USA WEST April 2017

Een mix van natuurparken en steden in het Westen van de USA.

Verslag van dag 7: Vrijdag 7 April: Bryce Canyon.

De tijd gaat weer veel te snel hier, ondertussen zijn we al aan dag 7. Wanneer we de gordijnen open schuiven zien we geen zon maar wel heel veel wolken. Nochtans voorspellen ze voor vandaag 24 graden, maar dan wel in Kanab en niet in Bryce Canyon waar we vandaag naartoe gaan. Bryce Canyon ligt een pak hoger waardoor het daar maar max 17 graden zou worden. De korte broeken kunnen dus in de koffers blijven.

Na het uitgebreide ontbijt in het hotel vertrekken we naar Bryce Canyon, dat is ongeveer 1u15min rijden. Wanneer we bijna in BC zijn gaan we voor alle zekerheid nog even tanken want met een kwart benzinetank door de bergen rijden riskeren we niet. Omdat de benzineprijzen hier hoger liggen dan elders tanken we maar voor 15$, hier moeten we zeker mee toekomen om BC te verkennen.

Bij het inrijden van BC kunnen we weer onze America Annual Pass gebruiken. We hebben de 80$ nu al ruimschoots terug verdiend, want de normale prijs is 30$ en we hebben de pas nu al 3 kunnen gebruiken.

We bezoeken eerst het Visitor Center waar we gratis Wifi hebben en zo dus even naar huis kunnen bellen, onderweg naar BC hadden we immers een gemiste oproep van thuis en vermits we met Wifi gratis kunnen bellen hebben we even gewacht om te bellen tot we Wifi hadden. Na het telefoongesprek besluiten we om later op de dag terug te komen want het is hier al redelijk druk en we moeten toch via dezelfde terug het park uitrijden.

We rijden helemaal naar het uiterste Zuiden van het park waar ook het hoogste punt gelegen is hetwelk je met de auto kan bereiken. Het Yovimpa en Rainbow Point, deze liggen op een hoogte van 9115ft oftewel 2778 meter. Het is berekoud wanneer we uitstappen, er ligt ook nog een heel pak sneeuw op deze hoogte. Het uitzicht op Bryce Canyon is wel fenomenaal. We nemen weer heel wat foto's en snellen terug naar de auto om de warmte weer op te zoeken. We rijden nu richting Noord en stoppen achtereenvolgens bij de volgende viewpoints:
Black Birch Canyon.
Ponderosa Canyon.
Agua Canyon.
Natural Bridge.
Farview.
Paria View.
Bryce Point.
Inspiration Point.
Sunset Point en Sunrise Point waar we de Navajo trail doen. Dit is een trail van ongeveer 2km waar je redelijk dicht tegen de hoodoos komt en je in de vallei kan rondwandelen. Het is echter een redelijk zware afdaling en een nog zwaardere beklimming. Wanneer we terug boven zijn, zijn we totaal uitgeput, waar is die conditie ;-).

Na de trail stoppen we nog even terug aan Visitor Center waar het nu wat rustiger is. We kopen, hoe kan het ook anders, enkele souvenirs. Het is al een eind in de namiddag wanneer we het park verlaten en terug richting het hotel rijden. Net na het verlaten van het park doen we nog wel een viewpoint, met name Fairyland Point gelegen aan het einde van de Fairland Road. Vanaf hier kan je ook nog wandeltochten doen, maar hiervoor passen we, we genieten wel van het formidabele uitzicht op de Canyon.

Omdat we geen avondplanning hebben wordt het een rustige avond in Kanab waar de zon inmiddels wel volop schijnt. Karin en Bryan gaan nog wel even het zwembad/hottub opzoeken maar voor de rest van de avond genieten we nog van de rust zodat we morgen Zion Canyon aankunnen...

Het weer: Min 8 en Max 24 graden, tot 16u zwaar bewolkt, nadien zon!

Km afgelegd met wagen: 317 km.

1x getankt: 2,89$/Gallon (15$)

Steps: 12944.

Klik op een van de fotos hieronder om naar het fotoalbum van deze dag te gaan!

Veel plezier met het lezen en bekijken van de vele reisverslagen en foto's op de site.

Check regelmatig voor nieuwe updates en nieuwe info over het reizen naar de US!