USA WEST April 2017

Een mix van natuurparken en steden in het Westen van de USA.

Verslag van dag 2: Zondag 2 April: Joshua Tree NP

Het is vroeg dag, ik had de wekker ingesteld op 7u maar al om 4u stond de laptop alweer aan om het verslag af te werken en alle foto's online te zetten. Blijkbaar was de verbinding 's nachts dus wel degelijk een pak beter dan 's avonds. Rond 6u30 is iedereen wakker en maken we ons klaar voor onze eerste volledige dag in de USA.

We starten de dag met een ontbijtje in de lobby van het hotel. Ontbijt-je want er was niet meer dan muffins, koffie en fruitsap. Dit was dus wel een heel continentaal ontbijt. Maar we zijn wel wat gewend van de gratis ontbijten in de hotels hier en weten dus ook dat een uitgebreid ontbijtbuffet eerder uitzondering dan regel is! We morren dus niet.

Na het ontbijt-je checken we uit en stellen de GPS in op het adres van het Palm Springs Visitor Center. De rit zou ongeveer 1u45 duren maar omdat we onderweg nog gestopt zijn bij een Walmart voor het inslaan van drank en wat snoep, zijn we een half uur langer onderweg naar het Visitor Center. Het Center ligt aan de ingang van het Joshua Tree NP, het uitzicht vanaf het VC is al redelijk indrukwekkend, dat belooft voor het park zelf. We kopen in het VC een annual pass. Voor 80$ hebben we een jaar lang toegang tot alle Nationale Parken van de VS.

Na het bezoek aan het Visitor Center gaan we eerst Palm Springs zelf verkennen, we rijden naar het Elvis Honeymoon Hideaway house, Elvis huurde dit huis in 1966 voor 1 jaar en bracht er op 1 Mei 1967 zijn honeymoon door met Priscilla. Exact 9 maanden later werd Lisa Marie geboren. Er is dus heel wat gebeurd in dat huis ;-). Na het nemen van enkele foto's vervolgen we onze weg en stellen vast dat er in de wijk waar het Elvis huis staat wel meer prachtige huizen staan. Het is er ook zeer rustig.

Wanneer we de wijk uitrijden komen we in een keer aan op onze volgende bestemming, de Palm Canyon Drive. Dit is de hoofdstraat van Palm Springs, prachtig aangelegd met palmbomen langs beide kanten en mooie winkels en restaurants. We parkeren de wagen gratis in de openbare parkeergarage en gaan te voet naar Ruddy's General Store Museum. Wanneer je dit museum annex winkel binnenstapt waan je je in een kruidenierswinkel uit de jaren 1930-1940. Alles is authentiek. Heel leuk om eens te zien.

Na het musembezoek slenteren we nog even over Palm Canyon Drive waarna we ons terug naar de auto begeven. Tijd om de natuur te gaan verkennen... Wanneer we het Joshua Tree NP inrijden worden alle verwachtingen ingelost, het is een zeer mooi park, we genieten van de mooie vergezichten en houden enkele keren halt. Het uitzicht vanaf Keys View is adembenemend en bij de Discovery Trail spotten we wildlife. Om 15u30 komen we terug aan de wagen en besluiten we naar ons 2de hotel van de reis te rijden, het Americas Best Value Inn & Suites. We checken in, verfrissen ons even en gaan dan terug op pad richting Pioneertown. Dit is een Western stadje dat als decor werd gebruikt in tal van Western films maar dus nooit heeft bestaan.

Na de wandeling door Pioneertown gaan we nog eten bij IHOP, een van onze favoriete restaurantketens in de US. En ook deze keer stelt IHOP ons niet teleur. Het eten smaakt weer voortreffelijk en de bediening is top! Na het eten rijden we terug naar ons hotel waar we nog wat tv kijken en de foto's voor het verslag uitkiezen. En zo komt aan deze dag een eind, het was een zeer leuke eerste volledige dag hier, morgen meer...

Het weer: Min 16 - Max 30 graden en heel de dag zon.

Km afgelegd met wagen: 336 km.

Steps: 11112.

Klik op een van de fotos hieronder om naar het fotoalbum van deze dag te gaan!

Veel plezier met het lezen en bekijken van de vele reisverslagen en foto's op de site.

Check regelmatig voor nieuwe updates en nieuwe info over het reizen naar de US!