen we verder naar Duval Street eerst zijn we nog even een kijkje gaan nemen aan de kade waar de twee cruiseschepen aangemeerd lagen die we al gezien hadden vanop de vuurtoren. Toch wel erg indrukwekkende schepen, misschien later toch ook eens een cruise doen naar de Carraïben maar dat is toekomstmuziek!

Dag 4: fotoreeks 5

Door al het wandelen en schatten kijken hadden we nu wel enorme honger gekregen. We kregen iets na de middag een plaats toegewezen in het Hard Rock Cafe Key West. We bestelden eerst een Hurricane cocktail, die werd gepressenteerd in een mooi cocktailglas welke we nadien ook meekregen. Een leuk souvenier dus! Jonathan, Katy en Karin aten een pizza, ik heb hier mijn eerst hamburger van de reis gegeten. Delicious! We maakten ook nog een tour door het gebouw waar tal van memorabilia tegen de muur hangen. Gitaren, vesten, gesigneerde foto's van rockmuzikanten, en nog veel meer.

Dag 4: fotoreeks 6

Na het eten wandelden we terug naar onze wagen, we reden naar het andere uiteinde van het eiland waar zich het meest zuidelijke punt van Noord-Amerika bevindt. Op dit punt staat een grote boei. Vanaf deze boei zou het maar 90 mijl tot Cuba zijn. Het was er enorm druk en je moest in de rij gaan staan om een mooie foto te kunnen nemen. We namen dan maar foto's aan de andere kant van de boei waar niemand stond. Na de foto's liepen we nog wat verder naar een aanpalend strandje. Hier was ook een betonnen pier waar we even opgingen.

Dag 4: fotoreeks 7

Rond 15u reden we terug richting Duval Street waar we Ripley's Believe it or Not gingen bezoeken. We wilden de auto zo dicht mogelijk tegen Duval Street parkeren maar dit was bijna onmogelijk, zo druk was het. We reden daarom een parking op maar hiervoor zouden we twintig dollar moeten betalen. Twintig dollar voor enkele uurtjes te parkeren vonden we er toch wel wat over! Daarom reden we eerst terug naar het hotel waar we auto parkeerden en te voet naar Duval Street gingen. We kochten de inkomtickets voor Ripleys met een coupon waardoor we twee dollar per persoon korting kregen en vatten onze tocht door het rariteitenkabinet van Ripley's aan. Het is een zeer mooi museum geworden, niet zo groot maar wel leuk om eens te bezoeken.

Dag 4: fotoreeks 8

Als laatste halte van de dag gingen we naar Mallory Sqaure. Gisteren was hier zo goed als niets te beleven aangezien alle straatartiesten immers toen al naar huis waren. Vandaag kon je echter op de koppen lopen. Spijtig genoeg was het ook heel fris. Gelukkig hadden we onze vesten meegenomen want anders was het bijna niet uit te houden in de koude wind. We kwamen een oude bekende tegen, 'den John'. Neen, niet den John van Astrid Bryan maar wel een jonge gast van 55 jaar oud welke intussen leniger is dan 95% van de jongeren onder ons! Het hoogtepunt van zijn act is de sprong door een hoepel die door een vrijwilliger wordt vastgehouden boven een andere vrijwilliger. Niet normaal dat een man van zijn leeftijd dit nog allemaal kan. Je moet het zien om te geloven. We geven hem een tip en ik ga nog even op de foto met hem, respect! Het is ondertussen al bijna 18.15u en de zon zakt verder weg, mensen komen samen aan de rand van het water om te genieten van de zonsondergang. En het is genieten, niet normaal hoe snel de zon hier ondergaat en om 18.35u is ze dan ook helemaal verdwenen en lijkt het wel of ze is opgeslorpt door de horizon. Tijd om terug te keren naar het hotel. We gaan via Duval Street waar we nog een chocolat chip cookie meenemen om op te eten in het hotel. Jonathan en Katy eten nog een hamburger in Wendy's. Planning was om nog een pint te gaan drinken in de Whistle Bar, maar hiervoor heeft niemand geen zin meer. Het was een drukke dag en we gaan in één trek terug naar het hotel waar we onze chocolat cookie opeten en de foto's voor de site uitkiezen en deze ook al online zetten. Het reisverslag zelf maak ik morgen wel! Om 23u gaan al de lichten uit... tot morgen!

Dag 4: fotoreeks 9

Het weer van deze dag: 20 graden, 's morgens en 's avonds fris, maar wel heel de dag zon.
Afstand afgelegd met de wagen: 11 Km.

Planning:

08:00u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt

08.45u Ontbijt in het hotel.

09.45u Vandaag bezoeken we als eerste het Ernest Hemingway House.

Hemingway Home

11.15u Aan de overkant van het Hemingway House het Key West Lighthouse & Keeper's Quarters.

Key West Lighthouse

12.15u Tijd om iets te gaan eten in het Hard Rock Café!

Hard Rock Café Key West

13.30u We rijden naar het Southermost Point in the continental U.S.

The Southernmost Point

14.30u Schatten kijken in het Mel Fisher Maritime Museum.

Mel Fisher Maritime Heritage Society and Museum

16.00u We stappen verder richting Duval Street en stappen binnen bij het Ripley's Believe It or Not! Museum.

Ripley's Believe It or Not Key West

17.30u Genieten van de zonsondergang, de straatartiesten en de sfeer op Mallory Square.

20.00u Nog even iets gaan drinken in The Whistle Bar en hier op het 3de verdiep even gaan genieten van het uitzicht...

The Bull & Whistle Bar

The Palms Hotel.

Dag 3(c) FloridafunDag 5