USA WEST April 2017

Een mix van natuurparken en steden in het Westen van de USA.

Verslag van dag 9: Zondag 9 April: Valley of Fire.

Vandaag start de dag met heel wat meer zon, wat een verschil met gisteren toen het zwaar bewolkt was en we de zon pas in de namiddag zagen en het in de voormiddag regende. Dan liever zoals vandaag, wel wat frisjes in de ochtend maar zonnig. Na het ontbijt laden we de koffers in de wagen en checken uit, vandaag verlaten we immers Kanab en rijden we terug richting het Zuiden, naar Las Vegas in Nevada.

Het is ongeveer 3u rijden tot in Las Vegas, maar we rijden eerst naar Valley of Fire, hier zijn we reeds geweest in 2015 maar toen waren we er iets te laat aangekomen waardoor we niet alles hebben kunnen bezichtigen. Het Visitor Center was toen ook al gesloten, daarom is onze eerste echte halte van de dag het Visitor Center van Valley of Fire. Na ongeveer 2u komen we daar aan, het is er erg druk, we moeten 10$ betalen om het park te mogen inrijden, omdat het een State Park is en geen National Park kunnen we onze annual pass niet gebruiken.

Valley of Fire is niet heel groot maar wel heel mooi. Er zijn tal van mooie rotsformaties te bekijken en de wegen kronkelen er door. Na het bezoek aan het Visitor Center rijden we de eerste scenic drive af, we stappen enkele keren uit om wat foto's te maken. Spijtig echter dat het zo druk is want bij sommige uitkijkpunten staan de parkings overvol. Bij de 2de scenic drive stoppen we aan :
Atlatl Rock, dit is een grote rots in 2 gespleten met heel wat petroglyphs op dewelke zichtbaar zijn vanaf de metalen constructie dewelke tegen de rots werd aangebracht.
Arch Rock, dit is een mooi gevormde boog van rotsen.
Firecave; door wind en erosie is er in de rots een grot ontstaan waar je zelfs in kan schuilen bij onguur weer.

Na het bezoek aan de Firecave besluiten we richting Vegas te rijden, dat is nog een uurtje rijden vanaf hier. Het is nog maar 13u30 omdat we een uur hebben terug gewonnen door het binnenrijden van een andere tijdszone, we zullen dus goed op tijd in Vegas aankomen. Om 14u45 staan we al in de lobby van ons 6de hotel, het Royal Resort. Normaal gezien kan je hier pas inchecken om 15u maar over dat kwartier doen ze niet moeilijk zodat we onmiddellijk al kunnen inchecken. Het hotel is niet echt een aanrader, het personeel is wel heel vriendelijk maar de kamers hebben een update nodig. Zo staat er hier bijvoorbeeld nog een oude beeldbuis tv en lijkt het meubilair zo uit de jaren 60 te komen ( wat ook wel zo zal zijn vermoed ik ). Maar we hebben een bed, een douche een toilet, meer moet dat niet zijn, alhoewel... INTERNET WIFI dat is ook een noodzaak voor ons tegenwoordig en daar vragen ze hier 10$ per dag voor! Voor 3 dagen was het 25$, maar dan nog, bij de meeste hotels hier is het Wifi gewoon gratis. Komt daar nog bij dat je de Wifi maar op 1 toestel zou kunnen gebruiken, dat heb ik opgelost door de laptop als Wifi Hotspot in te stellen zodat Bryan en ik toch samen op het internet kunnen.

Na de problemen met het Wifi zijn we naar de Premium Outlets Las Vegas South gereden om wat te gaan shoppen. Enkele nieuwe t-shirts gekocht in de Converse en in de Levis outlet. Bij de Disney outlet stonden er mooie t-shirts te koop voor maar 7$/stuk, onze prinsessen zullen er weer goed mee staan ;-).

Van al dat shoppen krijg je natuurlijk honger. Het is al 18u voorbij wanneer we ons melden bij het Outback Steakhouse restaurant hetwelk op de parking van de Outlets gelegen is. We moeten ongeveer 20min wachten vooraleer we aan tafel kunnen, zo druk is het er. Maar eenmaal gezeten doen we ons tegoed aan een voortreffelijk maaltijd met als starter de Bloomin Onion. Altijd lekker :-). Wanneer we de Outback terug buiten komen is het al na 19u30 en rijden we terug naar ons hotel, we nemen hiervoor de Strip zodat we ons nog eens kunnen vergapen aan al die mastodonten van hotels. Het is nu de derde keer dat ik hier over de Strip rijd en nog steeds valt mijn mond open van verbazing ;-). En zo komt ook aan deze 9de dag een einde en gaat morgen de laatste week van onze reis in. Tot morgen.

Het weer: Min 6 en Max 21 graden, helder weer met heel de dag zon!

Km afgelegd met wagen: 406 km.

1x getankt: 2,69$/Gallon (20$)

Steps: 10149.

Klik op een van de fotos hieronder om naar het fotoalbum van deze dag te gaan!

Veel plezier met het lezen en bekijken van de vele reisverslagen en foto's op de site.

Check regelmatig voor nieuwe updates en nieuwe info over het reizen naar de US!