Florida reisverslag 2013 Dag 2
Dag 1Dag 2: Dinsdag 5 MaartDag 3

Het verslag van dag 2: Talking Tour ipv Walking Tour!

Vandaag onze eerste volledige dag in Miami. Net zoals vorig jaar zijn we door de jetlag al redelijk vroeg wakker, om 5u sta ik al op en maak me klaar om de dag aan te vatten. Ik zet me achter de laptop om het verslag van dag 1 verder af te werken. Ik zie op Facebook dat Katy al om 5u een berichtje gepost had. Ook zij heeft dus blijkbaar ook last van de jetlag. Katy en Jonathan komen om 7.30u op onze deur kloppen, zij gaan alvast op verkenning in de buurt van het hotel. We spreken af dat we om 8u samen te komen om over te gaan tot ontbijten in het News Cafe op Ocean Drive. Het belooft een mooie dag te worden, al is nog redelijk fris 's morgens. De zon zal er voor zorgen dat de temperatuur vandaag een heel eind boven de twintig graden Celsius zal stijgen. Onderweg naar het News Cafe nemen we alvast enkele foto's van de Art Deco-gebouwen. Wanneer we toekomen aan het cafe mogen we kiezen waar we gaan zitten. We hebben niet veel tijd nodig om te beslissen wat we willen bestellen om te eten zodat we enkele minuten later aan het ontbijt kunnen beginnen. Karin en Jonathan kozen voor ei met spek, Katy voor pannenkoeken en ikzelf neem brood en gebak met koffie en vers sinaasappelsap. Tijdens het eten doen we aan people watching ;-). Na het eten wandelen we nog even naar en over het strand en om iets voor 10u gaan we naar de Official Art Deco Gift Shop waar de Art Deco Historic District Guided Walking Tour om 10.30u vertrekt.

Dag 2: fotoreeks 1

Rond 10.30u gaan we met onze gids en nog ongeveer dertig andere mensen op pad voor de Guided Walking Tour. Die naam kunnen ze misschien beter aanpassen naar de Guided Talking Tour want veel walking zat er echter niet in :-(. Omdat er veel deelnemers waren, kon de gids niet overal met ons binnengaan waar hij dat normaal gezien wel zou mogen als er minder volk zou meegaan. De eerste twintig minuten van de tour hebben kregen we vooral meer historiek van het District te horen. Op zich wel interessant maar wij hadden liever door heel het District gewandeld en dan nog eens op zoveel mogelijk plaatsen naar binnen gegaan zijn om de toch wel mooie inkomhallen en art deco elementen te kunnen bewonderen. Maar driemaal helaas, vandaag zou dit dus niet gebeuren! Of toch? Aan het einde van de tour gaven enkele mensen de gids een fooi en deze vroeg of er nog enkele mensen samen met hem nog een hotel wilden bezoeken. Daar zeiden wij natuurlijk geen nee op en konden we alsnog in twee hotels binnengaan. Deze waren zeker de moeite, dank toch wel aan de gids die nog tijd wou vrijmaken hiervoor. We keerden terug naar het hotel om ons te gaan verfrissen. Bij de terugweg passeerden we nog een Art Deco-hotel en we vroegen ons af of we gewoon naar binnen konden gaan om te kijken naar de Art Deco-elementen in het interieur. De deur was echter gesloten maar een dame die net uitcheckte liet ons binnen door haar code in te geven. De inkomhal was zeer ruim, de dame raadde ons aan om eens naar het eerste verdieping te gaan. Veel was daar in eerste instantie niet te zien tot de manager erbij kwam en zei dat hij een van zijn luxe kamers aan ons wilde laten zien. Wow! Dat was, zeker naar de normen van hotelkamers in Miami, een zeer grote luxe! We namen enkele foto's en bedankten de manager die ons zijn visitekaartje meegaf in de hoop ons ooit te mogen verwelkomen als zijn gasten al denk ik niet dat dit ooit zal gebeuren want de kamers in dit hotel zullen vermoedelijk niet binnen ons budget vallen

Dag 2: fotoreeks 2

Aangekomen in het hotel nog even snel de laptop er bij genomen om te kunnen Skypen met het thuisfront. Gisteren hadden we een te slechte verbinding in de luchthaven om te kunnen Skypen maar vandaag hebben we dan toch Bryan, Faye en Yana kunnen zien. De kids stellen het al bij al zeer goed en we zijn blij dat we ze even gezien hebben. Na het Skypen zijn we de auto gaan afhalen bij de valet parking om vervolgens op weg te gaan naar het Deering Estate. Charles Deering was een rijke industrieel die het voormalige hotel kocht in 1915 om er zijn buitenverblijf van te maken. Hij bouwde er nog een tweede huis aan en een bijkomende garage. Het is een enorm landgoed met een prachtig zicht op de Atlantische Oceaan. Alleen het uitzicht is al geld waard! Getuigen daarvan zijn onderstaande foto's.

Dag 2: fotoreeks 3

Na de huizen van Deering bezocht te hebben, reden we verder naar het Matheson Park and Beach waar een kleine jachthaven gevestigd is en waar een kunstmatige pool werd aangelegd. Rond de pool/vijver is een wandelpad aangelegd met palmbomen. Vanaf dit pad heb je mooi uitzicht op de skyline van Miami.

Dag 2: fotoreeks 4

Na al de wandelingen van vandaag zijn we toch wel een beetje vermoeid en hebben we honger gekregen. We gaan dus maar snel op pad naar de Outback Steakhouse die vandaag op de planning stond. Na ongeveer 35 minuten kwamen we aan bij de Outback waar het redelijk rustig was. We mochten zelf onze plaatsen kiezen en binnen de kortste keren stond er al een emmer cola voor onze neus. Uitdrogen zullen we op deze manier niet snel doen. We bestelden de Blooming Onion en kregen er ook een vers broodje bij. Hierna kozen we voor de Outback Special van 9oz die heel lekker smaakte. We kregen de rekening en die bleek ook nog eens goed mee te vallen. Hier komen we in de toekomst zeker nog eens terug. Na de Outback zijn we naar het dichtstbijzijnde Walmart Supercenter gereden waar we een nieuwe oplader kochten voor mijn Nikon camera. De oude is immers gisteren defect geraakt. Voor de kids nog vier paar schoenen, nog enkele kleedjes voor Faye en Yana en ook voor Bryan hebben we nieuwe kleren gekocht. Omdat het nog redelijk vroeg op de avond was besloten we nog even te stoppen bij de Best Buy waar we een nieuwe iPad kochten en een nieuw PS3-spel voor Bryan. Hij zal weer super blij zijn hiermee. Rond 21u waren we terug in het hotel. Nog snel een koffie gaan halen bij de 7-Eleven die hier juist om de hoek zit en dan douche nemen om vervolgens te beginnen aan het reisverslag van dag twee. Na het uitkiezen van de foto's en het maken van het reisverslag is het tijd in bed te kruipen. Inmiddels is het bijna twee uur 's nachts en morgen hebben we een lange afstand af te leggen naar de Keys... maar daarover later meer...

Dag 2: fotoreeks 5

Het weer van deze dag: 25 graden, heel de dag zon.
Afstand afgelegd met de wagen: 109 Km.

Planning:

07.30u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt.

08.00u Ontbijt in het News Café op Ocean Drive.

News Cafe

10.00u Op weg naar: The Official Art Deco Gift Shop, 1001 Ocean Drive.

10.30u Start van de Art Deco Historic District Guided Walking Tour aan de Gift Shop.

Art Deco Walking Tour

12.30u Zuidwaarts naar Deering Estate.

Deering Estate

15.30u Terug richting Miami Beach en onderweg halte bij het Matheson Hammock Park and Beach.

Matheson Hammock Park and Beach

18.00u Dinner @ Outback Steakhouse, 8255 W. Flagler Street.

Outback Steakhouse Miami Flagler

19.30u Walmart Super Center Doral.

21.00u Clay Hotel.

Dag 1(c) FloridafunDag 3