Florida reisverslag 2013 Dag 9
Dag 8Dag 9: Dinsdag 12 MaartDag 10

Het verslag van dag 9: going to the snow...

Vandaag moeten we afscheid nemen van Florida, de bijnaam die Florida heeft, 'The Sunshine State' werd deze vakantie weer alle eer aangedaan. We wilden zon en hebben die de voorbije dagen ook gekregen. Om 10.30u hebben we met Jonathan en Katy afgesproken om te gaan uitchecken, we zijn echter allebei al klaar wakker rond 7.30u. Na een heerlijke douche besluiten we om nog naar de 7-Eleven te gaan, niet diegene iets verderop in de straat van het hotel maar wel die van Alton Road. Dit is iets verder stappen maar deze 7-Eleven vinden we beter omdat daar de koffie tenminste heet is en niet gewoon warm zoals de koffie die ze serveren in de andere 7-Eleven. Iets over half negen stappen we de 7-Eleven binnen en vullen een large beker met koffie en kopen we ook nog een hot-dog en een Blueberry pancake sausage roller. We eten ze buiten op waar we ook nog eens kunnen genieten van het zonnetje. Het is al redelijk warm buiten, ik denk zelfs dat dit de warmste ochtend van de hele reis is.

Dag 9: fotoreeks 1

Eenmaal de hotdog en de roller op zijn gaan we terug naar het hotel. Onderweg maken we nog enkele foto's van de omgeving. We komen rond half tien aan en hebben dus nog een uurtje tijd over. In deze resterende 60 minuten checken we nog even alle kasten en kijken nog eens onder het bed om er zeker van te zijn dat alles wat mee naar Belgie moet wel degelijk in de koffers zit. Ook het gewicht van de koffers wordt nog eens nagekeken en met 2x 22,5kg blijven we dus net onder het maximum gewicht van 23kg. Netjes. Bij het inchecken van de koffers in Schiphol op 4 maart wogen ze nog respectievelijk 8 en 9 kg, het blijkt dus dat we goed ingekocht hebben ;-).

Dag 9: fotoreeks 2

Iets voor 10.30u ga ik aankloppen bij onze medereizigers, zij zijn juist de koffers aan het sluiten. Bij het wegen stellen we echter vast dat een ervan over de 24 kg weegt, dus ruim 1 kg te veel. Er wordt een deel uit de koffer gehaald, dit zal mee in de handbagage moeten want de andere koffer weegt bijna 23kg en hier kan dus ook niets meer bij! We gaan samen uitchecken en halen voor de laatste keer de auto op bij de Valet parkeerplaats, hierna kunnen we op weg naar de luchthaven. Dit zal nog een spannende rit worden want sinds gisterenavond brandt het verklikkerlampje van de benzine. Zouden we nog snel even gaan tanken of niet... we wagen de gok en besluiten niet meer te gaan tanken. Wanneer we bijna aan de luchthaven zijn valt... neen, de auto valt niet stil, maar begint het heel lichtjes te regenen, de eerste regen van deze vakantie. Al kan je het niet echt regen noemen want het zijn maar een paar druppels dat er uit de lucht vallen. We zijn iets over elf uur op de luchthaven waar we eerst onze auto moeten inleveren bij Dollar Rent a Car. Dit gaat vlotjes en binnen geen tijd staan we al aan de MIA Mover die ons naar de luchthaven brengt. We willen inchecken aan een van de self-service check-in kiosken maar dit lukt niet en we worden doorverwezen naar de balie waar een van de medewerkers van Delta ons wel kan inchecken. Nadien door de eerste en enige controlepost van de terugreis, schoenen uit, broeksriem uit, laptop uit de tas, zakken leegmaken etc... Toch altijd wel een stress moment. We komen de controle goed door en lopen naar de gate waar we nog ongeveer een uurtje tijd over hebben voor we kunnen boarden.

Dag 9: fotoreeks 3

Het vliegtuig vertrekt goed op tijd en in no time ( lees 2u en nog wat ) staan we al op de luchthaven van Minneapolis waar een dun sneeuwlaagje ligt. Zou dit al een voorbode zijn van hetgeen we gaan zien in Belgie? We hebben tijd genoeg want onze volgende vlucht vertrekt pas om 20.35u en het is nog maar 16.15u. We gaan eerst nog een hapje eten bij de Subway, Karin en ikzelf nemen een foot long Meatball Marinara, deze zijn overheerlijk en hadden we deze vakantie nog niet gegeten. Na het eten slenteren we nog wat langs de talrijke winkeltjes op de luchthaven. Het is een zeer mooie en verzorgde luchthaven, we kopen nog 2 souvenirtjes en gaan dan op zoek naar onze gate. Het vliegtuig dat ons naar Schiphol zal brengen komt juist aangereden, we hebben dus nog wel wat tijd over voor het zal vertrekken. We doden deze tijd door nog wat (gratis) te surfen en alvast de foto's van de reis uit te wisselen. Iets voor 20u kunnen we boarden en stipt om 20.35u vertrekt het vliegtuig voor onze laatste vlucht... morgen het verslag van de laatste dag, dag 10!

Dag 9: fotoreeks 4

Het weer: 's Morgens in Miami zeer warm, rond de 22 graden, paar druppels regen gezien wanneer we naar het vliegveld reden. Temperatuur in Minneapolis -3 graden en sneeuw!
Afstand afgelegd met de wagen: 18 Km.

Planning:

07:30u Opstaan en klaarmaken voor het vertrek :-(

08.30u Ontbijt ter plaatse in te plannen...

09.00u Vertrek naar de Dolphin Mall, deze bevindt zich immers maar 15 min van het vliegveld!

11.00u Tijd om de auto te gaan inleveren op Miami Int Airport.

Miami Int Airport

11.30u Inchecken en afgeven koffers, douane door en op naar de Gate.

13.15u Vertrek naar Minneapolis, naar de Saint Paul Int Airport. Vluchtnummer: KL7043. Uitgevoerd door Delta Air Lines. Vliegtuigtype: McDonnell Douglas MD90. Vluchtduur: ongeveer 3 uur.

16.12u Aankomst in Minneapolis, Saint Paul Int.

Minneapolis Saint Paul Int Airport

20.35u Vertrek naar Amsterdam, Schiphol Airport. Vluchtnummer: KL6064. Uitgevoerd door Delta Air Lines. Vliegtuigtype: Airbus A330-200. Vluchtduur: ongeveer 8,5 uur.

Dag 8(c) FloridafunDag 10