Florida reisverslag 2013 Dag 5
Dag 4Dag 5: Vrijdag 8 MaartDag 6

Het verslag van dag 5: back to Miami

De tijd gaat hier weer enorm snel vooruit want inmiddels zijn we al aan dag 5 toegekomen. Het was wederom een korte nacht. De springbreakers boven ons zijn thuisgekomen rond 3.30u, en dat hebben we geweten, deuren die dichtgesmeten worden, een harde bonk, roepen, etc. Pas rond 4u is het terug relatief stil. Wanneer ik om 6.30u opsta om het verslag van de vorige dag af te werken merk ik op dat er boven ons ook al gestommel is. Onze springbreakers zijn zich aan het klaarmaken voor vertrek. Dat moet lukken want ook vandaag vertrekken wij uit dit hotel. We gaan immers terug naar Miami Beach. We hebben met Jonathan en Katy om 9u afgesproken om te gaan ontbijten. Wanneer we iets voor 9u de deur van onze kamer opendoen komen J&K er net aan. Het zonnetje is ook al van de partij en de wind van gisteren is gaan liggen waardoor het 's morgens al veel warmer aanvoelt. Na het ontbijt controleren we nog eens alle schuiven en kasten zodat we zeker niets vergeten mee te nemen. Iets na 9.30u checken we uit en gaan op weg naar Miami. Onze eerst halte van de dag is het Key West Cemetery, maar door onderhoudswerken mogen we hier echter niet binnen, dit was dus een heel korte stop. Voor we Key West verlaten gaan we tanken, onze eerste tankbeurt van deze reis, de benzine hier kost momenteel 4,11$ / gallon. We kopen ook nog wat drinken en een snack voor onderweg. Het zal een lange rit worden vandaag, maar we zullen geregeld wel eens stoppen om de beentjes te strekken.

Dag 5: fotoreeks 1

Iets na 11u komen we aan op Big Pine Key waar we de No Name Pub zullen bezoeken. Wanneer we daar aankomen zit er juist een hertje langs de kant van de weg. De talrijke borden langs de US1 die aangeven dat er gevaar dreigt door overrennende herten staan daar dus niet voor niets! De pub zelf is ook de moeite om eens te bezoeken, de muren, plafonds, kortom overal waar je kijkt in de pub hangen 1 dollar biljetten met tekst op van de talrijke bezoekers die hier al over de vloer kwamen. We gaan aan de bar zitten en bestellen elks een soft drink. We nemen nog wat foto's en laten ook 2 dollar biljetten achter met onze namen erop die we zelf aan de muur mogen nieten. Geen topattractie hier maar toch wel een leuke tussenstop op weg naar of van Key West.

Dag 5: fotoreeks 2

We vervolgen onze weg richting het Noorden, onze volgende stop is bij het Bahia Honda State park, hier kan je op de oude brug wandelen en heb je zo een mooi uitzicht op de strandjes en op de nieuwe brug die parallel loopt met de oude brug. We genieten van het uitzicht. We stappen vervolgens tot aan de giftshop en eten er een corn dog. Deze smaakt voortreffelijk, er zal iemand jaloers zijn vrees ik, sorry Bryan ;-). We nemen nog enkele foto's van een aanpalend strandje en gaan terug op weg.

Dag 5: fotoreeks 3

We naderen de Seven Mile Bridge en besluiten om net voor we deze op rijden , nog even halt te houden om een foto te nemen. Er zijn nog meer mensen met hetzelfde idee en het is er redelijk druk. Wat hier ook meteen opvalt is het heldere water en het feit dat je ver in de zee moet gaan om te kunnen zwemmen want als ik meer dan 100m ver in de zee ga sta ik nog maar tot aan mijn knieen in het water. Getuige de foto's.

Dag 5: fotoreeks 4

Een tijdje geleden kreeg ik een filmpje te zien van een man die tarpons aan het voederen was en die bijna zelf werd opgegeten door zo'n enorme vis! Toeval wil dat we, de plaats waar dit voorviel, vandaag passeren. We stoppen dus even bij Robbies Marina aan de Overseas Hgw ( de US1 ). Het is er een gezellige bedoening, er staan tal van kraampjes met prullaria en gifts, maar de topattractie hier is dus het voederen van de tarpons en de talrijke pelicanen. We betalen een dollar om tot aan de voederplaats te kunnen geraken. Er bevinden zich zeker 100 tarpons aan de boardwalk, niet normaal, vissen van meer dan 2 meter lang die zeker 40 tot 50 kg wegen. Net op het moment dat wij er zijn is er een dame die de tarpons wil voederen, een man van de marina zelf doet het even voor, wanneer er een van de tarpons naar het aas bijt schrikken we toch wel even, wow, de hand van de man verdween in de bek van de vis! Het was nu de beurt aan de dame, maar uit schrik liet die haar aas gewoon in het water vallen. Na het nemen van nog wat foto's hebben we het hier wel gezien en vertrekken we terug.

Dag 5: fotoreeks 5

Onze volgende halte is aan MileMarker 93,6 waar we het Florida Keys Wildbird Center bezoeken. Hier worden gewonde vogels opgevangen waarna ze opnieuw worden vrijgelaten. Het parkje kan je kosteloos bezoeken maar een tip wordt altijd geapprecieerd natuurlijk. Je krijgt er ook geen rondleiding, maar een self guide tour loodst je langs de kooien en tot aan het water waar wederom veel pelicanen tot rust komen...

Dag 5: fotoreeks 6

We besluiten om rechtsteeks naar de Dolphin Mall te rijden en niet eerst naar het hotel in Miami Beach. Het is nog ongeveer 1,5uur rijden tot aan de mall. Wanneer we echter toekomen blijkt dat het adres in de GPS niet klopte, waardoor we half uur verloren omdat we aan de verkeerde kant van de luchthaven waren uitgekomen. Uiteindelijk toch veilig en wel toegekomen aan de mall waar we eerst iets gingen eten in de TGI Fridays. We namen allen hetzelfde voorgerecht, gefrituurde Mozarella sticks. Met dit voorgerecht had je eigenlijk al bijna genoeg want het waren 6 enorme sticks per persoon. Na het hoofdgerecht zijn we verder de mall ingegaan om te gaan shoppen. We hadden echter maar 2 uur meer totdat de winkels zouden sluiten. We besloten om de volgende dag terug te komen om de winkels verder te bekijken. Om 22.15u kwamen we aan bij het 3de hotel, het Clay Hotel, dit was ook ons eerste hotel. We nemen valet parking en zoeken onze kamers op. Het was wederom een prachtige dag in het zonnige Florida. Morgen meer!

Dag 5: fotoreeks 7

Het weer: het was een zonnige dag, 26graden en helder, nog geen druppel regen gezien.
Afstand afgelegd met de wagen: 320 Km.

Planning:

Cemetery and Ghosts, Key West

08:00u Opstaan en klaarmaken voor het ontbijt

08.45u Ontbijt in het hotel.

09.30u Voor we de US1 terug oprijden, bezoek aan het Key West Cemetery.

No Name Pub, Big Pine Key

11.15u Bezoek aan de No Name Pub op Big Pine Key.

12.00u Wandeling naar de oude brug in het Bahia Honda State Park.

Bahia Honda State Park, Bahia Honda Key

14.00u Stop bij Robbie's Of Islamorada, feed the Tarpons.

Robbie's Of Islamorada

15.00u We nemen een kijkje in het Florida Keys Wild Bird Center.

Florida Keys Wild Bird Center

17.00u Aankomst 3de hotel: idem als 1ste hotel: The Clay Hotel, 1438 Washington Avenue, Miami Beach.

18.00u Supper in T.G.I. Friday's @ Dolphin Mall.

TGI Friday's @ Dolphin Mall Miami

18.45u Kuieren door de Dolphin Mall...

Dolphin Mall Miami

The Clay Hotel

Dag 4(c) FloridafunDag 6