USA WEST April 2017

Een mix van natuurparken en steden in het Westen van de USA.

Verslag van dag 1: Zaterdag 1 April: de heenreis...

Vandaag is het 1 April en gaan we voor de x-keer naar de US of A. En neen, dat is geen 1 April grap. Is Amerika nog steeds ons beloofde land? Ja hoor, waarom niet, dat gaat door 1 man niet veranderen, en wij zijn zelf niet zo met politiek bezig maar respecteren wel ieders mening!

Om 6u20 gaat de wekker, op zaterdag zo vroeg opstaan zijn we niet gewoon, maar na een tas heerlijke koffie geraken we toch wel wakker en maken we ons verder klaar voor de lange heenreis. Na een laatste inspectie van onze koffers en papieren zijn we klaar voor weer een nieuw avontuur...

In de planning zouden we pas rond 9u vertrekken maar we besluiten om toch maar wat vroeger te vertrekken zodat we een beetje reserve inbouwen en we de files voorblijven. Om 7u45 nemen we afscheid van onze twins Faye & Yana, zij blijven thuis maar zullen zeker ook verwend worden de grootouders en de tante, zodat wij gerust op reis kunnen vertrekken. Om 7u50 is het dan echt zover, de reis kan beginnen, we gaan nog eerst snel ff tanken en rijden dan via de E34 , en via Eindhoven en Venlo naar Dusseldorf.

Na nog geen 2u rijden, iets voor 10u, komen we aan op de parking van Park & Fly in Dusseldorf, in totaal hebben we 197km gereden. Er worden fotos van de wagen getrokken zodat er nadien geen discussies kunnen zijn wanneer we deze terug afhalen. Het shuttlebusje van Park & Fly brengt ons in no time naar de vertrekhal van Dusseldorf Airport. Het is een mooie, niet al te grote luchthaven en is zeker een goed alternatief voor Schiphol of Zaventem!

Het is nog even (meer dan een uur ) wachten voor we de koffers kunnen inchecken bij de balie van British Airways, we krijgen ook nieuwe boarding passes mee want bij het inchecken kregen we steeds een error bij de aanvraag van Bryans boardingpas. Bij de security staat er zo goed als geen wachtrij, Bryan krijgt wel een extra controle op het bezit van drugs, maar we mogen toch door :-). We vertrekken vanaf gate 37 maar wanneer we hier aankomen is deze gate nog niet bereikbaar, dus ook hier moeten we weer bijna een uur wachten vooraleer we verder kunnen. Om 13u30 zitten we eindelijk in het vliegtuig en iets voor 14u stijgen we al op en krijgen we te horen dat de vlucht maar 55 minuten zou duren en dat we dus vroeger in Londen zullen aankomen dan gepland. Leuk om te horen want in Londen hadden we een redelijke krappe overstaptijd.

Om 14u plaatselijke tijd landen we op Londen Heathrow, een half uur voor op schedule, nice! We moeten wederom door de security waar Bryan er weer wordt uitgekozen voor een extra controle, ik begin stilletjes aan te vermoeden dat dit komt door de SSSSSSSS dewelke op zijn boarding pass staan! Na de security check willen we verder door gaan naar de gate maar deze is nog niet bekend. Na ongeveer een half uur wachten in de departure hall kunnen we verder en gaan we met een transit trein naar de C-gates waar we na ongeveer 40 minuten kunnen boarden. Voor de eerste keer vliegen we mee met een dubbel deck vliegtuig, de Airbus Industrie A380.

Om 16u20 hangen we opnieuw in de lucht, met 10min vertraging dus. De vluchttijd is 10u30 min, we komen dus uiteindelijk nog 5min voor het vooropgestelde aankomstuur aan in LAX. Na het uitstappen volgen we de borden naar de US Customs and Border protection waar er een serieus lange wachtrij is. Het scannen van de paspoorten en de vingerafdrukken moeten we zelf doen aan een van vele automaten, dan denk je dat je in een keer door kunt, maar oh nee, terug de wachtrij in omdat er nog een officer de gebruikele stempels in je paspoort moet zetten. Wanneer dit uiteindelijk gebeurt is kunnen we eindelijk onze koffers gaan ophalen en kunnen we het vliegveld verlaten. De shuttle bus van Dollar brengt ons naar het verhuurbedrijf dat iets buiten het vliegveld ligt, we hebben een Midsize SUV gereserveerd. De loketbediende doet niet echt moeilijk zodat we redelijk snel terug buiten staan voor het kiezen van onze SUV. Probleem is echter dat er maar 1 SUV klaar staat en de keuze dus niet echt moeilijk is ;-). We zijn wel content met de aangeboden wagen hoor, een JEEP deze keer die eigenlijk wel past met de roadtrip dewelke we gepland hebben.

Na het instellen van de GPS gaan we op weg naar ons eerste hotel van de reis, Anaheim Maingate Inn. Na 50min komen we aan bij het hotel en kunnen we inchecken. Het is ondertussen al wel 22u35 plaatselijke tijd en zijn we dus al langer dan 24u wakker, het inchecken verloopt soepel zodat we snel naar de kamer kunnen. Disney Marketplace slaan we over want iedereen wil zo snel mogelijk gaan slapen. Ik test nog wel even het Wifi van het hotel, een tegenvaller, het lijkt wel of ik terug met een inbelmodem werk. Ik sluit de pc en hoop morgenvroeg op een betere verbinding en snelheid zodat ik al wat foto's online kan zetten. Bryan en Karin slapen ondertussen en ook ik doe het licht uit! Tot morgen!

Het weer: bij aankomst was het nog 18 graden en droog.

Km afgelegd met wagen: eigen wagen: 197 Km In LA: 53 Km = 250 km.

Steps: 5200.

Klik op een van de fotos hieronder om naar het fotoalbum van deze dag te gaan!

Veel plezier met het lezen en bekijken van de vele reisverslagen en foto's op de site.

Check regelmatig voor nieuwe updates en nieuwe info over het reizen naar de US!