Florida reisverslag 2013 Dag 10
Dag 9Dag 10: Woensdag 13 MaartHOME

Het verslag van dag 10: from the snow to the...snow!

De vlucht van Minneapolis naar Schiphol verloopt prima, af en toe een beetje turbulentie maar al bij al was het een zeer rustige vlucht van 7u en 45minuten. Het is iets voor 11u wanneer de wielen van ons vliegtuig het tarmac raken en de remmen in werking treden. We hebben het weeral overleefd. Nog even door de paspoortcontrole, hier staat geen wachtrij zodat we ook hier weer snel voorbij zijn en dan op weg naar de bagagecaroussel. De koffers laten even op zich wachten maar uiteindelijk komen ze toch allevier tevoorschijn. Dan nog door de douane, altijd een spannend moment, er staan 3 douanebeambten maar we mogen gewoon doorlopen, oef!

Dag 10: fotoreeks 1

Nu nog de tickets voor de Thalys afhalen aan de internationale treinbalie, hier is het ook heel rustig, onze trein vertrek pas om 13.34u en ik vraag dan ook of het mogelijk is om met een eerdere trein te kunnen vertrekken. Dit is haast onmogelijk volgens de vriendelijke dame achter het loket omdat er nog mensen die normaal gezien gisteren hadden moeten vertrekken met deze trein mee moeten. Blijkbaar werden er gisteren treinen afgelast door het barre winterweer in Belgie. In Belgie lag er op sommige plaatsen tot 20cm sneeuw en dat had dus ook invloed op het spoorverkeer! Ik ga met Karin even een luchtje scheppen buiten aan de inkomhal van het gebouw, wat is het koud, van +25 graden gisteren naar 0 graden nu, het is toch even aanpassen. We doen nadien nog even een rondje langs de winkels en we gaan even binnen bij de KLM shop. Een leuke shop waar ze het voorste gedeelte van een Boeing, een vliegtuigmotor en een landingsgestel hebben neergezet waarmee we dan ook op de foto gaan. Leuk gedaan. Om 13u gaan we al eens naar beneden kijken waar de treinen aankomen, onze Thalys heeft 15minuten vertraging en we besluiten dan maar om terug naar boven te gaan waar het iets warmer is. Wat zijn we koulijders geworden! 30 minuten later gaan we naar beneden en zien we dat de trein zal aankomen op spoor 6, en inderdaad, enkele minuten later komt de Thalys binnengereden en kunnen we op weg naar Antwerpen Centraal.

Dag 10: fotoreeks 2

Binnen het uur komen we aan in Antwerpen en nemen we afscheid van onze reisgenoten Jonathan & Katy. We danken hen voor het aangename gezelschap en spreken af dat we zo snel mogelijk nog eens zullen samenkomen om nog wat na te praten over de reis. We nemen de lift naar een verdiep hoger waar de trein al klaar staat die ons naar Lier zal brengen. Wanneer we nog maar juist zitten gaat de telefoon, Jonathan aan de lijn, die heeft zijn laptoptas in de Thalys laten liggen en moest weten welke treinnummer de Thalys had zodat hij dit kon doorgeven aan de NMBS. Even later komt er beweging in de trein en zijn we al na 15 minuten in het station van Lier waar Bryan en 'den' Bompa ons al staan op te wachten. We laden onze overvolle koffers in de auto en rijden naar huis waar ook Yana, Faye en onze 2 honden ons staan op te wachten. Home sweet home.

Een tweetal uurtjes later krijg ik nog een berichtje van Jonathan dat de laptoptas terecht is, die zal dus ook opgelucht en blij zijn wanneer ze thuis arriveren. Eind goed al goed dus!

En zo komt er ook aan deze reis een einde. Het was misschien wel een korte reis maar we hebben er alles uitgehaald wat er uit te halen was denk ik. Ik hoop dat iedereen die heeft meegelezen ook een beetje heeft mee genoten van de reis en onze belevenissen in het verre en 'zonnige' Florida. Iedereen bedankt om ons te volgen en met gemiddeld 100 bezoekers per dag denk ik wel dat ik de volgende keer weer een nieuwe blog/site zal bijhouden die ik dan ginds zo live mogelijk probeer te updaten.

Voor alle mensen die nog op reis gaan naar de Sunshine State, prettige reis gewenst en doe ze daar de groeten....

Tot de volgende!

Het weer: 3 graden in Belgie, licht bewolkt, op sommige plaatsen ligt er nog een pak sneeuw, temperatuur 's nachts -11 graden!!!

Totaal aantal afgelegde km met de wagen: 1114 Km.

Planning:

10.50u Aankomst in Amsterdam, Schiphol Airport.

Schiphol Airport

11.00u Koffers ophalen en door de douane.

13.31u Vertrek van de Thalys trein naar Antwerpen Centraal Station.

14.28u Aankomst in Centraal Station

14.47u Overstappen naar spoor 5, daar vertrekt de trein naar Lier.

15.04u Aankomst Lier.

15.05u Rond deze tijd komt onze taxi ons ophalen.

15.15u Einde van de reis.

Dag 9(c) FloridafunHOME