USA WEST April 2017

Een mix van natuurparken en steden in het Westen van de USA.

Verslag van dag 5: Woensdag 5 April: Lower Antelope Canyon en Monument Valley.

Dag 5 van de reis is aangebroken, om 6u30 staan we op, de zon schijnt al door de gordijnen, het belooft een prachtige dag te worden. Ontbijten doen we vandaag in het hotel, en nu zeker, het Best Western Plus biedt immers een uitgebreid ontbijtbuffet aan. En uitgebreid is het zeker, je kan zelfs kiezen voor een warm ontbijt. Aardappels en worstjes, of liever fruit met toast, of cornflakes ( cereals ), het is er allemaal. Veel tijd om te ontbijten hebben we echter niet want we moeten op tijd vertrekken naar Dixie Ellis Lower Antelope Canyon Tours.

Iets voor 8u staan we al op de parking van Dixie Ellis, normaal gezien hebben we gereserveerd voor de tour van 8u50, maar we kunnen als we willen al mee met de eerste tour van de dag, deze vertrekt om 8u10. We nemen deze van 8u10 zodat we als eerste de Canyon in kunnen en het nog heel rustig is. Dat was zeker geen verkeerde beslissing volgens onze tourgids Tyler.

Tyler is een jonge native American met humor op overschot die ons door de Canyon zal leiden. Wanneer we de Canyon ingaan stelt hij ook nog even alle fototoestellen van de groep in zodat iedereen de mooiste foto's kan nemen. En foto's zal je genoeg nemen, neem dat maar van mij aan, wat een kleurenpracht in de Canyon. Check zeker even onze foto's voor het bewijs hiervan ;-)

Na ongeveer een uurtje komen we de Canyon terug uit en gaan we op weg naar Monument Valley, dit is nog ongeveer 2u rijden vanaf de Lower Canyon. We genieten onderweg van de prachtige omgeving. Soms lijkt het alsof er aan de weg geen einde komt. Wanneer we Utah binnen rijden stoppen we even om een foto te nemen van het State Line Sign. Het Welcome Center ligt iets verderop, maar het visitor center zou nog 4 mijl verderop gelegen zijn. Maar na 8 mijl verder gereden te hebben is er nog steeds geen visitor center te zien en besluiten we rechtsomkeer te maken. Blijkt dat het visitor center meer naar achter gelegen was in een zijstraat en dus niet op de hoofdbaan. Maar door dit te missen hebben we nu wel een mooi uitzicht gehad op enkele rotspartijen en zijn we gestopt aan het Forrest Gump punt, hier zou Forrest Gump gelopen hebben in de film. Zeer herkenbaar dit.

Wanneer we aankomen bij de ingang van Monument Valley moeten we nog 20$ inkom betalen omdat dit park geen NP is en we de America Annual pass dus niet kunnen gebruiken. We bezoeken het visitor center hetwelk een prachtig uitzicht heeft op Monument Valley. Hier maken we ook even gebruik van de restrooms waarna we terug de wagen opzoeken om de Valley Drive af te rijden. Deze toer duurt ongeveer 2u omdat je maar met een maximum snelheid van 15 mijl/uur mag en kan rijden. De rondrit door Monument Valley biedt prachtige uitzichten op de rotsformaties. Weer een must do waar iedereen van genoten heeft!

Iets na halfdrie rijden we Monument Valley terug buiten en zetten we koers naar Page. Na iets meer dan 2u rijden zijn we terug aan ons hotel. We beginnen direct met het overzetten en sorteren van de foto's want we willen dit zo snel mogelijk in orde brengen omdat we alles willen uploaden bij de plaatselijke Mc Donalds omdat het uploaden via de wifi van het hotel bijna niet mogelijk is, zo traag... Ik zet alles klaar op de laptop zodat we bij de Mc niet al te veel meer hoeven te doen van bewerkingen. Het uploaden van de foto's bij de Mc verloopt zonder al te veel problemen. Wat een verschil met de wifi van het hotel. En zo komt aan deze 5de dag ook een einde, op de kamer genieten we nog na van alle indrukken van de dag, morgen weer een nieuwe dag, tot morgen!

Het weer: Min 8 en Max 20 graden, Heel de dag zon!

Km afgelegd met wagen: 499 km.

1x getankt: 2,49$/Gallon (20$)

Steps: 5808.

Klik op een van de fotos hieronder om naar het fotoalbum van deze dag te gaan!

Veel plezier met het lezen en bekijken van de vele reisverslagen en foto's op de site.

Check regelmatig voor nieuwe updates en nieuwe info over het reizen naar de US!